meiden

  • 15 August 2021
  • 6 reacties
  • 161 Bekeken

Badge

Hoi.

Ben 14 jaar en ben 2 februari ongesteld geworden. Maar de afgelopen 6 weken ben ik om de week ongesteld en zeker 6/7 dagen lang. Is dit normaal? Hebben toen de huisarts gebeld maar die is op vakantie toen een vervangende huisarts aan de lijn gehad maar die raadt me de pil aan. (Dacht dat dit er voor zorgde dat je een mindere kans op zwanger worden veroorzaakt wat er ook de bedoeling van is. Heb zelf nog nooit sexs gehad en ben er voorlopig ook niet van plan het te gaan doen.)

 

Nu ik toch mijn zorgen aan het vertellen ben kan ik net zo goed zeggen dat ik nog altijd niet snap hoe ik mijn vriendinnen moet onderhouden. Zal het uitleggen. Heb tot groep 4 vriendinnen gehad die hebben me in de steek gelaten heb tot de eerste klas van de middelbare niemand gehad. Heeft een grote impact op mijn zelfvertrouwen gehad en zelf op mijn gezondheid. Heb heel lang gedacht ik ga zelfmoord plegen heb het 1 keer geprobeerd door op het spoor stil te blijven staan maar zag toen een klein kind avn een jaar of 4 kijken en een oudere mevrouw die ik ken. Heb het toen niet gedaan. Als ik in bed lig en een slechte dag Heb gehad leg ik mijn handen op mijn keel(doe het al een poos niet meer, ben ik mee gestopt)maar zie dan mijn oma voor mij die van lachend gaat huilen dat raakt me zo erg want ze heeft het al zo moeilijk nu haar hond is ingeslapen, ze borstkanker kreeg(waardoor ze nu nog maar 1 borst heeft) en een zeer zeldzame autoinmuunziekte gekregen waar geen medicijnen voor zijn. Mijn moeder heeft het daar erg moeilijk mee en ik ook. 

 In de eerste kwam ik in een speciale klas terecht met mij erbij 4 meisjes. En 14 jongens. 1 van de meisjes was niet goed in der hoofd. Is nu ook van school gestuurd. De andere 2 zijn mijn vriendinnen maar hebben een hekel aan elkaar voor mijn gevoel. Ze zijn voor wat ik zie regelmatig boos op elkaar en dan komen ze er bij mij mee. 

Maar iemand tips hoe ik mijn vriendschap kan onderhouden want ze zijn toch geweldige vriendinnen.


6 reacties

De pil stopt/remt volgens mij de menstruatie en daarmee dus de mogelijkheid om zwanger te raken. Dat is dus inderdaad een goede oplossing als je ongesteldheid erg pijnlijk is. Ik ben hier natuurlijk geen ervaringsexpert dus hopelijk reageren er nog wat meiden! 

Reputatie 7
Badge +4

Hey @AnonienF.2006 

Met de pil kan je inderdaad zelf beter sturen wanneer je ongesteld word en je word dus ook minder snel zwanger ervan. Dat is ook waarom je elke keer een week moet stoppen volgens mij. Maar dat weet ik niet zeker. Zelf geen meisje.

Fijn dat je alsnog 2 vriendinnen hebt in zo’n speciaal klasje. Ik zou geen kant kiezen in ruzies, want dat maakt het erger. Misschien kan je het eens een keertje met hun bespreken. Dat je het vervelend vindt dat ze de hele tijd met elkaars ruzies bij jou komen. Want jij vindt ze allebei even leuk.

Veel succes

Groetjes NV

Reputatie 5
Badge +2

hayyy mijn moeder had dat ook en dat is vaak hooguit een half jaar zo maar daarna wordt het helemaal normaal het is vervelend maat ik raad je af de pil te gebruiken! 

 

Over het 2e maak je geen zorgen ik had het zelfde en het komt vanzelf 

je kunt net als ik een baantje in b.v kassen net als ik zoeken daar heb je veel collega's waar je gezelig mee kan kletsen het is echt een leuke baan!!!

Ik weet niet waar je woont maar je zou eens kunnen kijken of er locaties van 

combivliet  (tekst aangepast i.v.m. regel 6)

Of lans in de buurt is 

 

suc 6 xxx roos

 

laat je nog iets weten?

Reputatie 5
Badge +2

Ik wilde ook zelfmoord plegen maar er zijn altijd mensen die er voor je zijn

Ik heb nu 7 super coole vriendinnen 

In nog geen half jaar tijd

Het komt doordat je veranderd!!!

Het komt goed blijf hopen xxxxxx

Hey!

Als je net bent begonnen met menstrueren is het heel erg NORMAAL om afwijkingen te hebben! Toen ik begon met menstrueren was het de eerste paar maanden en hele week lang, en een keer was hij bijna een maand niet gekomen! Nu ben ik 5 dagen ongesteld (er is hoop lol). Dit is allemaal heel erg normaal! Je lichaam is nog aan het wennen aan de veranderingen!

mn advies is download een app waarmee je het kan tracken! Je kan invoeren hoe lang je bloedde en waneer je volgende menstruatie komt!

En over de pill, Ik vind dat je nog best jong bent en je bent nog niet sexueel actief, maar als het je helpt met de pijn zou ik het doen. (Ga er onderzoek over doen! 🙂 Maar dat je on regulier bloed is heel erg normaal!!! (als dit een hele lange tijd doorgaat zou ik terug naar de dokter gaan) 

Mn advies is doe goed onderzoek over de pill en doe waar jij je goed bij voel!

Het is jou lichaam dus luister naar jezelf, dat is het enige advies dat boeit.

En over je vrienden, ik wou dat ik je daarbij kon helpen, maar ik weet ook niet hoe ik vrienden moet onderhouden XD

Ik hoop dat dit kon helpen!

 

Bron: ik ben een meisje

Badge

hoi bedankt voor jullie steun.

over mijn vriendinnen gesproken. er is er 1 weg gelopen en die negeert me te pletter zou niet weten wat ik mis gedaan heb. en als ik het haar vraagt loopt ze meteen weg. wou dat ik wist wat ik heb misgegaan. 

voor de rest gaat het beter op het feit na dat ik de afgelopen tijd steeds vaker buikpijn heb. is me wel eens eerder gebeurd en heb toen ruim een jaar door zorgen en stres met buikpijn rondgelopen wat niet minder werd. bij het ziekenhuis geweest en daar kwam niks uit. hoop zo dat ik deze keer er snel achter kom wat die stress veroorzaakt waardoor ik dat kan verminderen zo hoop ik dat de buikpijn wat minder wordt. denk zelf dat het komt door mijn weggelopen vriendin. maar weet eerlijk gezegd nog niet hoe ik dit moet gaan oplossen. 

maar weet niet zeker of dit de stres veroorzaakt het kan ook zijn doordat ik voor mijn gevoel nu al het hele schooljaar ga verpeste wat nog niet het geval is.

maar bedankt voor de adviese. zal zeker even op onderzoek gaan naar die pil.

Reageer