Littekens snijden...Help!!!

  • 23 December 2020
  • 2 reacties
  • 60 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi..

Het is precies 2 weken sinds ik mezelf heb gesneden. Dit was niet de eerste keer, ik heb het vaker gedaan. Meestal groeiden mn wonden goed dicht, heb weinig of niet opvallende wittere littekens. iig zie je ze niet…. Nu zijn de littekens van mijn laatste snijwond wel echt zichtbaar. Ze zijn rood/donkerbruin… Korstje is er al af… Het zijn er 3 naast elkaar op mijn pols, help!!! Dit valt super erg op…. Wat nou als mn moeder het ziet straks in de zomer… Of iemand van school met gym bijvoorbeeld… Of mn mentor... Hoe kan je littekens laten vervagen? Kan je ze lichter maken? Of iets ermee doen? Of vervaagt het misscnien vanzelf? Is het nog aan het genezen? Help!!!

 

 


2 reacties

Reputatie 2
Badge +4

Hey

Allereerst is het slecht dat je snijd maar dat weet je waarschijnlijk wel

Na verloop van tijd gaat het wel vervagen, om dat sneller te laten gaan heb je ook een paar speciale littelenzalfjes die je kunt gebruiken

Een snelle als je gym op school hebt is concealer er over heen doen

Ik weet niet of je een jongen of meisje bent maakt ook niet zo veel uit maar armbanden dragen kan het ook verbergen

Als het er zo vurig uitziet, is het misschien wel een infectie. Heb je de wond schoongemaakt/ontsmet? 

Er bestaan wel littekencrèmes, misschien dat dat nog iets helpt.

Maar misschien is het juist wel verstandig als je eens met je moeder of iemand van school gaat praten. Zij kunnen jou vast helpen. Maar je kunt ook altijd anoniem met de Kindertelefoon chatten of bellen. Probeer het eens, je zit nergens aan vast.

Je kunt ook eens op dit topic kijken voor minder gevaarlijke alternatieven voor snijden. 

 

Sterkte,

Groetjess

Reageer