Vraag

Last van angst

  • 29 July 2023
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik heb best vaak last van angst, ben veel bezig met wat mensen van me vinden en doe ook de kleren die ik zelf leuk vind niet aan omdat ik bang ben dat andere mensen er wat van zullen vinden. Altijd als ik alleen thuis ben (ik woon buitenaf) doe ik de deur op slot omdat ik anders bang ben. Als er dan iemand aan komt raak ik vaak in paniek terwijl er niks kan gebeuren ookal is de deur op slot. Als ik met andere mensen thuis ben en als er iemand aankomt die ik soms wel en soms niet ken dan ren ik snel naar boven. Ik vind sociale situaties met mensen die ik niet goed ken ook eng. Ik kom dan niet vaak uit mijn woorden of zeg dingen die helemaal niet waar zijn. Dus vaak als ik alleen ben ben ik bang, ook vaak als ik iets hoor snachts raak ik in paniek.  Ik vroeg me af of meer mensen hier last van hebben of heeft iemand een idee wat het kan zijn?


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hoi, ik herken wel wat van je angsten. Zelf heb ik ook een tijd veel angsten en ook wat ze noemen neerslachtigheid gehad toen ik 11, 12 was en ik heb het allemaal weten te plaatsen zeg maar.   Ik herken wat je zegt over kleding en alleen zijn, en ook in groepen dat enge gevoel alsof alles je aanvliegt.  Je kunt je angsten heel goed onder controle krijgen als je oefent en je laat helpen hiermee. Zelf heb ik die gevoelens nu voor het grootste deel niet meer.Ik heb er oefeningen voor gedaan en geleerd en ook gesprekken. Die oefeningen en truukjes kunje zelf ook gebruiken.  Denk dat jou dat kan lukken :)  Dit kan je in elk geval al heel goed helpen:

https://nl.wikihow.com/Angst-overwinnen

of ook ontspanningsoefeningen zoals deze :

 Ik hoop dat ik je een beetje kon helpen !  Veel succes hoor !

Groetjes liefs Tartan X

Reputatie 2
Badge

Heel erg bedankt!

 

Hi wat een fijne oefening is dat! @Emma09  hoe vind jij dit? Er is er ook 1 voor kinderen zag ik. Die is ook heel prettig! https://youtu.be/2FfdVwRZ2_Q

Superlief @Tartan13  dat je deze hebt gedeeld. Dat heeft jou dus ook geholpen? Fijn ! 

Sjammetje xxxxx

Reageer