Skip to main content

Hoi iedereen,

De laatste tijd voelde ik me behoorlijk vastgelopen.

Ik wist niet meer wat ik moest doen, ook al had ik mijn vriendin dicht bij me. Over twee weken begint het scoutingkamp, en de leiding had al door dat het niet zo goed met me ging.

Een paar weken geleden werden mijn krassen en littekens opgemerkt door andere girlscouts toen we gingen zwemmen. Ze vroegen ernaar, en ik vertelde hen alles over mijn zelfbeschadiging en de problemen thuis. Ze zeiden dat de leiding het echt moest weten, omdat de krassen duidelijk zichtbaar waren als we gingen zwemmen of als ik mijn armen niet bedekte.

Het kostte me veel moed om mijn verhaal te delen, maar nu weet de leiding het. Ze schrokken behoorlijk, het was hen nog niet eerder opgevallen. Ik ben van plan om het ook aan de andere oudere girlscouts te vertellen, zodat ik gewoon mee kan op kamp zonder dat er veel vragen worden gesteld.

Hoewel het moeilijk was om mijn verhaal te delen, voelde ik me gesteund door mijn leiding. Ik weet nu dat ik niet alleen ben en dat ik altijd bij iemand terecht kan als ik het moeilijk heb. Het heeft me geholpen om sterker te zijn, 

hebben mensen nog tips hoe ik kan proberen te stoppen. 

met een elastiek om mijn pols hebt niet en op mijn armen kleuren helpt ook niet 

Liefs,
Lijana

 

 

Wat naar voor je..

Ik heb niet echt tips hiervoor maar wel dit topic: https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen-135/alternatieven-zelfbeschadiging-39544#comments

Er staan heel veel alternatieven voor zelfbeschadiging in.

Succes!

Groetjes mij @Anoniemxv 


Heyy @lijana ,

Wel fijn voor je dat ze het bij je op scouting nu weten en zodat ze je kunnen steunen. 

Echt goede tips heb ik helaas niet echt, omdat ik het zelf ook doe...Hoe gek dit misschien ook klinkt kan het helpen om een ijsblokje in je mond te doen of op momenten dat je wilt snijden om papier te scheuren en anders zou je je gedachten nog kunnen opschrijven, alleen al om wat rust in je hoofd te krijgen. Hopelijk heb je hier iets aan. :)

Succes en liefs van mij 


voor mij hielp het gevoel dat ik het eraf kon wassen. als ik onder de douche was dan ging ik gewoon met een scrub of gewone zeep er meerdere keren overheen zodat ik het gevoel had alsof ik het eraf aan het wassen was.

ook hielp het om voor mezelf toe te geven dat ik diep in de shit zat. 

een alternatief kan zijn dat als je een wondje of blauwe plek heb dat je erop drukt. het beschadigd jezelf niet maar het werkt wel hetzelfde.

ik wens je heel veel succes want ik weet hoe vervelend het is


Hoi iedereen,

Een paar dagen geleden had ik dit bericht gestuurd.

De leiding kwam tijdens de laatste opkomst er nog op terug. Ze hadden het bestuur (verantwoordelijk voor alles bij scouting) ingelicht over thuis.

Ik had die dag toen nog een gesprek met hen (leiding + bestuur). Ze vroegen van alles. Ik vertelde het in steekwoorden nog een keer en later is er met mijn toestemming een melding gemaakt bij Veilig Thuis. Mijn ouders weten nog van niets over de melding.

Ik vond het eng om erover te praten, maar het heeft mij wel veel verder en veiliger geholpen.

Liefs, Lijana


Reageer