mijn hele leven is ellende

  • 18 June 2021
  • 9 reacties
  • 95 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Mijn hele leven is alleen maar ellende ik weet niet waarvoor ik het allemaal nog doe mijn moeder had wonden gezien toen vroeg ze hoe ik er aan kwam toen zei ik door het scheren maar het kwam van het snijden ik heb het idee dat er niemand echt naar me luistert en begrijpt het is heel eenzaam ik zie niet meer in waarom ik hier nog ben

 

( deel van de reactie aangepast door de Kindertelefoon, regel 9, details over zelfbeschadiging kunnen choquerend of juist triggerend werken voor anderen )


9 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hey.

ik heb zelf al mensen geholpen met dit soort problemen, en al lijkt het niet zo, er zijn mensen die om je geven echt waar. wat tips:

1.praat met mensen online. via discord bijvoorbeeld!

2.blijf altijd in jezelf geloven, wat er ook gebeurt.

3.GEEF.NOOIT.OP.

en uhm als je eventueel met mensen prive in je eentje wilt praten met iemand weet dat dat altijd kan!

ik hoop dat je veilig bent. 

en blijf alsjeblieft altijd positief.

#NEVERGIVEUP

groetjes,

-Me

Ik ben nooit zo goed in iets nuttigs reageren over dit onderwerp, maar kan wel even een topic delen waar je wellicht iets aan heb:

Heel veel succes! You got this!


Ik zei niet dat ik wil stoppen met snijden ik weet alleen niet meer wat te doen

Reputatie 2
Badge +1

sorry, maar ik ben benieuwd.. voel je je al iets beter?
:slight_smile:

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @meisjeL ,

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Veel sterkte gewenst,

groetjes van Marieke

De Kindertelefoon

sorry, maar ik ben benieuwd.. voel je je al iets beter?
:slight_smile:


Niet echt het voelt soms als de hel op aarde

Reputatie 2
Badge +1

ik snap je, echt… ik trek emoties ook anders aan dan anderen, dus geloof me, ik weet hoe je je voelt, weet dat je altijd met me kan praten als je wilt!
:)

het voelt allemaal zo nutteloos en zinloos ik weet niet eens meer hoe is het om je blijf of gelukkig te voelen wat heeft het dan allemaal voor zin..

Heyy

 

Wat verschrikkelijk dat je je zo voelt!

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan gaat doen kan je altijd contact opnemen met 113. Ook kan je iedere dag tussen 11:00 en 21:00 bellen of chatten met de kindertelefoon. Die mensen kunnen jou een goed luisterend oor bieden en denk ik ook helpen.

Telefoonnummer 113 > 0800-0113

Telefoonnummer kindertelefoon > 0800-0432

 

Je hebt het idee dat niemand naar je luistert en je voelt je enorm eenzaam, maar er zijn echt mensen die wel naar jou willen luisteren en die jou willen helpen op er weer boven op te komen! Ik denk dat het een goed idee is om met iemand te gaan praten.. Dat is misschien een hele grote stap, maar praten lucht echt op! Je kan met je ouders gaan praten, of met je mentor, je huisarts, een familielid of een vertrouwenspersoon. Al deze mensen zijn er echt voor jou en je staat er echt niet alleen voor! Als je het erg eng vind op te praten zou je ook een brief kunnen schrijven waar je alles opschrijft wat je denkt.. Dat is misschien wat makkelijker voor je op te geven.

 

Ook geef je aan dat je jezelf pijn doet. Dat geeft in jou geval misschien een fijn gevoel of iets in die richting. Echter is dit natuurlijk niet goed voor je. Het best is om hier gewoon mee te stoppen, maar dat is denk ik niet zo simpel. Eenanoniemejongen1 heeft al een goede reactie achtergelaten met een topic waar allemaal alternatieven staan die je kan doen ipv jezelf pijn doen.. Je kan dat topic eens rustig doorlezen en kijken of je iets vind wat je kan doen als je drang hebt om te snijden. In een keer stoppen hoeft niet dat is misschien te ver gegrepen, maar probeer het alternatief steeds meer te gebruiken en op een gegeven moment zal je het zonder het snijden kunnen. Alles stap voor stap!

 

Verder kan je toch proberen om kleine, leuke dingetjes te blijven doen ook al staat je hoofd er nu misschien niet naar.. Als je iets doet wat je leuk vind zorgt dat voor afleiding waardoor je gedachtes minder bij alle negatieve dingen zitten. Je kan een lekker stuk wandelen, muziek luisteren, een boek lezen. Iets wat jij leuk vind om te doen! Als je hoofd te vol zit met negatieve gedachtes zou je ook je gedachtes op kunnen schrijven op papier. Dan schrijf je je gedachtes als het ware uit je hoofd op het papier waardoor je je misschien iets beter voelt.

 

Sterkte❤️
Groetjes van mij!

Reageer