Vraag

mijn moeder is er achter gekomen dat ik sh doe

  • 18 January 2023
  • 5 reacties
  • 210 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 6 reacties

Gister stond ik onder de douche en kwam mijn moeder binnen stormen en zag allen krassen op mijn benen en toen moest ik het wel vertellen en ik had het haar al eerder verteld maar toen zij ze dat ik het van internet had en zij ze je moet het gwn niet doen. Het is niet gestopt 2 weken geleden is het weer begonnen maar ben na 3 dagen weer gestopt en gisteren dus zag ze alles. Ze zij dat ik het van internet had en dat ik het gwn niet moest doen toen wou ik het weer doen maar heb niks gedaan nu is mijn vader boos op me. En nouja ik voel me gwn echt heel erg 


5 reacties

Reputatie 5
Badge +3

wat vervelend je doet    het toch niet omdat je het leuk vind?

mischien kan je het er overhebben met je ouders ov praat met iemand van school of die je vertrouwd

 

suc6    

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @liv , zoals @anoniemia al schrijft.. ik hoop niet dat je het doet omdat je het „ leuk vindt „ voor zover je Self Harm “leuk” kan vinden…..

 

weet je de reden dat je het doet?!… een kik.. depressie …. Jezelf willen straffen…. Ect.?! 
 

voor dat eerste zou ik echt stoppen , voor dat 2e zou ik zeker hulp zoeken, bijv, schoolpsygoloog, Huisarts, Mentor, , voor dat 3e geldt. Eig hetzelfde als voor het 2e ! Zoek hulp….

 

en probeer te stoppen,

  • je doet jezelf pijn, zou al 1 reden moeten zijn, en dat is ( lijkt mij ) al geboeg…
  • littekens… je wilt die toch niet de rest van je leven hebben…?!

 

qwerr

 Mij_Niet_Gezien 

Reputatie 7
Badge +19

 

Hoii,

Wat vervelend dat dit is gebeurd. Misschien kan je er een keer met je ouders over praten en uitleggen hoe het zit. Je kan hier ook hulp voor krijgen als je het moeilijk vind om er zelf mee te stoppen. 

Misschien een leuke app voor motivatie om te stoppen: I am sober

en probeer te stoppen,

  • je doet jezelf pijn, zou al 1 reden moeten zijn, en dat is ( lijkt mij ) al geboeg…
  • littekens… je wilt die toch niet de rest van je leven hebben…?

^ hier ben ik het niet volledig mee eens. Ja ik vind ook dat het moet stoppen omdat het niet goed voor je is en het gwn fijner is. Maaaar deze redenen zijn bijzonder. Pijn zal al genoeg moeten zijn? I guess thats the whole point haha.  En littekens mogen er gwn zijn….

 

Badge

Hoi @liv , zoals @anoniemia al schrijft.. ik hoop niet dat je het doet omdat je het „ leuk vindt „ voor zover je Self Harm “leuk” kan vinden…..

 

weet je de reden dat je het doet?!… een kik.. depressie …. Jezelf willen straffen…. Ect.?! 
 

voor dat eerste zou ik echt stoppen , voor dat 2e zou ik zeker hulp zoeken, bijv, schoolpsygoloog, Huisarts, Mentor, , voor dat 3e geldt. Eig hetzelfde als voor het 2e ! Zoek hulp….

 

en probeer te stoppen,

  • je doet jezelf pijn, zou al 1 reden moeten zijn, en dat is ( lijkt mij ) al geboeg…
  • littekens… je wilt die toch niet de rest van je leven hebben…?!

 

qwerr

 Mij_Niet_Gezien 

hey bedankt en natuurlijk vind ik het niet leuk maar ik weet niet hoe ik moet stoppen het bagon al toen ik negen was en elke keer als ik heel boos was en een schaar, mes of iets anders zag liggen dee ik het gwn ik ben nu al weer gestopt en denk niet dat het terug gaat komen:) 

Reputatie 3
Badge +1

@Mij_niet_gezien  Volgens mij heb jij sh nog niet helemaal begrepen. Want bij veel mensen doen ze juist sh  om er pijn door te krijgen en zo de rest even te kunnen vergeten. Als een soort verdoof middel. Dat deed ik in elk geval wel altijd. Ik ben nu gelukkig gestopt maar voor mij was de pijn juist de reden dat ik het deed…

Groetjes van mij

Reageer