Beantwoord

Mijn gedachten maken me soms gek

  • 3 December 2018
  • 3 reacties
  • 226 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal,

Recent geleden heb ik flinke ruzie met mijn ouders gehad. Het was toen erg uit de hand gelopen, omdat er al enkele jaren problemen spelen binnen het gezin en door die ruzie is het tot een dieptepunt gekomen. Die ruzie heeft me heel veel pijn gedaan waardoor ik ook veel vreetbuien kreeg en soms nog steeds heb, maar ook mijn gedachten zitten me tegen. Ik lijk mezelf gewoon gek te maken met mijn eigen gedachten, de laatste paar dagen denk ik ook vooral s' avonds aan zelfmoord. Ik heb absoluut geen zelfmoordneigingen, maar het woord lijkt de hele tijd terug te komen in mijn gedachten en ik weet niet waarom? Nu ook in de ochtend zit ik ermee soms. Ik wil gewoon niet meer aan dat woord denken... Duidt dit op mentale problemen? Ik voel me de laatste tijd als ik uit school kom ook erg somber en ik heb nergens motivatie voor... Heeft iemand misschien een verklaring voor deze verschijnselen?

xx Onzeker_meisjex
icon

Beste antwoord door Anonymous 3 December 2018, 15:18

Bekijk origineel

3 reacties

Heyy, dit klinkt een beetje als een (beginnende) depressie..
Als ik jou was zal ik er met vrienden ofzo over praten, dat kan heel erg opluchten. Als deze gevoelens erger wordt is het misschien verstandig om naar een vertrouwenspersoon op je school te gaan.

Xx
Heyy,
wat vervelend voor je! Is er iemand met wie je hierover kan praten? Iemand van de GGZ/ mentor/ vrienden/ vertrouwenspersoon/ huisarts etc. Ik denk dat het slim is om er met iemand over te praten, dat lucht op en ze kunnen met je mee denken over wat je verder moet doen. Je kunt ook altijd chatten met de KT natuurlijk.

Je kan ook bij je ouders aankaarten dat je je de laatste tijd somber voelt. Hebben jullie deze ruzie wel uitgepraat, zo te horen was het een hele heftige ruzie, daarom denk ik dat het wel belangrijk is om het er nog een keer over te hebben.

Succes!!
Heyy,
wat vervelend voor je! Is er iemand met wie je hierover kan praten? Iemand van de GGZ/ mentor/ vrienden/ vertrouwenspersoon/ huisarts etc. Ik denk dat het slim is om er met iemand over te praten, dat lucht op en ze kunnen met je mee denken over wat je verder moet doen. Je kunt ook altijd chatten met de KT natuurlijk.

Je kan ook bij je ouders aankaarten dat je je de laatste tijd somber voelt. Hebben jullie deze ruzie wel uitgepraat, zo te horen was het een hele heftige ruzie, daarom denk ik dat het wel belangrijk is om het er nog een keer over te hebben.

Succes!!



Er komt al hulp voor de situatie binnen ons gezin en daar kan ik mijn eigen problemen ook wel aankaarten. Ik wil alleen niet dat mijn ouders weten van die zelfmoordgedachte, want daartoe heb ik echt geen neigingen gelukkig... Ik moet gewoon erg vaak aan het onderwerp of woord zelf denken en ik ben bang dat mijn ouders gelijk van het ergste uitgaan. Daarnaast ben ik heel erg bang om hulp te zoeken, ik ben bang voor het oordeel dat ik kan krijgen denk ik. Ik heb al vaker gehoord dat ik hulp moet zoeken , maar ik durf het niet.

Reageer