Vraag

mezelf snijden


  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi ik ben een meisje van 13 in de tweede

 

Ik snijd mezelf dus en mijn 2 van mijn vriendinnen zijn hierachter gekomen (perongeluk) en 1tje ervan mag ik niet en ik ben heel erg bang dat ze het doorverteld want zo is ze. En die andere vriendin mag ik wel ze is een van mijn beste vriendinnen maar ze doet alsof ze het niet weet. En ik wil echt met iemand praten het liefst dus die aardige vriendin maar ik heb geen idee hoe ik het gesprek moet starten. En misschien boeit het haar wel niet omdat ze doet alsof ze het niet weet en nooit over heeft geprobeerd te praten ofz.

 

Heeft iemand tips???

 

XXX~

 

Anoniempje <3


3 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Heehee,

 

Wat vervelend dat je je zo voelt!! Ik denk dat het goed is om er met iemand over te praten als jij dat wilt. Sowieso is het goed om tegen je minder goede vriendin te zeggen dat ze het voor zichzelf moet houden, zodat jij je niet oncomfortabel hoeft te gaan voelen of je zorgen moet gaan maken over of anderen het weten. Ik zou er met je goede vriendin over praten, aangezien jij dat wilt. Als jullie echt goede vriendinnen zijn dan zal ze waarschijnlijk echt wel luisteren en het zal haar denk ik wel boeien. 
 

Ik weet de reden niet waarom je je snijd en die hoef je ook niet te vertellen, als je je daar niet comfortabel bij voelt. Maar ik zou een keer met dr gaan zitten. Ergens waar je je comfortabel voelt en dan zou ik beginnen met:

“Ik wilde het nog graag hebben over mijn situatie.” of “Ik wil het graag met je hebben over het feit dat jullie / jij erachter zijn gekomen dat ik mezelf snijd.”

Die tweede is wel een beetje direct, maar ik kan ook niet echt iets beters verzinnen helaas. 
 

Ik hoop echt dat je je beter gaat voelen en dat je een manier vind om het erover te hebben!! Ik hoop dat ik je daarbij een beetje heb kunnen helpen en succes!!  <33

 

-Yodema

Reputatie 3
Badge +1

Das heel naar, maar wel goed dat je zelf graag wilt praten. Dat is een stap in de goeie richting.

Wat betreft die vervelende vriendin. Het enige wat je daar nog mee kan doen, is contact met haar opnemen en zeggen dat het niet de bedoeling was dat zij erachter kwam(/kwamen) en dat je het erg vervelend vindt dat dat toch is gebeurd. Vertel dan dat je het graag privé zou houden en haar erop vertrouwd dat ze het niet doorverteld. omdat je dat heel naar zou vinden. Meer kan je daar niet aan doen. Dan is het voor haar in ieder geval duidelijk dat jij dat vervelend zou vinden als zij het doorlult en hopelijk luistert ze daarnaar.

 

Als je met die goede vriendin wilt praten, zou je inderdaad een keer terug kunnen komen op die ontdekking van hun. Ik zou niet kiezen voor een te serieuze setting, van ‘we moeten praten’ ofzo, maar breng het gewoon een keertje op als de situatie daarnaar is. Desnoods, als je het in persoon heel lastig vindt om over te praten, kun je misschien bellen of appen.

 

Leg dan een beetje uit waarom en wat je precies doet, en kijk dan hoe het gesprek loopt. Wat zou je er zelf graag uit willen halen?

 

Ook kun je met zulke struggles altijd terecht bij de Kindertelefoon. Volwassenen kunnen je soms beter helpen. Met de Kindertelefoon kan je anoniem bellen of chatten met mensen die hier ervaring mee en verstand van hebben. Ook kan je misschien terecht bij je ouders of andere familieleden. Anders kan je ook altijd praten met een vertrouwenspersoon of je mentor op school. Deze personen zijn er voor jouw welzijn en zullen jullie dus echt willen helpen.

 

Kortom, als je echt wilt praten, zijn er echt opties voor, maar helaas zal je zelf wel de eerste stap moeten. Ik hoop dat het snel beter met je gaat en ik wens je heel veel succes.

 

Groetjess

xIlse😘

Reputatie 2
Badge

Ik heb wel een tip begin er langzaam over als jullie al serieus zijn of geconcentreerd zijn begin met iets zoals ik wil wat kwijt en denk dat jij het al weet 

Reageer