Vraag

lonely, zelfmoordgedachtes en snijden

  • 29 October 2020
  • 7 reacties
  • 175 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

hey ik ben nieuw hier maar heb een probleem

ik voel me niet goed. ik voel me erg alleen en heb het gevoel dat niemand om me geeft. ik heb het gevoel dat alles wat ik doe niet goed genoeg is en dat het altijd beter moet. ik durf het niet met mijn ouders of met iemand er over te praten bang dat het ze toch niet boeit wat ik ze. sinds mijn opa vorig jaar is overleden is het erger. mij opa maakte me weer blij maar dat gaat nu niet meer. ik doe op school alsof ik vrolijk ben maar diep van binnen ga ik kapot van verdriet en eenzaamheid. ik weet het niet meer. ik heb al een aantal keer aan zelfmoord gedacht en heb ook een afscheidsbrief geschreven. elk dag heb ik nu me zelf gesneden en mijn hele armen zitten onder met littekens. waarschijnlijk zullen ze het erg vinden als ik echt dood ga, maar zo voelt dat voor mij niet. veel mensen kijken me raar aan als ze het zien. sommige vragen wat ik gedaan heb. en ik ze vaak dat mijn huisdier het heeft gedaan omdat ik me er voor schaam dat ik mezelf gesneden heb

heeft iemand tips wat ik moet doen, want zo gaat het niet langer want het wordt met de dag erger. misschien is de beste oplossing wel gewoon dood gaan.

xxx


7 reacties

Hey alleen op de wereld,

Je naam zegt het al, je voelt je heel eenzaam.
Ik vind het altijd moeilijk als het mensen het zo moeilijk hebben. Ook al kennen we elkaar niet, ik denk aan je en leef met je mee!

Ik vind het zelf soms een beetje afgezaagd klinken, maar het helpt denk ik wel als je erover praat. Het is heel moeilijk om over zulk soort dingen te praten. Jij denk dat het mensen niet boeit, ik denk dat het ze wel boeit. Er zijn echt mensen die om je geven en van je houden en die je willen helpen en steunen. Dat geloof ik echt!
Ik lees wel dat je het echt op meerdere kanten heel zwaar hebt. Ik zou er echt wat aan proberen te doen. Ik zou zeggen zoek een persoon die je vertrouwt en praat daarmee. Dat kan zijn een vertrouwenspersoon, mentor, docent, ouders, verzorgers, familielid, vriendin, wie dan ook. Dat kan je echt enorm helpen.

Je kan dit ook met je huisarts bespreken. Die kan met je meedenken en luisteren en dan samen kijken wat je zou kunnen doen. Vanaf 16+ heeft de huisarts ook zwijgplicht.

In dit topic kan je heel veel alternatieven vinden voor zelfbeschadiging. Ik zou dat eens doorkijken en dan voor jezelf op een lijstje zetten wat je zou kunnen doen als alternatief. Als je dan de neiging hebt kun je dat lijstje pakken en je op een andere manier uiten.

Voor je zelfmoordgedachten kan je terecht bij 113. Je kan met hun chatten, www.113.nl of bellen, 0800-0113. Dat is gratis en anoniem. Ook hebben zij een therapie en ik denk dat dat jou heel erg zou kunnen helpen. Je hebt dan ongeveer 8 sessies met een vaste psycholoog. Ook de therapie is gratis en anoniem en wordt gegeven via de chat, bellen of mailen. 

Ik snap dat je denkt dat zelfmoord nu de oplossing is. Maar dat is het écht niet! Het is nu moeilijk om je te richten op de positieve dingen en ook de andere kant te zien. Maar die is er wel. Niemand is het waard om alleen en radeloos te sterven. Probeer echt hulp te zoeken!

Heel veel sterkte gewenst!

-Simply Me-

bedankt voor je reactie en voor het meeleven. ik ga proberen er over te praten. bedankt voor je tips ik heb er echt wat aan.

xxx alleen op de wereld

Badge

Hoi, alleen op de wereld, ik ken het gevoel me alleen te voelen maar weet dat je niet de enige bent die dat last van heeft. Ik heb zelf om moeilijke tijden gehad, ben flink depressief geweest en heb me ook gesneden. Ik snap dat het prettig kan zijn om jezelf te beschadigen maar diep van binnen weet je vast wel dat je het eigenlijk niet wilt. Ga een hobby zoeken, ga één doel stellen, en werk dat naartoe. Ga bijvoorbeeld fitnessen en ga bijvoorbeeld voor en 6pack, dat heeft mij echt geholpen. Je kan ook proberen te kijken hoelang je het volhoud om niet te snijden, elke keer als je het wilt doen herhaal dan bijvoorbeeld de zin: 'ik wil mij niet snijden' meerderen malen in je hoofd en weet dat het niet erg is als je het toch doet, schijf het aantal dagen dat je het niet deed op en papiertje en bekijk het verschil. 

 

En alsjeblieft pleeg geen zelfmoord, dat is nooit de goede keuze! Er zijn zoveel mooie, leuke en interessante dingen in het leven en dat schiet je niks mee op!

dank je voor je reactie. ik ga je tips proberen

Badge

Hi, 

Probeer eens afleiding zoeken, iets leuks proberen te doen.

Vraag aan mensen, die hetzelfde meemaken wat zij doen en wat hun ervaring is.

Praat daar over met vertrouwde mensen in je omgeving, koop een box zandzak om daar op te uiten .

Als het niet beter wordt, zou ik professionele hulp zoeken bij 113. Zij helpen zulke geweldige mensen als jij.

Je kunt ze anoniem chatten of bellen en helpen met jou depressie. 

Je zou ook kunnen naar de huisarts gaan met je ouders of een keer stiekem alleen om het op te lossen.

Groetjes en beterschap

Sandy

 

-Dit bericht is aangepast door De Kindertelefoon-

hey bedankt voor je reactie ik ga je tips proberen

xxx

Badge

 (onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon)

zelfmoord plegen is zeker niet de bedoeling vertel op school of een ander  vertrouwen’s persoon over je zorgen aan vrienden of familie leden of je kan nog steeds hierop dit forum   met mensen praten. Ik geloof al zeker dat je dit kan. En mensen die deze chat volgen en jouw volgen dat zij dat ook doen.

😉

alvast zou ik graag willen weten hoe het met je gaat en je kan verder helpen op het forum

 

je kan nog super veel doen in het leven  ik en de rest geloven in jouw💪

Reageer