Mijn leugen

  • 22 February 2019
  • 7 reacties
  • 182 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
nou, hallo iedereen die dit leest...

ik voel me op dit moment best kut, heel erg kut zelfs. Deze voorjaarsvakantie is zo kut voor mij gegaan dat ik er nu echt klaar mee ben, wil gewoon dood. Niet dat ik zelfmoord ga plegen want dat gaat me ook te ver; weet gewoon niet wat ik met Mn leven verder moet atm.

maandag is er namelijk wat voorgevallen.. ik had een leuke jongen ontmoet in de club afgelopen januari en hij wilde een keer afspreken (bij zijn huis). Na heel lang weigeren besloot ik er toch heen te gaan, want ik dacht anders dat ik als een pussy zou overkomen. Ik had opzich niet nagedacht dat het super onverstandig zou zijn omdat ik die jongen nog niet eens goed kende en dat er erge dingen konden gebeuren (verkrachting bijvoorbeeld). Maarja, ik had dus afgesproken, er is voorderest ook niks gebeurd. Ik zou eerst blijven slapen, maar hij heeft me om half 1 weer thuisgebracht.
toen ik thuiskwam, heeft mijn buurjongen mij gezien en hij heeft dit tegen mijn moeder gezegd... toen stortte mijn wereld in elkaar. Mijn moeder vond t super erg dat ik tegen haar gelogen had ( verteld dat ik bij een vriendin bleef slapen) en dat er vreselijke dingen hadden kunnen gebeuren en dat niemand had geweten waar ik was. Eerst besefte ik dit niet, omdat ik gwn een YOLO gevoel had. Ik besef het me nu beter maar voel me eerlijk gezegd niet schuldig tegenover mijn moeder dat ik gelogen heb, terwijl zij excuses van mijnverwacht. Ik kan gwn niet zo goed excuses aanbieden en als ik het doe dan gelooft ze het niet. Nu is mijn leven tering naar de klote, mag nooit meer iets sociaals doen en mijn moeder sluit me op in huis (figuurlijk). Mijn familie kotst me uit volgens mij en ik kan en durf dit tegen niemand te zeggen.... wat moet ik nu doen met mijn leven?

7 reacties

Hoi

Je moeder is erachter gekomen dat je gelogen hebt, en nu weerhoudt ze je van sociale activiteiten. Ik kan me voorstellen dat je moeder erg geschrokken is en dat ze hier gevolgen aan geeft, maar het is inderdaad niet fijn dat je het huis niet meer uit mag.

Ik begrijp dat het moeilijk is om je excuses aan te bieden wanneer je je niet schuldig voelt, maar je excuses aanbieden is niet gelijk aan toegeven dat je ongelijk hebt. Dat je je excuses aanbiedt, is eerder een teken dat je de band met je moeder belangrijker schat dan je ego.

Zou je met je moeder een straf kunnen afspreken? Je zou bijvoorbeeld kunnen voorstellen dat je een maand huisarrest krijgt. Na die maand huisarrest zou je moeder je een nieuwe kans kunnen geven.

Heb je vaker het gevoel dat het niet fijn is in de familie, of is dit verergerd sinds de keer dat je met die jongen afsprak?

Groetjes
Kenshin
@ Kenshin,

Heel erg bedankt dat je überhaupt reageert, voelt heel fijn dat ik weet dat er mensen zijn die naar me luisteren/adviseren. Het is gewoon kut dat ik zeg maar door mijn hele familie word gezien als het brave, nette meisje die nooit iets fout doet, en dat iedereen dit zwaar opvat als ik iets verkeerd doe... ik ben er nu achter dat ik niet zo snel naar iemands huis moet gaan terwijl ik diegene niet ken, maar ik dacht er op dat moment niet aan omdat ik gewoon soms wil ontsnappen uit mijn leven. Ik word zeg maar erg gecontroleerd op wat ik doe elke dag en er word dus van mij verwacht dat ik altijd braaf ben, maar t voelt soms gewoon goed als ik een keer los kan komen en “stoute dingen” kan doen, en dat is waarom ik heb afgesproken met die jongen. Maarja nu word ik raar aangekeken door mijn familie en ik durf het ook niet tegen vriendinnen te vertellen, want mijn moeder heeft ook seintjes laten vallen dat ik nu aangekeken KAN worden als een slet, dat ik “makkelijk” ben en niet nadenk over de consequenties. Ze heeft gelijk, ik ben inderdaad te makkelijk geweest, terwijl ik normaal niet zo ben... heb te snel toegegeven aan de jongen terwijl ik hem normaal wat meer moeite zou laten doen. Ik voel me nu ook echt een zwak mens en ook wel een beetje een slet, want na onze meeting praten we ook niet meer en Vlgm is die jongen ook nu klaar met mij... weet gewoon echt niet wat ik met mijn leven aan moet nu :,(


onnodige quote verwijderd
Ik vind het jammer dat er in jouw omgeving meteen vanuit wordt gegaan dat die jongen en jij een relatie hebben. Een jongen en een meisje kunnen prima vrienden zijn. Het is onnodig om een meisje 'slet' of 'makkelijk' te noemen, als ze met een jongen omgaat.

Ook als het jouw bedoeling was om intiemer te worden met die jongen, is het onterecht om je 'slet' of 'makkelijk' te noemen. Dat je met een jongen mee naar huis gaat, hoeft niet per se te betekenen dat jullie bijvoorbeeld seks zullen hebben. Jullie kunnen evengoed afspreken om elkaar beter te leren kennen.

Jammer dat je het gevoel hebt dat die jongen klaar is met jou. Zou jij graag met hem blijven omgaan?

