Vraag

Medicijnen

  • 17 January 2018
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Nou ja daar ben ik weer?
Ik ben deze keer benieuwd naar jullie mening. Ik ben dus al een tijdje bij de psycholoog en praat hier over veel dingen in Mn hoofd. Nu heb ik de laatste tijd wat vaker last van prikkels. Vooral bij drukte en veel mensen om me heen. Dacht eerst dat ik het alleen met uitgaan had, maar later dus ook in de sportschool toen het er heel druk was en nu soms ook op school in de pauzes. Nu gaf mijn psycholoog als suggestie om medicijnen te nemen, om rustiger te worden en daar beter tegen te kunnen. Als het helpt, fijn natuurlijk. Maar het voelt voor mij alsof medicijn zo’n negatief beeld hebben. Zovan O die zit aan de medicijnen die is echt gek. Dit is mijn gevoel, ik zeg niet dat het zo is. Maar ben benieuwd wat jullie mening hierover is? Of misschien wat jullie ervaringen ermee zijn?

4 reacties

Hey,
Als je hier last van hebt lijkt het me zeker handig om iets van medicijnen hiervoor te nemen als die er zijn en het is echt niet zo dat je dan ineens 'gek' bent ofzo. Er zijn heel veel mensen die medicijnen gebruiken bijvoorbeeld om rustig te worden. Je hoeft het ook niet aan iedereen te vertellen als je bang bent dat andere mensen een mening hierover gaan hebben.
Ik vind niet dat je gek bent als je medicijnen neemt om rustiger te worden en als dit je helpt, zou ik het zeker doen. Succes!

Groetjes Jonah
Hoi,

Mij is meerdere malen medicatie aangesmeerd. Ik heb me nooit zorgen gemaakt over wat anderen er van vinden, maar meer wat ik er van vond. Als je medicatie werkt, merkt niemand dat je het gebruikt, dus hoef je het eigenlijk ook niet te vertellen.

Het duurt van lang voordat je medicatie vindt die helpt. Je moet bereidt zijn die zoektocht te starten. Ik was dat niet. Iedere medicatie heeft bijwerken, dus het is aan jou om te bepalen of je het dat waard vindt als het wel zorgt voor prikkelvermindering.

Jouw hoofd kan prikkels niet goed verwerken, als een pilletje daarbij helpt het op een 'normaal' niveau te krijgen, waarom niet?

Gr. Pin
Bedankt voor jullie reacties!
Ik was vandaag weer bij de psycholoog en ze zou het dinsdag met het team overleggen, dinsdag middag hoor ik er meer over. Ik ben benieuwd. Tot die tijd is het even door bikkelen en afwachten. Komt goed!
"Zovan O die zit aan de medicijnen die is echt gek."
Nouja, als ik iets dergelijks te horen krijgt dan werp ik er wel een "OK" heen tenzij het echt schokkend is of onverwacht.

Reageer