Vraag

mijn gevoelens kwijt.

  • 27 October 2022
  • 8 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoii, ik wil even wat kwijt, het zou fijn zijn als er ook iemand op reageert die misschien een soort van oplossing voor mij heeft. ❤️

Oke, hoi ik ben een meisje van 15, ik val op meiden en had een vriendin, maar door mijn mentale gezondheid moest ik het wel afbreken, k hou nog steeds heel veel van haar maar het is niet anders. Ik ben hier echt kappot van, ik doe aan zelfbeschadeging, ik denk veel aan zelfdoding en mijn ouders weten hier niks van (wel dat ik op meisjes val maar niet dat ik mezelf pijn doe enzo) door deze gevoelens eet ik weinig, zo min mogelijk eigenlijk. Ik neem geen eten mee naar school en schep thuis zo weinig mogelijk eten op, mijn ouders denken dat ik gewoon niet zo veel eet maar denken daar verder niks bij. Zelf voel ik me leeg van binnen, alles is zo vermoeiend en ik ben al snel moe. Ik wil het liefste niet meer verder leven en heb mijn afscheid brieven aan de mensen waar ik van hou al geschreven, maar ik ben bang. Ik wil mijn ouders families en vrienden niet nog meer pijn doen.

Ik kan het niet meer en weet niet hoe ik verder moet 

 

Liefs mij xx


8 reacties

Hoi, ik snap dat het lastig is voor je, en dat het lijkt alsof er geen andere uitweg is, maar neem maar van mij aan, die is er wel. Ik wil er heel graag zijn voor je en je helpen maar het enige wat ik nu kan doen is je tips geven. Weet vooral dat er altijd mensen zijn die van je houden en je dolgraag willen helpen. Probeer eens voorzichtig met je ouders hierover te praten door bijvoorbeeld te zeggen dat het niet zo goed met je gaat. Ook kan ik 113 aanraden. 113 is een organisatie die helemaal gaat over zelfmoordpreventie, zij kunnen jou echt helpen. Weet vooral dat er altijd mensen voor je zijn en dat er altijd licht aan het einde van de tunnel is.

succes

 

Hi, ik leef met je mee. Ik zou hier eens over bellen met de kindertelefoon, Gewoon vertellen wat je voelt en hoe je zit.  Het is best erg dat je je zo voelt dus het is dan helemaal goed en nodig om je te laten helpen door iemand die naar je luistert en aan jouw kant staat. En je kan helpen. Doen ! :) sterkte meis!

Sjammetje xxx

Reputatie 2
Badge

@Olivier2005 
Dankjewel voor je tips, ik wil zelf ook heel graag hulp vragen maar ik durf dat eigenlijk niet, via deze forums kan ik praten zonder dat iemand weet wie ik ben en dat vind ik fijn haha

Reputatie 2
Badge

@Sjammetje 
Ik zou denk ik liever met de kindertelefoon chatten, dat heb ik al eens eerder gedaan, bellen vind ik eng haha, lief dankjewel voor je reactie :)

Hoi,

 

Wat vervelend dat het zo slecht gaat!

Ik kan wel allemaal positieve dingen gaan zeggen, maar ik denk niet dat dat de oplossing is. Er bestaat ook geen oplossing waardoor alles in één klap weer goed gaat. Ik kan je wel als tip meegeven om met 113 te bellen of chatten, maar ik weet ook niet goed of dat werkt. Wat belangrijk is, is luisteren naar je gevoel.

Probeer eens antwoord te geven op deze vragen (dit is gewoon voor jezelf, je hoeft de antwoorden niet te delen, het mag natuurlijk wel)

 

Welke dingen mis ik allemaal als ik er niet meer ben?

Van wie kan ik geen afscheid nemen?

Wat is de voornaamste reden dat ik er niet meer wil zijn en is dat op te lossen?

Wie zal mij het meeste missen?

 

Besef je goed dat je maar 1 keer leeft. Als je uit het leven stapt, dan is het klaar. Je kan het niet terugdraaien.

 

-SammieSam-

Reputatie 2
Badge

-onnodige quotes verwijderd-

Heel lief dat je reageert <3, ik zal die vragen voor mezelf beantwoorden,  dankjewel ❤️

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Er zijn hier al veel goede dingen gezegd. Om het aan te vullen zijn hier mijn tips om om te gaan met depressie.

 

1: ga bewegen, het leid je gedachten af en je lichaam maakt dan zo'n geluksstofje aan, een hele work-out hoeft echt niet!! Gewoon elke dag eventjes wandelen is al goed!!

2: muziek luisteren, geen depressieve!, maar waar een boodschap in zit. Voorbeelden van liedjes die helpen: better days are coming van dermot kennedy, just hold on van presence, i believe in you van cimorelli. 

3: bel/chat met 113 als je een suïcidale gedachte hebt, zij kunnen je helpen met wat je dan moet doen en er alleen al over bellen/chatten kan al helpen!!

4: kijk een motivational speech, kun je zo op YouTube opzoeken.

5: de allermoeilijkste, maar wel de allerbelangrijkste!!, Vertrouw er op dat het ooit goed komt!! Dat kan moeilijk zijn, dat weet ik, maar toen ik dat deed, had ineens uit het niets GEEN suïcidale gedachten meer, dus probeer dat te doen!!

 

ALS LAATST: BEL GELIJK 112 ALS JE OP HET PUNT STAAT OM ZELFMOORD TE PLEGEN!!

ER IS TEGEN MIJ ALTIJD GEZEGD DAT ALS IK OP HET PUNT STA OM ZELFMOORD TE PLEGEN OF MEZELF IETS AAN WOU DOEN (SNIJDEN, BIJVOORBEELD) IK 112 MOEST BELLEN. DUS ALS JE JEZELF WEER EEN KEER PUJN WIL DOEN MOET JE OOK 112 BELLEN!!!!

Reputatie 2
Badge

@EEM37 
Super bedankt voor de tips!! Ik probeer zo veel mogelijk aan mezelf te werken, veel bewegen doe ik al want ik heb een hond  en zit op handbal, wat ik Super  gaat vind! 

Fijn dat je de tijd nam om even te reageren, dankjewel

<3

Reageer