mezelf pijn doen

  • 24 October 2020
  • 14 reacties
  • 171 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik ben Sas en ik ben 16 jaar ik doe mezelf pijn ik snij mezelf en de snee die ik heb schaaf ik elke dag open ik wil dit helemaal niet doen en wil er graag met iemand over praten 


14 reacties

Reputatie 2
Badge +2

Hoi Sas,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Hartelijke groet en veel sterkte,

Berber van De Kindertelefoon

Hoi, waarom doe je jezelf pijn? 

Groetjes

Hooi Sas,

ik lees dat je graag met iemand erover wilt praten. Heb je iemand die je vertrouwt in je omgeving (zussen/broers, ouders, vriendinnen, docenten)? Zoja, probeer met ze in gesprek te gaan en vertel waar je meezit. 

Ik weet eigenlijk niet goed waarom ik mezelf pijn doe

En ik heb wel mensen die ik vertrouw maar ik schaam me te erg om het iemand te vertellen 

Maar bedankt voor jullie reacties ♡

Reputatie 1
Badge +1

hoooi, 

ik ken iemand uit mijn omgeving die dit ook heeft gedaan en meegemaakt. Waarom doe je dit? en helpt het niet als je bijvoorbeeld boos of verdrietig bent, om even weg te lopen. Naar het bos, een park of gewoon in je dorp/stad

succes

gymnasticgirl

Ik weet niet waarom ik het doe meschien omdat ik teleurgesteld ben in mezelf en vaak als ik het gevoel heb dat ik het moet doen is het al laat in de avond dus kan lopen eigenlijk niet

Maar bedankt voor het meedenken ♡

Ik weet eigenlijk niet goed waarom ik mezelf pijn doe

En ik heb wel mensen die ik vertrouw maar ik schaam me te erg om het iemand te vertellen 

Maar bedankt voor jullie reacties ♡

Je hoeft je echt niet te schamen, geloof me. Ik denk dat de mensen die je vertrouwt het echt waarderen als je het hen vertelt en ik denk ook dat ze je graag willen helpen. Denk er goed over na en probeer toch met iemand erover te praten!

Ja dankjewel maar ik heb het al vaker gehad en al vaker verteld maar ik wil mijn ouders er niet weer mee lastig vallen 

 

 

Hey Sas,

Wat vervelend dat je jezelf elke dag snijd! Ik begrijp dat je het eigenlijk helemaal niet wilt en wat goed dat je erover wilt praten!

Ik denk echt niet dat je je ouders ermee lastig valt. Ik denk dat hun het alleen maar fijn vinden als jij eerlijk bent en vertelt hoe jij je voelt. Daar zijn je ouders toch ook voor en ik denk ook dat je hun kunt vertrouwen!

Misschien helpt het je om te bedenken waarom je snijd. Je geeft aan dat je dat niet weet. Ik denk dat je daar wel achter kunt komen. Je kunt in een schriftje ofzo bijhouden hoe je je voelt. Dus op het moment dat je je wilt snijden, of je krabt de wondjes open. Wat is er gebeurd, waar ben je, wat voel je, hoe voel je je, wat gaat er om in je hoofd enzovoort? Als je dat zo veel en zo duidelijk mogelijk bijhoudt voor jezelf, kom je er achter denk ik. Misschien dat je zelfs een soort patroon gaat herkennen.

Als je namelijk de reden weet kan je er ook veel sneller iets aan doen. Want je wilt dit niet.

In dit topic kan je heel veel alternatieven vinden voor zelfbeschadiging. Ik zou dat eens doorkijken en dan voor jezelf op een lijstje zetten wat je zou kunnen doen als alternatief. Als je dan de neiging hebt kun je dat lijstje pakken en je op een andere manier uiten.

Sterkte gewenst,

Xx Simply Me

Heel erg bedankt voor het advies ik ga er iets mee doen♡

Hey Sas,

Superfijn om te horen!

Laat maar weten of het lukt of niet lukt, dan kunnen we je misschien weer verder helpen. En als je nog vragen hebt stel ze gerust.

Denk dat je het ook met iemand gaat bespreken?

Xx Simply Me

Ik denk niet dat ik het met iemand ga bespreken ik schaam me daar te erg voor en ik moet het zeld oplossen

 

Hey Sas,

Dat vind ik vervelend om te horen voor jou! Ik kan begrijpen dat je je schaamt, maar het is ook heel dapper als je het wel zou vertellen.

Misschien heb je een vertrouwenspersoon op school en zou je daar eens mee kunnen praten? Je hoeft je dan helemaal niet te schamen en niemand hoeft te weten dat je daar bent geweest. Dan kan je met hem/haar ook bespreken hoe je het aan iemand kan vertellen of wat je zou kunnen doen.

Ik denk echt niet dat je het zelf hoeft op te lossen, echt niet! Is dat iets wat je tegen jezelf zegt? Ik denk dat er echt mensen zijn die je willen en kunnen helpen. Dit hoef je niet alleen te dragen.

Wat je ook zou kunnen helpen is om een keer te chatten of bellen met de Kindertelefoon. Dat is anoniem, zij kennen jou niet. Misschien helpt dat wel qua schaamte. Ze kunnen met je meedenken en kijken wat je zou kunnen doen.

Ik zou je echt van harte aanraden om zoiets te proberen, het gaat je echt helpen!

Succes,

Xx Simply Me

Ik heb geen vertrouwenspersoon op school en als ik het tegen iemand op school zal vertellen komt het meteen bij mijn ouders terecht en ik heb al met de kindertelefoon gechat maar alsnog bedankt voor alle hulp vind ik heel erg lief van je♡

 

 

 

Reageer