LANG VERHAAL, MAAR BEN WEL OPGELUCHT

  • 5 July 2018
  • 1 reactie
  • 172 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Er gebeuren zoveel verschillende dingen in mijn leven, leuke dingen maar ook genoeg negatieve dingen. De laatste tijd is het een zooitje in mijn leven. Ik ben gezakt voor mijn examen, thuis gaat het niet goed en alles komt in één keer op me af waardoor ik niet meer weet wat ik moet doen. De laatste tijd heb ik heel veel ruzie thuis, mijn zus en ik, mijn moeder en ik of tussen mijn ouders. Gisteren had ik een ruzie met mijn zus en zei ze op een gegeven moment tegen mij: 'ik hoop dat je vader je één van deze in elkaar slaat'. Mijn vader zegt al een tijd dat ik moet uitkijken want hij gaat één van deze dagen mijn botten breken. Toen mijn zus die opmerking maakte werd ik boos en zei : 'ik hoop dat jouw toekomst word verpest'. Dat vond ze niet zo leuk en had me een klap gegeven, waardoor ik terugsloeg. Er kwam een soort woede aanval naar boven bij haar. Ze heeft me uitgescholden als k***** hoer, en als nog meer. Ook heeft ze omdat ze boos is op mij, me moeder helemaal uitgescholden en zei k****** op. Mijn moeder vond dat niet leuk en heeft haar één klap gegeven. Mijn vader was toen niet thuis toen dat gebeurde. Er word gezegd dat ik anders praat bij mijn moeder en zus dan bij mijn vader. Klopt ik doe dat maar ik ben bang, bang voor me vader. Hij heeft genoeg dingen tegen mij gezegd wat me niet bevalt. Hij heeft genoeg dingen bij me gedaan wat strafbaar is. Ik heb het hem met moeite vergeven, maar vergeten ga ik nooit. Wat er in mijn gezin speelt weet niemand. Ik weet ook niet of het normaal is. Wanneer ik 1 ding zeg wat verkeerd terecht komt ligt alles aan mij en halen ze alles erbij wat ik allemaal gedaan heb. Als het gaat om was die ik niet heb opgehangen word er weer bijgehaald dat ik niks doe ik het huis, ondankbaar ben, etc. Dit is een voorbeeld btw. Ik krijg niet vaak klappen, maar als ik ze eenmaal krijg dan is het heftig. Het is niet zo dat ik letsels overhoud maar toch word ik aangeraakt. Ik werd bedreigd door mijn vader omdat hij dacht dat ik geld had gestolen, op een gegeven moment stond hij met een kapmes voor me neus. Iedereen is me zat terwijl er geen reden is om mij zat te zijn. Mensen denken dat ik geen gevoelens heb en weten niet hoe ik me voel. Ik ben een heel kwetsbaar meisje maar kan mijn gevoel niet uitdrukken. Ik heb een masker op omdat ik niet zielig gevonden wil worden, mensen denken gewoon dat het goed gaat met me. Wanneer ik mijn gevoelens en emoties zou uiten is het zo een opluchting voor mij maar ik kan niemand vertrouwen. Zelfs mijn eigen moeder kan ik niet eens vertellen hoe ik me voel omdat er word gezegd dat ik me aanstel. Niemand heeft vertrouwen in me. Er word gezegd dat ik alleen maar aan mezelf denk, maar no way. Ik ben de enige die denkt aan het belang van andere en zet andere op de 1e plaats. Mensen zien alleen de fouten en niet het goede wat je doet voor de mens. Ik heb genoeg meegemaakt de laatste jaren en maak nu nog dingen mee. Wat ik hiermee wil zeggen is dat ik positief moet blijven en dit heel normaal is. Ik kan nu wel verder gaan lopen huilen, mezelf gaan snijden maar ik maak alleen mezelf gek. Het maakt me niet meer uit. Als ik word geslagen dan is het maar zo, ik ga hier geen tijd meer aan besteden. Dit is het allemaal niet waard. Oke, sorry dit was een lang verhaal maar ik moest ergens wat kwijt en dit was de enige plek waar ik het kwijt kon. Bedankt voor het lezen. Wat ben ik opgelucht dat ik het nu kwijt ben haha x

1 reactie

Hoi!

Allereerst ben ik blij dat je verhaal hier doen geholpen heeft. Dat is een heftige situatie waar jij inzit. Het is heel goed dat je het hier uitgelegd hebt.

Je bent gezakt voor een examen. Kan gebeuren, volgende keer beter. De stressvolle omstandigheden thuis zullen ook niet geholpen hebben.

De ruzies bij jullie thuis zijn hevig. Er wordt geschreeuwd, beledigd, en soms wordt er fysiek geweld gebruikt. Dat is helemaal niet ok. Je bent bang voor je vader, en met wat hij bij je doet en gedaan heeft, lijkt dat me begrijpelijk.

'Hij heeft genoeg dingen bij me gedaan wat strafbaar is.'
Deze zin vind ik zorgwekkend. Het is niet de eerste keer dat je vader je pijn doet, en ik vermoed dat het niet de laatste keer zal zijn. Jij hebt het recht om op te komen voor je veiligheid, en ik denk dat dit het moment is om er iets aan te doen.

Eén klap is al te veel. Niemand heeft het recht jou te slaan. Het zou zo jammer zijn als je fysiek iets overhoudt aan die klappen. Mentaal laat dit sporen achter. De bedreigingen die je krijgt zijn heel beangstigend.

Mensen denken dat je geen gevoelens hebt. Dat is onzin. Natuurlijk heb jij gevoelens. Er moet rekening met jou gehouden worden, en jij moet worden gerespecteerd.

Je gevoel uitdrukken kan lastig zijn. Voor sommige mensen werken gesprekken, terwijl anderen liever schriftelijk communiceren, bv. via mail.

Dat masker kost je vast veel energie. Het is ok om je emoties te uiten naar anderen toe. Als je iemand vindt waar je je goed bij voelt, kan het zo goed voelen het er eens allemaal uit te gooien.

Je snijdt jezelf, en bent vaak ongelukkig. Dat is zorgwekkend. Ergens loopt iemand rond die je kan vertrouwen. Je hebt op school een mentor, vertrouwenspersoon, leerlingenbegeleider, etc. Deze personen zijn er voor jou. Het is hun job om ervoor te zorgen dat jij je fijn voelt.

Je huisarts kan jou ook helpen. Die heeft, net als de vertrouwenspersoon op school, beroepsgeheim, en mag niet zomaar dingen doorvertellen. Je huisarts luistert naar je, en gaat je zo goed mogelijk proberen helpen.

Als vertellen wat er aan de hand is in een gesprek moeilijk is voor jou, kan je ook een brief of mail sturen. Daarin kan je, zoals je hier goed gedaan hebt, uitleggen wat er aan de hand is.

Hier je verhaal kwijt kunnen voelde goed. Wat ook goed kan voelen, is een keertje chatten of bellen met de KinderTelefoon. Een lieve moderator luistert naar wat je vertelt, en gaat samen met jou op zoek naar een oplossing waar jij je goed bij voelt.
Daar vind je hier meer info over.

De KinderTelefoon kan jou ook in contact brengen met organisaties die jou kunnen helpen om het thuis fijner te maken. Jij verdient een thuis waar je je veilig voelt, en waar je jezelf kan zijn.
Dat kan je hier nog eens nalezen.

Jammer dat mensen jouw kwaliteiten niet willen inzien. Ze missen een hoop.

Groetjes
x

Reageer