Vraag

littekens en school

  • 29 April 2018
  • 8 reacties
  • 279 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heee. Ik heb een beetje een probleem ik heb me vroeger gesneden en heb echt nog veel littekens die je alleen kunt bedekken met lange mouwen. Maar dat wil ik niet meer ik wil gewoon ik korte mouwen lopen en dat doe ik eigenlijk overal al behalve op school, want dan ben ik bang voor de reacties... Weet iemand hoe je hier mee om moet gaan??

8 reacties

(Tis wel een beetje je eigen schuld he maar goed....)
Je kan
1) geen fuck geven en het gwn 1x doen en kijken wat de reacties zijn (als die er uberhaubt zijn)
2) wat ik hierboven zei alleen dan makeup op je arm doen of dergelijke (makeup, bruiner idk) om het te maskeren
Hoi,

Je denkt meestal dat iedereen het gaat zien, omdat jij ze altijd ziet, maar dat valt nog best mee. Littekens heb ik altijd open laten zien, open wonden niet. Ik heb 1x meegemaakt dat iemand vroeg wat het was en die stond pal naast me. Anders had ze het waarschijnlijk niet gezien.

Overal is het oké, maar niet op school. Wat is er anders op school?

Je kunt lange mouwen blijven dragen, maar ik denk dat het voor jou fijner is het gewoon te tonen. Dat helpt ook mee in het acceptatie proces. Je littekens zijn er nu eenmaal en ze gaan niet meer weg. Beter accepteer je ze nu, dan over een jaar, maar dat kost natuurlijk tijd. Ik zou het je alleen nu al gunnen.

Gr. Pin
Ik heb hier niet echt ervaring mee, maar toch:

Weet iemand anders hiervan?
Misschien reageert de klas, als zij er eenmaal van weten, niet negatief.
Ik heb geen idee wat voor klas jij hebt, maar het kan alleen maar beter dan mijn voorspelling.
Thnx voor jullie reacties!!
@angovis. Ja ik weet dat t mn eigen schuld is maar ja wat gebeurd is is gebeurd daar kan je niks aan veranderen... Thnx voor je tips ik zou kijken wat ik er mee ga doen.

@pin. Op school vind ik het gwn kut want niet alleen klasgenoten enzo zien het maar ook docenten zien het en ik ben gwn super bang dat ze gaan zeggen dat ik aandacht trek of dat ik niet mer korte mouwen mag lopen...

@menspersoon. Zelf heb ik het aan 3 mensen verteld waarvan 2 er in mijn klas zitten de rest van de meiden is het misschien wel opgevallen maar oke de jongens weten er sowieso niks van. Maar ja ik vind het gewoon moeilijk maar wil het wel proberen.
Hoi,

Je denkt dat school je gaat verbieden om korte mouwen te dragen, omdat je littekens op je arm hebt? Dat gaan ze echt niet doen hoor! Dat mogen ze niet eens! Daar hoef je dus echt niet bang voor te zijn!
Als ze wat vragen vertel je gewoon wat er is gebeurd en dat het verleden tijd is. Ik zou het echt heel erg vinden als een docent dan zegt dat je je aanstelt! Juist zij moeten beter weten dan dat!

Je hoeft je dus echt geen zorgen te maken! :)

Gr. Pin
Ik neem aan dat ze het jou niet verbieden, om korte mouwen te dragen.
Als er dames bij jou op school zich hetzelfde kleden als enkele leerlingen die ik voorbij zie komen, dan zullen ze dat niet al te veel aandacht schenken......

In ieder geval goed dat jij het wilt proberen.
Hoe reageerden die mensen er trouwens op , die jij erover verteld had?
Hey meid/boy

Ja ik heb dat ook littekens op mijn arm, ik durfde ook eerst niet echt of ik deed het gewoon ik ben weer vergeten, maar ik kreeg wel een reactie van dat kind gaat zelfmoord plegen dit dat zo zus. En pak ze een mes en gaan ze voor doen, ik kon toen zo niet goed tegen dat ik wel echt agressief van werd. Wat je kan doen is of eerst vertellen aan je mentor en dan erbij zeggen het is al verledentijd. Hen gaan dan niet (hoop ik) direct iemand inschakelen van dat kind sneed zich zelf en bla bla bla bla ze moet hulp hebben en bla bla je kan ook naar een vertrouwenspersoon vertellen van school.

Just be youself and stay strong u are so beautiful girl/boy by inside and outside!
Goodluck!

xjes

Reageer