Beantwoord

liefdesverdriet :(

  • 7 November 2019
  • 3 reacties
  • 593 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi allemaal!

Ik ben een meisje van 16. 

ik was afgelopen jaar van februari tot juli bezig met een jongen. we hebben geen relatie gehad en ook niet gezoend maar we wisten allebei dat we elkaar leuk vonden en dat we stiekem allebei wel een relatie met elkaar zouden willen. alleen vond ik het heel jammer dat hij soms wat weinig initiatief toonde en nou zo waren we even aan het praten hoe het ook precies zat tussen ons en zei hij uiteindelijk dat het misschien beter zal zijn als we gewoon vrienden blijven. ik vond dat er jammer, maar het was nou eenmaal niet anders. een week later ging ik met vriendinnen op vakantie naar Knokke en heb daar met een jongen gezoend maar voelde mij erg schuldig tegenover de jongen met wie ik bezig was. ik heb hem geappt en hij zei ook dat hij mij gewoon leuk vond en we waren dus weer bezig. een week later ging hij op vakantie en de 1e avond dat hij uitging heeft hij met iemand gezoend. de volgende dag vertelde hij dat aan mij en ik heb het toen “definitief” afgekapt omdat ik er een beetje klaar mee was. nou paar dagen later appt hij mij dat hij mij mist en graag opnieuw wil proberen met 100% initiatief van zijn kant, dus ik heb het hem vergeven en waren we weer “volop” bezig. tot dat hij mij de volgende dag verteld dat hij “niet klaar is voor een relatie” en het beter is als we het echt afkappen. nou ik was er toen echt helemaal klaar mee en zei ook dat het dan idd beter is als we het zouden afkappen. 

maar nog geen 2 weken later ontmoet meneer een nieuw meisje en is hij meteen verliefd op haar. nu hebben ze een relatie. ik weet dat we het samen hebben afgekapt maar ik ben er eigenlijk nogsteeds heel erg kapot van. vooral omdat hij zei dat hij nog niet toe was aan een relatie en nu opeens met een anders meisje een relatie heeft en gewoon zo snel over mij heen kwam terwijl ik er nu, 3maanden later, nogsteeds moeite mee heb…

heeft iemand tips hoe ik over hem heen kan komen? 

ps: sorry voor dit extreem lange en verwarrende verhaal :)

icon

Beste antwoord door Anonymous 8 November 2019, 13:34

Bekijk origineel

3 reacties

Hoi

 

Je leerde een jongen kennen, jullie besloten nu en dan om voor een relatie te gaan of hier nog even mee te wachten, om er uiteindelijk achter te komen dat deze jongen kort na het beëindigen van jullie relatie, zich al spoedig in een nieuwe relatie bevond. 

 

Ik kan me voorstellen dat het verwarrend moet zijn om iemand die beweerde zich nog niet klaar te voelen voor een relatie, plots met een nieuwe partner te zien. Uiteraard kan iemands mening of gevoel veranderen,  maar dat hoeft nog niet te betekenen dat dit eenvoudig te vatten valt. 

 

Gaan jullie vriendschappelijk met elkaar om? Aangezien je lijkt te lijden onder jullie relatiebreuk, lijkt het me verstandig om deze gevoelens met hem te bespreken. Hij weet tenslotte wat er gaande was tussen jullie beiden. Daarnaast zou je met vrienden en familie kunnen praten over dit hele gebeuren, aangezien praten vaak erg oplucht. 

 

Liefdesverdriet kan donders veel pijn doen. Echter zou deze pijn na een tijd horen te verzachten. Bij de een gaat dit verwerkingsproces over een kortere periode, terwijl de ander een langere tijd nodig kan hebben om bepaalde zaken achter zich te laten. Fijn is het niet, maar in principe is verdriet voelen rond een verbroken relatie erg normaal. 

 

Groetjes

Kenshin

Ik snap je helemaal 

Doe iets leuks 

Of schrijf gedichten 

Het werkt heel erg goed bij mij

Reputatie 1
Badge

Hoi, vervelend… Ik heb zoiets vaak met gwn vrienden (dus soortvan ruzie met ze) en dan denk ik: als hij/zij me niet mag ik het haar keuze en je kan niet gaan slijmen. Er is iemand die jij leuker gaat vinden ik weet het zeker. En als dat gwn zo’n kutmens cheater is dan is dat zijn probleem.

groetjes LemmeBeMyself

Reageer