Mijn L.O docente zei dat ik moest afvallen.

  • 18 May 2018
  • 3 reacties
  • 147 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Vandaag hadden wij Lichamelijke Opvoeding (gym) en we moesten een rondje om mijn school rennen (2 km) ik heb al sowieso geen goede conditie en ik was best moe want ik had amper slaap gehad. dus ik was uitgeput en ik ging gewoon lopen en toen ging mijn gym docente naast mij lopen en ze zei dat ik streng voor mezelf moest zijn enzo en opeens zei ze: “misschien is het beter voor je als je afvalt” en ik weet dat ze het niet slecht bedoelde ofzo maar ik zit er best mee. Ik vind het sowieso al naar als iemand dat zegt maar vooral als een volwassene dat zegt. ik wil het gewoon vergeten. maar ik ben nu dus echt verdrietig en ik heb mezelf ook gesneden daardoor 😕 ik dacht er niet bij na want ik was hysterisch aan het huilen.

help!

3 reacties

kan iemand aub antwoorden? ik voel me echt verschrikkelijk
Hoi
Dat is gewoon echt een vreselijke opmerkingen die zeker een docent(e) niet mag maken. Mij is ook wel eens verteld dat ik aan m'n conditie enzv moet werken maar dat werd op een compleet andere manier verteld. Een LO docent hoort je te motiveren om beter te worden. Ook al bedoelt ze het goed , dit is niet een opmerking die ze moet maken. Ik begrijp hoe je je voelt. Ik heb ook echt totaal geen conditie maar mijn Lo docente probeert me zoveel mogelijk te helpen. Als je er echt kut over voelt praat er dan met iemand over.

JelmerHelper
Hoi,

Zoals je zelf al zegt heeft je LO docente dit waarschijnlijk goed bedoeld, maar het is niet aan haar om te bepalen of je wel of niet moet afvallen.

Voor de meeste mensen ligt (net iets) te zwaar zijn gevoelig en met zoiets kleins als een opmerking kan al een groot gevoel worden getrriggerd.

Als je even goed kijkt naar waarom je je zo kut voelt, wat vind je dan het ergste aan het feit dat ze het heeft gezegd? Bijvoorbeeld dat het voelt als een soort erkenning dat je te zwaar bent/zou zijn? Als je dat gevoel achterhaald, dan kun je gerichte dingen doen om het gevoel weg te nemen.

Wat je kunt doen is een keertje met je docente praten en vertellen dat je het niet tof vond. Het is oké om haar te laten weten dat het echt wat met je heeft gedaan en dat je vindt dat ze het niet had moeten zeggen. Meestal kan zo'n gesprek echt opluchten, vooral omdat je ook de beweegredenen van de ander te weten komt.

Ik vind het ook altijd fijn om het dan te vertellen aan mijn moeder ofzo en dan kan ze me troosten en kan ik veilig uithuilen.

Je hoeft je trouwens echt niet naar te voelen! Omdat het niet erg is. Ook dat je hebt gesneden is jammer, maar het slechte gevoel erover is niet nodig. Jij reageert waarschijnlijk op acute stress met zelfbeschadiging. Dat is jammer, maar niet raar.

Ik hoop dat je in ieder geval wel fijn hebt geslapen, ook al was je zo van streek.

Gr. Pin

Reageer