Vraag

Medicatie (antidepressiva) ophogen en wil niet help

  • 26 February 2018
  • 3 reacties
  • 108 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb medicatie en ggz wil vonstant ophogen en heb iedere keer gedaan maar ik wil deze shit niet slikken et helpt me niet en ik wil gezonde sporter zijn maar buiten het gezonde sporter vind ik het irritante dat ze me dwingen ik heb duidelijk aangegeven dat ik het niet wil slikken maar daar luisteren ze niet naar dus ik zei ik ga wel proberen nu willen z econstant ophogen en nu is het weer zo en nu heb ik dat donderdag als opdracht gekregen maar heb toen ookal gezegt nee ik wil het niet maar goed ik werd gedwongen dus nu moet ik het doen maar heb het nog niet genomen nu maandag ik slik nu de vorige hoeveelheid wat ik slik maar ik heb dus donderdag ggz en die vrouw gaat boos worden weet ik nu al maar ik wil gewoon niet en ik moet het op een manier over brengen ofso dus dacht ik nou dan shoog ik het niet op en nee ik voel me er nie beter door maar ik ga me niet laten dwingen en ben het dus zat als het me hielp tja was het nuttig maar het werkt niet en ik slik het al langer dan 2 maanden dus dan hoort het te werken ik mag blijkbaar niet nee zeggen want ze luisterd er toch niet naar en ben er klaar mee maar nu ben ik dus bang dat ze zo boos gaat worden ofso en ook ik mag wat zeggen en gaat tenslotte om mij

Weet iemand wat ik kan doen?
Inplaats van het doen

Gr lian

3 reacties

Hey Lian,
In principe is het jou lichaam en kunnen ze je nergens toe dwingen. Als jij het niet wil, hoef je het niet te doen en dan worden ze maar boos.
Staan je ouders achter je keuze of niet?
Als je ouders het met je eens zijn, kunnen die misschien eens met die mevrouw gaan praten. Ouders maken vaak wat meer indruk en misschien kunnen zij wel tot haar doordringen.
Luister wel goed naar de redenen die worden aangedragen om het toch te doen. Als er echt redenen voor zijn is het misschien weel verstandig om te doen, maar uiteindelijk is en blijft het jou keuze.
Jonah
Hoi!

Als je ervan overtuigd bent dat deze behandeling jou niet gaat helpen, is de kans groot dat die ook niet gaat helpen. Niet elke behandeling werkt voor iedereen, en de behandeling die je nu krijgt, is misschien niet degene die bij je past. Dit weet ik niet zeker, ik ken je hele achtergrond niet, maar een behandeling volgen waar je je niet goed bij voelt kost veel energie en helpt zelden.

De vrouw van ggz luistert niet naar jou. Dat is vervelend, aangezien zij ten dienste van jou staat, en naar jou hoort te luisteren om je beter te kunnen helpen. Wat @Jonahhf zei lijkt me verstandig. Je ouders je standpunt laten verdedigen kan helpen.

Een second opinion bij een andere begeleider is ook een optie. Voel je je goed bij die vrouw, ondanks dat ze niet naar je luistert? Een begeleider waar je je goed bij voelt is een enorme hulp in een behandeling. Is het mogelijk een gesprek te hebben met een andere begeleider? Een gesprek verplicht je tot niets, maar soms hebben andere personen net een andere visie op de zaak, waar jij je wel in kan vinden.

Groetjes
x
Hoi,

Je kunt gedwongen worden om bepaalde medicatie in te nemen, maar daar zitten heel veel regeltjes aan vast en volgens mij is dat ook niet van toepassing bij jou. Dat betekent dat ze je volgens de wet niet mogen dwingen.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar als je 16- bent bepalen jij en je ouders dingen voor je behandeling, als je 16 of ouder bent, bepaal jij dat zelf. Dus als jij (en eventueel je ouders) zeggen dat je iets niet wilt, dan gebeurt het niet.

En ja, hoe willen ze controleren dat je het neemt? Het is sowieso niet verstandig plotseling te stoppen, je moet zeker wel afbouwen onder begeleiding van een arts, maar je kunt eventueel ook naar een andere arts toe.

Zoals @Johahhf al zei, dan worden ze maar boos.

Gr. Pin

Reageer