Vraag

Mijn leven is een mislukking en dat laat iedereen merken

  • 7 January 2022
  • 5 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo mensen van dit forum. Ik heb dit forum al 1 jaar niet gebruikt, maar wil toch ff wat kwijt. 

Sinds ongeveer 10 maanden voel ik me kut, een mislukking. Alles wat ik doe is fout, alles wat ik zeg is fout etc. Hierdoor is mijn sociale leven naar onder gegaan. Maar dat is niet het enige, m'n ouders hebben dit door. Normaal zou je verwachten dat ze je zouden helpen, maar nee. M'n vader zei recht in m'n gezicht dat ik een mislukking ben. M'n vader en ik hadden altijd wel een hechte band. We keken dezelfde films, hadden dezelfde interesses etc. Maar nu is die altijd chagrijnig als ik bij hem in de buurt ben en voel me hierdoor nog onzekerder. M'n moeder moet soms janken door mij, omdat ik gewoon een mislukking ben. 

Ook op school heb ik dit probleem. Ik heb namelijk meestal/altijd wel een leuke en gezellige band met docenten (ik praat soms met ze als de les bijna voorbij is en ik zeg altijd aardig hallo als ik binnenkom). Maar dit schooljaar is anders, sommige docenten beginnen me te haten doordat ik sommige dingen niet weet. Ook in de klas en in m'n vriendengroep merk ik dat ik het buitenbeentje ben. Ik voel me hierdoor heel kut.

School begint weer komende maandag (gaan toch weer dicht na 1 week ofzo) en ik heb er dus echt geen zin in. Maar thuis ook niet want m'n ouders haten me doordat ik zo'n grote mislukking ben.

Ik heb wel eens nagedacht over zelfmoord of over weglopen van huis. Alle stress en alle haat naar mij gericht weg, dat zou toch geweldig zijn. 

Ik vraag voor advies. Wat moet ik doen. Ik kan mezelf moeilijk veranderen. Dus idk of er überhaupt iets te doen is hieraan.

Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht en nog een fijn weekend.

- Peperkoek man (jongen 16)


5 reacties

hoi peperkoekman,

ten eerste geloof ik niet dat alles wat je doet of zegt fout is. Niet alles wat je doet of zegt is fout! dat kan niet! praat erover met je mentor, vertrouwings persoon of wat dan ook. Want ook jij doet ertoe. Je bent geen mislukkeling! ook al denk je dat zelf wel. er komt een betere tijd voor je. ik weet het zeker. dus pleeg alsjeblieft geen zelfmoord. daar los je niks mee op. 

kijk anders even op de site van 113, misschien kunnen ze je daar verder helpen. 

 

Ik geloof in je!

ikke13

Reputatie 1
Badge +1

probeer na te denken over wat jij wel goed kan, en wat jij leuk vind. als jij je ergens voor inzet, is dat genoeg. misschien zijn er anderen waarmee je wel kunt praten.

Bedankt jullie 2 voor het reageren.

Ik ga contact opnemen met een vertrouwenspersoon. Bedankt voor jullie advies.

Als iemand nog meer advies heeft mag die het gerust hier achter laten.

Fijn weekend nog!

Reputatie 4
Badge +2

Hoi Peperkoekman

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning te bellen (0800-0113) of chatten met 113 Zelfmoordpreventie (meer informatie www.113.nl).

Groetjes, Loes

De Kindertelefoon

Reputatie 6
Badge +7

Wat is er dan veranderd? 

Je schrijft dat docenten je haten omdat je sommige dingen niet weet. Daar geloof ik niets van.   

Misschien dat je wel weet wat er veranderd is, maar je wilt het zo opschrijven alsof de hele wereld ineens een hekel aan je heeft en dat zomaar gebeurt. 

Als iedereen een hekel aan je heeft, is er één overeenkomst: Dat ben jij. 

Die mensen hebben niet uit verveling een ‘heb-een-hekel-aan-jou-club’ opgericht.  Mensen zijn veel te druk met zichzelf, ze reageren alleen op jou.  Jij doet iets waardoor mensen op jou reageren.

Als jij niet wilt schrijven wat dat is, kun je ook niet geholpen worden!

Reageer