Vraag

mag mentor naar me oiders gaan?

  • 16 April 2020
  • 4 reacties
  • 143 Bekeken

Reputatie 3
Badge +4

Hey ik zou het graag willen vertellen aan me mentor maar moet hij het dan geheimhouden of mag hij gwn zomaar naar me ouders gaan en het vertellen?

haha hele korten topic maarja 

gr. Alexa


4 reacties

Hey!

Ik weet niet precies waarover je je mentor graag zou spreken, en het hangt ook voor een groot deel af van hoe je mentor daar zelf tegenover staat, daar kan ik je dus helaas geen duidelijk antwoord op geven.

Wel is het zo dat een mentor geen beroepsgeheim heeft en dus in principe alles mag gaan vertellen aan je ouders. Echter is het in de praktijk vaak wel zo dat als jij aangeeft dat je je ouders hier niet bij wilt betrekken, en je mentor ook niet het gevoel heeft dat jij in gevaar verkeert (stel dat je zou zeggen dat je mishandeld wordt, of dat je van plan bent zelfmoord te plegen) is hij verplicht om stappen te ondernemen, gaat het echter niet om dat soort situatie dan zou ik je aanraden op voorhand even te vragen of je een vertrouwelijk gesprekje met hem zou kunnen hebben, en meestal lukt dit dan ook wel.

 

Groetjes

Lot

 

Reputatie 3
Badge +4

Hey bedankt voor het reageren, het gaat  er om dat ik mezelf snijd

Hey!

 

Ik vind het heel moedig en verstandig van je dat je daarover een gesprek wilt hebben met je mentor!

Het zal volgens mij echt een beetje afhangen van hoe ernstig je mentor inschat dat jouw probleem is, en wat zijn visie er dus in het algemeen op is, qua mensen inlichten.

Is er een reden waarom je echt niet wilt dat jouw ouders ervan af weten? Vaak helpt dit heel erg om er sneller mee te kunnen stoppen, hoewel ik zeker snap dat zoiets vertellen niet gemakkelijk is.  Ik weet niet wat de achterliggende reden is waardoor je bent begonnen met jezelf te snijden, maar ik denk dat het misschien ook wel handig voor je zou kunnen zijn om eens te spreken hierover met iemand die er professioneel meer over weet, zoals een psycholoog, maar ook gewoon de leerlingenbegeleiding op school. Maar goed, het vertellen aan je mentor is al een eerste énorm goede stap, en daar ben ik erg blij om, ik zou het je zeker aanraden! 

Misschien kun je verder ook eens dit topic  bekijken met allerhande manieren om zelfbeschadiging te stoppen, verminderen of uit te stellen, stap voor stap. Ik weet niet hoe lang je hier al mee bezig bent, maar jezelf snijden kan serieuze gevolgen hebben voor je toekomst zoals littekens, die je ouders ook zullen opmerken, en dergelijke  meer, en wordt vaak ook een verslaving, het is dus best om te proberen zo snel mogelijk te stoppen.

Veel succes!

 

Groetjes

Lot

Badge

kijk ik wil niet vervelend doen maar ik rookte en mijn ouders wisten dat niet maar mijn docent rook het een x toen ging die naar mijn mentor en m'n mentor naar mijn ouders.. 

het zelfde verhaal wat er nu bij jou speelt speelde ook bij een vriendin van mij en de mentor is ook naar de ouders gegaan…

 

Reageer