Mezelf voor het eerst gesneden


Badge

Ik voelde me gisternacht vreselijk, ik had stress door school en mijn vriendinnen irriteerde me. Ik heb wel vaker de neiging gehad om me te snijden. Ik heb ook een keer met opzet hard tegen de muur geslagen (het was helemaal blauw), maar dat viel te veel op en mensen gingen vragen stellen. Ik had een soort van de drang om mezelf pijn te doen. Net zoals gisteravond, en het rare was dat het super opluchtend en fijn voelde. Het zijn drie kleine wondjes en ze zijn helemaal niet diep. Ook had ik gister niet gegeten omdat ik mezelf dik vind. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen, want nu voel ik me toch wel dom. Ik ben/lijk altijd zo vrolijk, hoe kon dit gebeuren? 


11 reacties

Heey lieve girl294, Wat vervelend om te horen dat je je erg rot voelt. Ik zelf heb hier ook veel last van. Als eers ga ik je iets super standaards zrggen: je zelf pijn doet helpt nooit, ik geef toe, ik heb het ook gedaan. Maar uiteindelijk ga je je er alleen maar rotter door voelen. Als je je rot voelt, ga dan iets leuks doen, ga naar buiten, sporten, met vriendinnen en vrienden afspreken of gewoon iets binnen zoals een boek lezen of knutselen. Afleiding helpt!!!  Een tip: schrijf alles op! Van de dingen die je leuk vind tot de dingen die je rot vind. Dan maak je je hoofd wat leeg! Als je nog meer wilt horen of hulp wil weetje me te vinden!!!

Xxx

Badge

Heyy, 

Heel erg bedankt voor de snelle reactie, inderdaad wel heel standaard. Ik weet dat ik het niet moet doen, maar de drang is groot. Als ik met vriendinnen ben of iets doe heb ik er inderdaad minder last van, maar zodra ik in mijn bed lig voel ik me weer vervelend. Ik twijfelde al heel lang om dit te doen omdat vrienden en familie erachter kan komen, daarom durf ik geen dagboek of iets te gebruiken. Heeft iemand trouwens ook tips hoe je het kan verbergen? Mijn vriendin heeft het volgens mij al gezien maar zei niks.

X

Alsjeblieft voor het antwoord, ik ken het gevoel, ik loop nu sinds mijn 8e bij een psycholoog, eerst voor woedeaanvallen en nu voor een ernstige depressie, dat helpt wel echt heel veel. Ook heb ik het aan mijn ouders verteld dat ik me steeds rotter voel. En geloof me, ik was zo bang om dat te vertellen. Maar mijn ouders pakte het erg goed op en proberen me zoveel mogelijk te helpen, wat somswel irritant is natuurlijk. Maar goed, misschien moet je het aan je ouders vertellen, ik weetzeker dat er een enorme last van je schouders valt. En weet dat je er echt niet voor hoeft te schamen. Het is best normaal. Wat je ook kan doen is om naar www.113.nl te gaan, en daar online en anoniem een psycholoog te nemen of gewoon met iemand daar te praten. Ik weet niet zeker of het gratis is, maar als het gratis is raad ik het je zeker aan om te proberen.

Liefs x

Reputatie 1
Badge +1

Hey,

 

Wat naar voor je dat je je zo voelt. 

 

Hier  een topic met heel veel alternatieven tegen zelfbeschadiging. Persoonlijk vindt ik het een goed topic, want sommige helpen bij mij wel. (Als de link het niet doet, kopieer ‘Hier’ dan en plak dat dan in een zoekresultaat.

Zelf heb ik ook een tip (die er volgens mij niet instaat):

  • Als je jezelf snijd, wacht tot die wondjes zijn genezen en dan pas mag je weer snijden.

 

Wat Merluuuhhh ook al zei, jezelf pijn doet helpt niet, omdat je jezelf dan alleen maar rotter gaat voel (wat ook klopt:disappointed_relieved:).

Ook kun je (wat ook al is gezegd) naar 133 gaan. 

