Skip to main content

Hoi

Ik ben dus soms heel erg boos op mezelf omdat ik gewoon geen zelfvertrouwen heb en niks durf. Ik ben zo boos dat ik mezelf pijn doe. Ik trek bijvoorbeeld aan mijn haar of ik bijt in mijn en dan heb ik weer een afdruk zitten. Of ik trap expres ergens heel hard tegen aan zodat mijn voet pijn doet. Hebben jullie tips om mijn boosheid te bedwingen? Of om te zorgen dat ik mezelf geen pijn meer doe?

Heyo,

Iedereen is wel is boos opzich zelf, maar om jezelf dan pijn te doen is wel heftig.

Je zou inplaats van jezelf pijn te doen, je woede kunnen uitslaan. Nee niet tegen andere, maar gewoon tegen je kussen bijvoorbeeld,  of boksbal. Als ik mega boos ben dan pak ik meestal 1 van de 300 pennen en smijt die door me kamer heen tegen de muur. En dat doe ik net zovaak tot dat ik er eigenlijk geen zin meer in hebt haha.

Je zou natuurlijk ook andere dingen kunnen doen, zoals even weglopen,  even te gaan wandelen buiten of een stukje te gaan fietsen, muziek te luisteren, sporten, naar buiten kijken, of mediteren. Dit zijn al allemaal manieren om van je boosheid af te komen zonder jezelf pijn te doen.

Het geeft niet dat je soms even je zelfvertrouwen kwijt ben, of dat je iets niet durft. Praat erover met andere als dat helpt, of ga opzoek naar dingen die jou vertrouwen terug geeft. Je zou bijvoorbeeld dingen kunnen opschrijven dat jou veel zelfvertrouwen geeft, als je dan weer in een dip komt, dan lees je het schriftje of blaadje terug. 

See ya!

Spookyzx. 


Hallo Mangoveld :)

Je kan bijvoorbeeld iets leuks doen met vrienden zodat je je wat blijer voelt. Je kunt ook gewoon afleiding zoeken. Ook de tips van Spookyzx zijn heel goed.

-TheMightySlayer <3


Hey,

Zoals TheMightySlayer en Spookyzx zeiden en hun tips ben ik zeker mee eens.

Zelf ga ik meestal of met een boksbal slaan of pak ik men kussen en sla daar in of ik pak mijn potlood en breek die door midden. En als er kermis is , dan sla ik tegen zo'n apparaat die daar bedoeld voor is of ik ga naar een vriend waar ze dat apparaat ook hebben of ik ha naar buiten een frisse lucht hallen en even rennen.

 

Groetjes Gebruiker c 


Hee,

Wat stom dat je het gevoel hebt jezelf pijn te moeten doen als je boos wordt! Ik herken dit helaas ook. Ga je jezelf dan beschadigen uit frustratie en omdat je je woede anders niet kwijt kan? Of het is meer een kwestie van dat je boos bent op jezelf en dat je jezelf daarom straft?

Wat het ook is, zelfbeschadiging is geen fijne manier om met die emoties om te gaan. Op het forum hebben we een topic, Alternatieven zelfbeschadiging, waar zoals de titel al zegt, enorm veel alternatieven staan voor zelfbeschadiging. Niet alleen in de originele tekst, maar ook in de reacties zijn er een hele hoop te vinden. Ik denk dat daar wel wat bij kan zitten wat je in plaats daarvan kan proberen!

Het feit dat je emoties zo hoog kunnen oplopen dat je zó boos wordt, lijkt me sowieso vervelend. Heeft het een oorzaak dat je vaak boos bent of denk je dat dit meer een karakter dingetje is? Weet dat je altijd kan bellen en chatten met de KT als je ff wat kwijt wil. Dat kan natuurlijk ook op het forum :)

Gr. Pin


hoi hoi…. ik snap je frustratie… want ik herken het ook…. dat ik boos wordt op mezelf… omdat ik dan denk ik kan  niks enz…. zoals @pin als zegt… er is idd een topic over alternatieven voor zelfbeschadiging… ik zou als ik jouw was daarna kijken…. want eigenlijk is dit ook een vorm van jezelf beschadigen en dat… moet je niet hebben…. want je kan er later spijt van krijgen…. omdat je bijv… littekens hebt of juist nii meer bijv goed kan lopen…. doordat je 1 of paar x hebt getrapt tegen iets aan ofz…. snap je? miss kan je op kickboks? want daar leer je zelfvertrouwen en… kan je gwn op zo'n boksbal slaan en trappen…. en anders miss dat je met iemand er over kan praten…. want geloof me praten lucht echt op…. hoop dat je er wat aan hebt!!

groet sophie!


Reageer