Vraag

mezelf gesneden

  • 21 April 2020
  • 2 reacties
  • 63 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik heb mijzelf net gesneden omdat mijn vriendin boos op me is en k voel me schuldig en natuurlijk nog veel meer dingen die tot dit punt hebben geleden ,maar in ieder geval ik wil liever niet dat zei of iemand anders hier achter komt hoe verberg ik dit het best. De sneden zijn niet heel diep en zitten boven op mijn onderarm.


2 reacties

Hoi

 

Shirts met lange mouwen, brede (leren) polsbandjes en armwarmers zouden de wonden kunnen bedekken. Probeer er echter voor te zorgen dat je deze met de nodige zorg behandelt, bijvoorbeeld door te ontsmetten. Je zou, om te vermijden dat de wonden in contact komen met je kledij, een pleister over de schrammen kunnen doen. 

 

Wat jammer dat je je zo schuldig voelde dat je jezelf gekwetst hebt. Ik kan me voorstellen dat je je echt niet goed voelde. Echter is snijden geen oplossing; integendeel. Door snijden bezorg je jezelf nog meer pijn, en die extra pijn verdien je niet. 

 

Graag geef ik je dit linkje naar een topic met alternatieven voor zelfbeschadiging mee. Op die manier kan je bij moeilijke momenten even nalezen wat je kan doen in plaats van snijden. Zo zou je bijvoorbeeld kunnen opschrijven hoe je je voelt, en vervolgens het blad kunnen verscheuren. 

 

Vertel je graag wat meer over wat heeft geleid tot het snijden? Dat kan namelijk in dit of een ander topic. Alvast goed dat je om raad gevraagd hebt :slight_smile:  Moest je nog nood hebben aan een gesprek, kan dat met de Kindertelefoon.

 

Gr. Kenshin

Heyy,

het is belangrijk dat je de wond gelijk verzorgt. Daarna kan je mogelijk make up gebruiken om het te verbergen. Ook kan je littekencrème kopen, die van biodermal werkt goed;) succes x

Reageer