mijn leven beëindigen?

  • 30 January 2021
  • 7 reacties
  • 170 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

hoi,

ik ben te lui om punten komma's hoofdletters en wat dan ook te gebruiken, 

ik hoor VWO advies te krijgen maar ik denk het niet ik voel me zo eenzaam en ik wil gewoon dood gaan maar ik ben te bang om pijn te voelen ofzo als ik nadenk over mezelf dan kan ik er niet meer tegen ik doe zo aardig tegen iedereen ik geef iedereen liefdes advies en advies en ze krijgen wat ze willen ik maar ik ben nog single en ik heb niks wat ik echt wil vooral dat ik zo fucking aardig tegen iedereen doe maar met mij gaan ze om als shit ofzo en mijn ouders zullen me vermoorden als ik geen VWO advies krijg en er worden zoveel dingen van mij verwacht en ik ben niet goed mijn looks worden steeds stommer en ik heb het gevoel dat ik misschien een hangbuik krijg ofzo ik ben nooit goed genoeg en ik ben gwn stom ik heb een paar vriendinnen van school die helemaal aan de andere kant wonen en ik kan niet buiten de deur gaan om met iemand rond te hangen ofzo en ik voel alsof ik geen waarde heb ik ben maar een achtergrond karakter ik ben voor geen meter populair ik ben stom lelijk en een stomkop en hoe leg ik het verder uit ik heb zoveel stress ik schaam me gewoon al die stemmetjes in mijn rot kop ik kan er helemaal niet meer tegen ik wens dat ik wakker word en alles beëindigd is gewoon doodgaan in mijn slaap want ik ben te bang om pijn te voelen


7 reacties

Reputatie 5
Badge +6

113! Je leven heeft vast wel meer nut dan dood gaan, gewoon afwachten, miss moet je buiten je school vrienden gaan zoeken die wel aardig doen? Verder horen je ouders je ook niet te vermoorden als je geen VWO advies krijgt...

Heyy,

Je hoort vwo advies te krijgen maar je denk fdat je het niet zal krijgen. Waarom denk je dat je vwo advies zou moeten krijgen? En waarom denk je dat je ouders je zullen als je geen vwo advies krijgt? 

Je voelt je eenzaam en je wilt dood. Weet je ook waarom je je zo naar voelt? Er zijn heel veel mensen die zich eenzaam voelen en ook jongeren, zeker in deze tijd. Daarmee wil ik niet zeggen dat het niet erg is dat je je eenzaam voelt, maar je bent niet alleen. Het kan soms heel naar zijn om gedachten te hebben over de dood, maar ik kan je vertellen dat er nog meer opties zijn om van je problemen af te komen. Je kan bijvoorbeeld een keer met een mentor van school praten of een andere docent waar je je fijn bij voelt of misschien een vertrouwenspersoon op shool. Ik weet niet hoe dit nu is geregeld nu alles online is.

Misschien kan je ook met je ouders proberen te bespreken hoe je je voelt en vragen of zij met je mee wilen gaan naar de huisarts.

Je kan ook naar de huisarts gaan als het niet goed met je gaat en dan kan je praten over waar je mee zit en die kan jou dan doorverwijzen naar een psycholoog als dat nodig is. Als je echt op het punt staat om zelfmoord te plegen kan je ook 113 bellen. 

Ik wil graag nog even mijn persoonlijke ervaring delen, misschien heb je er wat aan. 

Ik ben zelf een aantal jaar depressief geweest en heb mezelf ook gesneden en aan zelfmoord gedacht. Het ging slecht met me, maar mn ouders waren erachtergekomen en toen hebben ze hulp ingeschakeld. Ik ben begonnen bij een psycholoog, en ondertussen kreeg ik ook nog een hele goede vriendin waarmee ik over alles kan praten. Zij heeft ook veel meegemaakt en daarom begrijpt ze me. Ik heb nu nog steeds hulp en het gaat ook nog lang niet goed met me, maar het gaat wel beter. Er zijn nu mensen due naar me luisteren en om me op te vangen als dat nodig is. Het is een grote en moeilijke stap om te nemen, maar wel heel belangrijk. Hoe langer je wacht hoe erger je problemen worden.

Onthoud dat je leuk bent en waardevol en je bent goed genoeg, echt waar!❤

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, sorry voor de lange reactie.

Liefs,

Lexy😘

Reputatie 7
Badge +6

Hoi i.love.sushi,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen, of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes, Mariska (De Kindertelefoon)

Reputatie 3
Badge +1

:kissing_closed_eyes:je helpt andere zo goed dan vind ik het extra erg voor je! ik denk dat veel tieners zich nu zo voelen (ik ook) bekijk het positief wat er ook gebeurt en vraag om hulp aan je vrienden :worried:

Reputatie 2
Badge +1

:kissing_closed_eyes:je helpt andere zo goed dan vind ik het extra erg voor je! ik denk dat veel tieners zich nu zo voelen (ik ook) bekijk het positief wat er ook gebeurt en vraag om hulp aan je vrienden :worried:

thx <3

Reputatie 2
Badge +1

 

@Lexy 

thx voor je support <3

Reputatie 2
Badge +1

 

@Flopflop13 

thx !!!

Reageer