 

Hopelijk heb je hier wat aan

Amber

Reputatie 5
Badge +4

Hey, 

probeer alsjeblieft zo snel mogelijk te stoppen, want voor je het weet is het te laat en raak je er miss verslaafd aan. Het blijft niet bij 3 kleine wondjes, nee het is het begin je gaat steeds dieper, ik doe het ook en ik weet het aan het begin voel je een leegte, een stilte (ik kan het niet uitleggen)ofz en dat is zo fijn maar daarna voel ik me juist slechter.

Als je het nog niet aan je ouders hebt verteld, doe dat dan.

ps: als je een zweetbandje hebt, armbandjes of scrunchies doe die dan om voor het verbergen 

Hey,

Wat vervelend!

Het is niet gied om jezelf te snijden.. Ik geef toe dat ik het ook doe en ik weet dat het moeilijk is om te stoppen aangezien het een moment is waarbij je aan niks anders denkt. 

Het enige wat ik je momunteel kan adviseren is een vervanging zoeken. Wat mij helpt is alles uittekenen. Ik ben dan heel erg bezig met hoe ik het ga tekenen omdat het moeilijk is om meerdere situaties in 1 tekening te tekenen. Zo denk ik alleen aan het tekenen en kan ik al mn gedachtes ff op een rijtje zetten.

Wat dat eten betreft weet ik niet zo goed wat je kan doen... Ik kan voor mezelf ook geen oplossing bedenken. Ik neem dan alleen 1 pakje crackers mee naar school zodat ik mezelf moet dwingen om weinig te eten. Ik heb een jongen in de klas die me altijd in de gaten houd (op een positive manier). Misschien kan je iemand vragen in je klas of om je heen die je kan waarschuwen als je te weinig eet?

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Succes🍀

 

 

Reputatie 5
Badge +4

Hey, 

je kan ook proberen om het vlinder ding te doen (ik weet niet hoe het heet)     
telkens als je wilt snijden teken je een vlinder op je arm en als je toch gaat snijden gaat 1 vlinder dood en was je hem af. Ik weet niet of het je helpt, maar probeer het, ik ga het ook proberen😉

Badge

Ja anoniempjex13 die leegte is precies wat ik voel. Ik kan het niet aan mijn ouders vertellen, ik ben en lijk altijd een super vrolijke meid. Het past niet bij me. Het vlinderding... Hmm ik zal het proberen. 

En anoniempje3 bedankt voor het advies ik zal proberen een gedicht erover te schrijven. Mijn vriendinnen houden me al in de gaten, maar ik kom er altijd goed vanaf met smoesjes zoals 'ik ben mijn eten weer vergeten' of 'ik voel me niet zo lekker' 

Reputatie 5
Badge +4

Hey, 

je kan ook proberen om het vlinder ding te doen (ik weet niet hoe het heet)     
telkens als je wilt snijden teken je een vlinder op je arm en als je toch gaat snijden gaat 1 vlinder dood en was je hem af. Ik weet niet of het je helpt, maar probeer het, ik ga het ook proberen😉

Hey, ik was nog vergeten erbij te zetten dat je de vlinder dan naar iemand van wie je houd moet noemen.

Het zou wel handig zijn om het aan je ouders te vertellen (niet dat je hebt gesneden) maar hoe je je voelt want het kan uit de hand lopen. Meesten willen geen hulp omdat ze denken dat ze het zelf wel kunnen. Of je zou het met een hele goeie vriendin kunnen praten hierover.

Badge

Anoniempjex13, ik zal volgende maandag zeggen hoeveel vlinders ik heb getekend en hoeveel er dood zijn gegaan x

Ja anoniempjex13 die leegte is precies wat ik voel. Ik kan het niet aan mijn ouders vertellen, ik ben en lijk altijd een super vrolijke meid. Het past niet bij me. Het vlinderding... Hmm ik zal het proberen. 

En anoniempje3 bedankt voor het advies ik zal proberen een gedicht erover te schrijven. Mijn vriendinnen houden me al in de gaten, maar ik kom er altijd goed vanaf met smoesjes zoals 'ik ben mijn eten weer vergeten' of 'ik voel me niet zo lekker' 

Hey! Is het mogelijk om altijd permanent een pak met crackers in je kluisje te hebben? Als ze dan zien dat je weer te weinig/ niks eet dan kunnen ze je wat meer ‘opjagen’ (op een goede manier).

 

Reageer