Vraag

littekens of niet

  • 14 November 2023
  • 5 reacties
  • 69 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi,

Ik kras/snij mezelf sinds kort af en toe op mijn arm. Ik vroeg me af hoe groot de kans is dat dit nog zichtbaar blijft en voor hoe lang dan? 

Meestal bloedt het niet per se, maar zie je wel bloed. Ik weet niet of dat duidelijk is, maar ik bedoel: het is niet dat er bloed uitlekt, maar als ik met een papiertje langs de sneeën ga, dan zit er wel bloed aan het papier.  Dus ik snij niet heel diep ofzo en vroeg me af of je dan nog steeds kans hebt op littekens ofzo.

Ik heb een psycholoog btw, dus vragen hoe het met me gaat hoeft niet.


5 reacties

Reputatie 3
Badge

heee, ik denk dat dat eraan ligt of het ontsteekt of niet,  een vriendin van mij had dat namelijk en bij haar zie je alleen de littekens van de degenen die onstoken waren..

Reputatie 2
Badge

Als je niet diep gaat en niet meerdere keren over dezelfde plek heen gaat is de kans op littekens klein. Als je ze dan wel krijgt zijn ze meestal vrij snel weer weg/onzichtbaar. 

Badge

Hoiii! Ik doe zelf ook zelfbeschadiging (niks om trots op te zijn ofz) en ik weet best veel erover, en ik kan zeggen dat zolang je niet dieper gaat er bijna geen kans is op littekens tenzij het ontsteekt! 

Reputatie 5
Badge +1

Heyyy, ik heb hetzelfde gehad maar dan op mijn been... als je het niet vaak doet, niet op dezelfde plek en niet diep gaat is er weinig kans dat het zichtbaar blijft. Als er littekens komen zijn ze meestal bijna niet zichtbaar maar alsnog kun je er beter mee stoppen

Reputatie 2
Badge

oke, dank jullie wel :)

ik deed het voor de zomervakantie altijd op m’n been, maar daar zie je nog wel strepen van. Die zijn gewoon donkerder dan de rest van de huid. Op mijn arm is dat nu ook zo, maar dat is natuurlijk minder lang geleden. Hoe lang duurt het ong voordat je het niet meer gaat zien op je arm?

Reageer