Jij bent lang niet de eerste die iets doet dat ingaat tegen het beeld dat je omgeving van je heeft. Af en toe is het zelfs goed om een andere kant van jezelf te laten zien. Hiermee bedoel ik niet dat je er een gewoonte van moet maken om ongehoorzaam te zijn, maar tonen dat je een eigen wil hebt, is ok.

Is er iemand waar je bij terecht kan? Een vriend(in) bijvoorbeeld? Je hoeft niet per se met al je vriendinnen te praten. Je zou kunnen beginnen met het in vertrouwen nemen van één vriendin. Praten lucht vaak op. Voor een anoniem gesprek kan je steeds terecht bij de KinderTelefoon.

Groetjes
Kenshin
Bedankt voor je antwoord, voel me iets meer begrepen dan wat sommige mensen doen. Ik zit nu meer in het dilemma wat ik met hem aanmoet. Eigenlijk had ik niet met hem moeten afspreken want hij is net over zijn ex heen en Volgensmij wilde die met mij afspreken dat hij ff zijn ex los kon laten... Maarja, nu zit ik dus met de struggle dat ik hem wel leuk begin te vinden en hij mij waarschijnlijk niet meer... ook als ik hem app of snap, reageert hij heel kort met haha of een smiley. Misschien moet ik hem loslaten? Of moet ik er iets aan doen?
Het is lastig om te weten wat er omgaat in het hoofd van die jongen. Het zou jammer zijn als hij met jou afspreekt om zijn ex te vergeten, maar voor hetzelfde geld is hij oprecht geïnteresseerd in jou.

Hem overdonderen met berichtjes lijkt me geen goed plan. Misschien heeft hij even ruimte en tijd nodig om alles op een rijtje te zetten, waaronder bijvoorbeeld zijn net beëindigde relatie. Een berichtje sturen met de vraag hoe het met hem gaat, lijkt me echter nooit verkeerd.

Je zou de komende tijd kunnen proberen om hem beter te leren kennen. Dit kan je op een vriendschappelijke manier doen. Later, als jullie vaker met elkaar omgaan, zou je kunnen nadenken of je eventueel intiemer met hem zou willen worden.

Als je een sterk vermoeden hebt dat hij gebruik van je maakt om over zijn ex heen te komen, lijkt het me goed om afstand van hem te doen. Je mag hem in dat geval ook zeker duidelijk maken waarom je afstand van hem doet. Op die manier weet hij hoe de situatie voor jou is.

Groetjes
Kenshin
Het is lastig om te weten wat er omgaat in het hoofd van die jongen. Het zou jammer zijn als hij met jou afspreekt om zijn ex te vergeten, maar voor hetzelfde geld is hij oprecht geïnteresseerd in jou.

Hem overdonderen met berichtjes lijkt me geen goed plan. Misschien heeft hij even ruimte en tijd nodig om alles op een rijtje te zetten, waaronder bijvoorbeeld zijn net beëindigde relatie. Een berichtje sturen met de vraag hoe het met hem gaat, lijkt me echter nooit verkeerd.

Je zou de komende tijd kunnen proberen om hem beter te leren kennen. Dit kan je op een vriendschappelijke manier doen. Later, als jullie vaker met elkaar omgaan, zou je kunnen nadenken of je eventueel intiemer met hem zou willen worden.

Als je een sterk vermoeden hebt dat hij gebruik van je maakt om over zijn ex heen te komen, lijkt het me goed om afstand van hem te doen. Je mag hem in dat geval ook zeker duidelijk maken waarom je afstand van hem doet. Op die manier weet hij hoe de situatie voor jou is.

Groetjes
Kenshin

Heel erg bedankt voor al je adviezen 🙂. Denk dan toch maar dat ik afstand neem van de jongen, want hij is nu wel minder bezig met zijn ex, maar ik weet 99% zeker dat hij gewoon uit is op seks. En het is sowieso beter om afstand te doen want opzich was het niet mijn type en ook heel erg awkward toen ik met hem afsprak, ik probeerde wel gewoon het ijs te breken maar het lukte gewoon niet. Ik vind denk ik (klinkt raar) zijn “internet” type leuker, want op social media komt hij veel leuker voor dan hij eigenlijk is...
ik denk gewoon dat ik het leuk vond om met hem te appen omdat ik een luisterend oor nodig heb, maar t duurt bij mij dan wel een tijdje voordat ik hem vergeet aangezien ik nooit zo lang met iemand contact heb eigenlijk. Dus nu word ik wakker of kijk ik even op mijn telefoon en dan heb ik 0 berichtjes van hem, dus denk meer dat ik hem mis omdat ik dan Mn praat maatje kwijt ben, want heb ook niet een beste vriendin ofzo waarmee ik de (hele) dag mee kan praten

toch bedankt voor het reageren, voel me al iets beter, ga binnenkort mijn excuses aanbieden aan mijn moeder en dan hoop ik dat ik een keer oprecht een leuke jongen ontmoet! :)

groetjes,
M
Als je vermoedt dat die jongen gebruik van je zal willen maken, lijkt het me inderdaad goed om afstand van hem te doen. Het gebeurt weleens dat iemand via berichtjes leuker lijkt dan in het "echt". Ik hoop dat je vroeg of laat een praatmaatje ontmoet.

Goed dat je je voorneemt om je excuses aan te bieden aan je moeder. Ik hoop dat jullie samen tot goede afspraken zullen komen.

Fijn dat je je geholpen voelt op het forum. Je kan hier altijd en met alles terecht :)

Groetjes
Kenshin

Reageer