Vraag

Mijn Depressie

  • 31 January 2018
  • 14 reacties
  • 206 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Toen ik in groep 8 zat gebeurde het. Ik stond op met een somber gevoel. Zo voel ik me nu al 3 jaar en ik zit nu in de derde klas. Ik heb al zoveel hulp proberen te zoeken maar niks komt. Ik heb psycholoog die bijna niet komt en op school doen ze ook niet zoveel. Mijn moeder zegt dat ik gewoon dood moet gaan en zelfmoord moet plegen. Ik heb bedrijven gemaild die me zouden kunnen helpen maar er gebeurd niks en ik ben al bij de huisarts geweest. Ik denk dat het niks meer voor me word en dat ik het best afscheid kan nemen met wat ik heb meegemaakt. Niemand gaat me nog helpen. Ik krijg alleen rust als ik dood ga...

14 reacties

Hoi,

Wauw, ik vind het best heftig wat je hier neerzet! Je hebt al 3 jaar een rotgevoel, je hebt geen goede hulp en je moeder is al helemaal geen steun. Ik snap heel erg goed dat jij niet lekker in je vel zit!

Je bent bij je huisarts geweest, wat zei je huisarts? Heb je hem/haar goed duidelijk kunnen maken hoe ernstig jouw depressie is? Hoe slecht je je voelt?
Ik vind het wel heel erg knap van je dat je ondanks dat je je slecht voelt, je alsnog oplossingen probeert te vinden. Je weet dat zelfmoord niet de oplossing is, maar jouw omgeving helpt niet dat idee te bevestigen. Maar echt waar, er zijn oplossingen, andere oplossingen dan zelfmoord. Dus geef het alsjeblieft niet op, want met de juiste hulp, kun je weer actief in het leven komen te staan.

Ik denk dat het een goed idee is om nog een keer naar je huisarts te gaan (of wellicht een andere huisarts) en/of je psycholoog en te vertellen dat je het echt niet meer ziet zitten en dat er nu hulp moet komen. Een goede hulpverlener moet zien dat het menens is.

Gr. Pin
Dankje voor je reactie Pin. Update: Ik heb verder gepraat met psychiater en ik krijg waarschijnlijk medicijnen
Oké, hoe denk je zelf over medicijnen? Denk je dat het je kan helpen?
Hoe is die psychiater verder? Wel aardig?
En hoe gaat het nu met het contact met je psycholoog?

Veel vragen, ik hoop dat je ze wilt/kan beantwoorden :)
Gr. Pin
Ja het is de enige optie met mijn autisme en spraak problemen. De psychiater is aardig en heb gemeld dat contact vrij weinig is met de psycholoog en nu komt hij iets vaker.
Goed van je dat je hebt gemeld dat het contact met je psycholoog (te) weinig was!
Vind je het fijn dat je psycholoog nu wat vaker komt?
Ja wel fijn. Trouwens, school heeft uiteindelijk best veel moeite gedaan voor mij. Als je nog vraag heb stel je die.

En door de huisarts kwam ik bij de psycholoog
School heeft uiteindelijk best veel moeite gedaan. Wat krijg je allemaal voor een hulp op school? Zijn docenten op de hoogte van je situatie? Ben je tevreden met hoe school reageert op je problemen? Wil je dat er nog iets veranderd?

Ik heb zelf namelijk ook autisme en bij mij op school krijg ik daar hulp voor. Zo heb ik bijvoorbeeld tijdsverlenging (hier heb jij ook recht op, staat in de wet), een personal coach (een docent waarmee ik wekelijk gesprekken heb, zodat ze me kan helpen met alles waar ik op school tegenaan loop), draag ik gehoorbeschermers en is het bekend bij docenten, zodat ze waar nodig rekening kunnen houden. Het gaat nu ook niet lekker met mij (depressie) en ik verzuim nu ook wat lessen. Dit is mogelijk door communicatie met mijn hulpverlening en school en de schoolarts, etc. Heb je het gevoel dat alles op school goed verloopt, of dat je iets nodig hebt van school? Het is namelijk totaal geen zonde dit te vragen, ook al heb je het gevoel dat ze uiteindelijk toch best veel hebben gedaan.

Gr. Pin
Hey Pin,

Ik heb ook autisme en krijg ook langer tijd bij toetsen. Ik heb een soort psycholoog op school waar ik soms mee praat maar eigenlijk niet mijn echte psycholoog is maar tijdelijk (Onduidelijk) En die verstuurd mails naar mijn psycholoog en dat bedrijf. Ik denk dat school niks meer kan geven. Ik heb alles verteld tegen de psycholoog op school en die zoekt ook hulp voor mij. Bij elke les voel ik me best vervelend en heb vaak mijzelf pijn gedaan tijdens de lessen en heb ik al meerdere keren gehuild. Misschien is dat al teveel persoonlijke informatie maar dat boeit me niet. Dankje dat je me wilt helpen Pin.
Hoi,

Ik denk niet dat iemand je door deze informatie zou herkennen, als dat is wat je bedoeld met ''teveel persoonlijke informatie''.
Hoe komt het dat je je rot voelt tijdens de lessen? Als je dat weet, dan kunnen ze je op school misschien helpen, zodat dat niet meer zo is.
Fijn dat school en je hulpverlening contact met elkaar hebben! Ik denk dat dat heel erg in je voordeel werkt!

Tuurlijk help ik je!
Gr. Pin
Ik heb geen energie enzo om te werken en dan denk ik dat ik waardeloos ben en gaan docenten zeiken en heb ik het heel druk in mijn hoofd.
Het is heel begrijpelijk dat je dit soort momenten hebt. Het zou fijn zijn als dit gecommuniceerd wordt met school. Kun je het hier over hebben met diegene van school? Die kan heel gemakkelijk een mailtje sturen naar je docenten, zodat ze allemaal op de hoogte zijn. Begrip doet al heel erg veel goeds!
Ja is ook zo. Soms word ik naar een plek gestuurd waar het stil is waar ik mag tekenen.

Reageer