masker

  • 26 August 2021
  • 5 reacties
  • 87 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hoi,

Ik ben met mijn vriendin op vakantie en ze zou eigenlijk langer blijven maar ze gaat maar huis. Ze heeft depressie en voelde zich gewoon niet fijn en wilde graag naar huis. Heel jammer, maar ze kan er natuurlijk niks aan doen. Als ze zich verdrietig voelt en aan het huilen is weet ik gewoon niet meer wat ik moet doen! Ik weet het gewoon niet meer, hoe ik haar gerust kan stellen en een beetje blijer kan maken. 
 

omdat ze zich zo voelt durf ik eigenlijk niks over mijn eigen gevoel te zeggen, ik wil haar niet opschepen met mijn problemen omdat ze het zelf al zo zwaar heeft. Maar ik durf eigenlijk niks tegen mijn ouders te zeggen ook over mijn sociale angst durf ik niks te zeggen, wel tegen mijn vriendin maar ik heb het gevoel dat ze er niet zo mee bezig is wat ik wel snap. Ik heb gewoon het gevoel dat ik de laatste paar dagen van de vakantie een masker op zet terwijl ik gewoon keihard kan janken. Straks  als ze weg is sta ik er ook weer alleen voor, dan voel ik me gewoon heel alleen op vakantie, maar ik kan wel makkelijker met mijn ouders praten! 
 

ik voel me gewoon zo verschrikkelijk en ik heb het gevoel dat ik het bij niemand kwijt kan.

 


5 reacties

Hey!

Het spijt me echt dat je dit mee maakt! Kan je misschien met een docent of met een therapeut prsten hierover? Ik heb ook veel dingen die ik aan niemand kwijt kan. Dus heb ik het er met mijn therapeut over. Misschien is idt iets voir jou! 

Reputatie 4
Badge +4

@Youdontknowmedude 

hey ik ga al naar een dokter, daar krijg ik een kwartiertje om te praten en daarna gaan we aan het werk, oefeningen doen enz. Ik kan daar wel mee praten maar ben er nu al tijdje niet meer geweest want het is vakantie. En het is als ik met haar praat dat we toch meer kijken naar de situaties en wat we er aan kunnen doen. Maar soms wil ik gewoon even al mijn gevoel bij iemand kwijt, iemand die geen mening heeft over de situatie.

Daarom zet ik hier misschien soms topics neer dat mensen denken ‘wat moet ik hiermee’ lol, maar het is wel fijn dat ik mijn gevoel hierin kwijt kan, in een topic.

@Rosa06

Wat goed!

Ja idd, het is echt super fijn! Misschien kun je ook bij de kindertelefoon je verhaal kwijt! Maar ja soms is het inderdaad fijn om even geen mening te krijgen! :) 

Reputatie 2
Badge +1

Heyy,

wat goed dat je hier je verhaal doet! Als ik me zo voel dan schrijf ik het op, dan is alles er voor heel eventjes uit en kan ik weer een beetje ‘ademen’. Wat je vriendin betreft, laat haar bij jou uithuilen, net zoals jij geen mening wil, kan het haar ook helpen om gewoon te zitten en te huilen en eventueel te praten. Je bent al een fantastische steun voor je vriendin als ze gewoon even haar gevoel bij jou kwijt kan...

Je kan ook aan haar vertellen dat je wat kwijt moet en dan gewoon zeggen ‘dit wilde ik even vertellen’. Dan kan zij gewoon luisteren en jij je verhaal doen!

 

Ik hoop dat het helpt om het op te schrijven en dat je je vriendin door gewoon te luisteren ook goed kan steunen!

 

Liefs!

hey ik ga al naar een dokter, daar krijg ik een kwartiertje om te praten en daarna gaan we aan het werk, oefeningen doen enz. Ik kan daar wel mee praten maar ben er nu al tijdje niet meer geweest want het is vakantie. En het is als ik met haar praat dat we toch meer kijken naar de situaties en wat we er aan kunnen doen. Maar soms wil ik gewoon even al mijn gevoel bij iemand kwijt, iemand die geen mening heeft over de situatie.

Daarom zet ik hier misschien soms topics neer dat mensen denken ‘wat moet ik hiermee’ lol, maar het is wel fijn dat ik mijn gevoel hierin kwijt kan, in een topic.

Goed dat je daar al mee bezig bent. Ik vermoed dat die dokter/therapeut wel rekening houdt met jouw wensen dus wellicht kan je een keer aangeven dat je niet alleen wil doen wat jullie doen, maar soms ook je hart wil luchten? Dat kan inderdaad ook bij de Kindertelefoon. Mocht je echt een individuele oplossing zoeken, dan kan het misschien helpen om het van je af te schrijven (hetgeen je eigenlijk al een beetje op het forum doet ;)).

Succes en sterkte!

Reageer