Vraag

Levensverhaal

  • 8 May 2018
  • 6 reacties
  • 161 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal, mijn naam is Floris, ik ben 14 jaar, en dit is mijn levensverhaal!
Ik ben op 26 februari 2004 geboren, de eerste 10-11 jaar gingen als het bij (bijna) elk kind gaat. Op mijn elfde werd ik uit huis gezet omdat ik gedragsproblemen heb/had. Ik werd op een groep geplaatst. Vanaf dat punt ging alles wat meer downhill. Op het eerst had ik een positieve mindset, maar hoe langer ik er zat, hoe depressiever ik werd. Ik ben daar twee keer door groepsleiding mishandeld, en heb uiteindelijk geprobeerd er een eind aan te maken. Ik heb daar ongeveer een halfjaar gezeten, tot ik naar een andere groep ging, hier was alles al wat fijner, maar dat leek na een tijdje ook erg naar te worden. Ik werd verliefd op een vriend van mij, maar heb het hem nooit verteld, omdat ik dacht dat hij een homofoob was, dit was het moment dat ik begon na te denken of ik eigenlijk wel hetero was. School ging goed, maar het niveau was te laag. Dit resulteerde op het gaan naar een andere school. Was wel even moeilijk, vrienden maken, maar dat duurde ook niet al te lang. Na een anderhalf jaar op de groep gezeten te hebben, ging ik naar een gezinshuis (pleeggezin). Dit was echt perfect voor mij, en had ik echt nodig. Na daar 4 weken gezeten te hebben stopte ik met naar school gaan, en begon ik aan zelfstudie. Ik raakte al mijn vrienden kwijt en was een tijdje een beetje down. Dit brengt me tot nu. Ik ben nog steeds aan het nadenken over mijn seksualiteit, en heb hier ook best wel veel struggles mee.
Bedankt voor het lezen! ?

- Bericht is aangepast door de Kindertelefoon ivm herkenbaarheid -

6 reacties

Hi Floris!

Jij hebt al veel meegemaakt voor je leeftijd zeg! Dat lijkt me best wel heftig en op z'n tijd ook erg frustrerend!

Hoe is het nu met je gedragsproblemen? Je woont zo te horen nog steeds niet thuis of was het überhaupt nooit de bedoeling dat je weer bij je ouders zou gaan wonen? Heb je nog contact met hen?

Je bent 2 keer mishandeld door de groepsleiding. Wauw, dat vind ik echt heel heftig en heel naar dat dat is gebeurd! Juist mensen die je daar moet vertrouwen in zo'n kwetsbare periode schaden je vertrouwen. Wil je meer vertellen over wat er toen is gebeurd (dat hoeft natuurlijk niet als je daar liever niks over kwijt wilt)?

Heb je hulpverlening gekregen voor je depressieve gevoelens en het verwerken van de mishandeling? Dat zijn namelijk niet zomaar de kleinste dingetjes lijkt me.

Je werd verliefd op een vriend van je en nu twijfel je of je hetero bent. Dat snap ik wel, gevoelens zijn ingewikkeld en soms duurt het even voor je er achter bent voor wie je allemaal wat voelt. Bij je interesses staat wel dat je op jongens valt, dus ergens weet je het al wel of is het allemaal nog steeds erg onduidelijk? Denk je dat het je zou helpen om hier met iemand over te praten?

Je voelt je op je plek in het pleeggezin. Dat is in ieder geval mooi om te horen. Waarom ben je alsnog overgegaan op zelfstudie. Daardoor ben je eigenlijk in een 'sociaal isolement' terechtgekomen en het heeft dan eigenlijk meer kwaad dan goed gedaan, of niet? Zou weer terug naar school willen?

Veel vragen en veel woorden, kijk maar of je ze wilt beantwoorden. Dat is natuurlijk aan jou :)

Gr. Pin
Hey Pin, met mijn gedragsproblemen gaat het gelukkig nu wat beter.
Ik heb nog heel veel contact met mijn ouders, en het doel is om uiteindelijk weer thuis te wonen.
Ik heb een grote interesse in jongens, maar weet nog niet 100 procent zeker of ik gay ben (maar ik ben bijna zeker van wel)
Ik ben uiteindelijk overgegaan op zelfstudie omdat ik op school en hekel had aan mijn leraar, en er geen andere klassen waren waar ik in kon, dus ging ik elke dag een beetje depri naar school, mijn gezinsouder zag dit, en besloot me hier te houden
De mishandeling vind ik een gevoelig onderwerp, dus daar heb ik het liever niet over
Hoi Floris,

Heel goed dat je gewoon aangeeft niet te willen praten over de mishandeling. Dan doen we dat lekker niet :)

Fijn dat het contact met je ouders wel gewoon goed is. Dat lijkt me ook voor jou prettig of niet?

Je hebt een hekel aan één leraar en daarom doe je nu aan zelfstudie. Vind je die ene leraar erger dan het missen van je sociale contacten en de andere leuke dingen van naar school gaan? Dat is namelijk een keuze die je kan maken.

Er zijn dit jaar geen andere klassen. En volgend jaar? Als jullie nu naar die school gaan en vertellen dat het wisselen van klas ervoor zorgt dat je weer mee kan draaien, dan denk ik dat school dat wel kan regelen.

Je bent nog niet helemaal zeker over je geaardheid. Dat kan en daar is helemaal niks mis mee. Ik hoop dat je een antwoord vindt in je zoektocht :)

Gr. Pin
Hey!

Heftig verhaal dat je al op je 10/11e uit huis ben gezet,

Over je seksueleteit als je niet weet of je op jongens valt of op meisje kan je ook zijn dat je Bij Seksueel ben dat je op jongens en meisjes valt,
Het is lastig maar je komt steeds meer erachter wie je bent en op wie je valt, het is niet erg als je op jongens valt (aangezien er wel anti homo's zijn) maar blijf lekker jezelf en je leert jezelf kennen!?

Succes!

xjes S
knap dat je dat allemaal hebt volgehouden en als je je vrienden kwijt bent kan je altijd op straat gaan om wat vrienden te maken

Reageer