mijn ding

  • 15 March 2018
  • 9 reacties
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik vindt piano spelen echt heel leuk en ben trots dat ik dat kan. Maar sinds kort wil mijn zus dat ook ennu doet ze het ook veel mijn moeder gaat dan altijd met haar samen een couplet spelen. Wat ze eerder met mij deed. Dat maakt mij erg overstuur omdat het MIJN dingetje was. Zij laat mij ook nooit meer op de piano.

9 reacties

Hoi,

Ik snap wat je bedoelt. Eerst was het alleen van jou en nu doet je zus het ook. Dan voelt het niet meer volledig van jou.

Aangezien jullie allebei op de piano willen, lijkt het me geen gek idee om thuis duidelijke afspraken te maken wie wanneer of hoe lang ieder op de piano mag.

Waarschijnlijk vindt je moeder het gewoon leuk dat ze nu óók met je zus kan pianospelen. Als je haar vraagt of ze ook weer eens met jou wilt spelen, denk ik dat ze dat graag wilt doen!

Onthoud dat het nog steeds jouw ding is en dat niemand je dat kan afnemen!

Gr. Pin
Zij wil beter dan mij worden. En nu gaat ze er over opscheppen. 😢
Hoiii,
Je kan natuurlijk niet je zus verbieden om piano te spelen. Maar je kan er wel met je moeder (en zus) over praten, dat je t niet eerlijk vindt. Leg het gewoon uit ik denk dat ze het heus wel begrijpen. Misschien kan je met je zus ook een keer wat spelen? (als je t leuk vindt natuurlijk)

xxx
Dat ze erover op gaat scheppen is natuurlijk niet leuk. Je kunt het hier met je zus over hebben en de vergelijking maken hoe zij dit andersom zou vinden. Zoals @Iammy al zei, kun je haar natuurlijk niet verbieden te spelen.

Praat erover,
Gr. Pin
Ik durf het er niet over te hebben.
Dat is ook lastig. Denk je dat je het durft om een briefje te schrijven waarop je het kort uitlegd en vraagt of jullie kunnen praten? Dan kan zij het gesprek starten. Dat kan het makkelijker maken.

Ook kun je via je ouders het gesprek starten door het er eerst met hen over te hebben.

Gr. Pin
Mijn ouders vinden dat ik me aanstel.
Dat is vervelend. Denk je dat dat briefje een optie is?
Nou, ik ben naar mijn kamer gegaan en op slot gedaan maar ik durf ook niet naar beneden want mijn ouders zullen dan iets merken. Ik durf echt weinig en ik huil dan ook erg snel.

Reageer