kutzooi

  • 7 September 2023
  • 5 reacties
  • 209 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

hoi hoi,

Ik schrijf dit echt voor saus en ik wil er ook niks mee bereiken maar ik voel me echt kut. Ik kan me niet herinneren dat ik me eerder zo heb gevoeld en dat maakt me toch wel een klein beetje zorgen. Ik heb vandaag mijn 2e schooldag gehad en op de terugweg zat ik alweer jankend op mijn fiets. Ik voel me zo verdwaald ofzo. Ik voel me leeg maar tegelijkertijd doet alles zeer. Het kost me zo veel moeite om uit bed te komen en vrolijk te doen op school dat ik halverwege de dag gewoon instort. Ik heb alles verpest met mijn vrienden dus ik loop maar een beetje alleen rond de hele dag. Ik zat voor het eerst in jaren alleen tijdens de pauze en alle lachende kinderen om me heen gaven me zo’n kutgevoel. Ergens heb ik het idee dat iedereen naar me kijkt maar dan net alsof ze door me heen kijken. Ik wil niet meer. Ik wil zo erg niet meer naar school. Opeens vind ik het echt de meest verschrikkelijke plek ooit. Vroeger was school een soort escape om weg te komen van thuis maar ik weet nu echt niet meer waar ik heen moet. Ik stond vandaag gewoon bijna op het punt om naar zo’n gare counselor achter persoon te gaan op school en gwn alles te vertellen, maar toen bedacht ik me dat er niks is om te vertellen. Ik voel me kut zonder enige rede. Ik loop me gewoon echt weer enorm aan te stellen en ik denk er zelfs aan op te geven terwijl er zoveel mensen aan het vechten zijn voor hun leven. Soms weet ik echt niet wat me bezield. Ik weet even niet wat ik moet doen. Leerplicht is me echt aan het nekken. Ik moet mijn examens halen, anders moet ik het over doen of ik kan daarna stoppen maar dan heb ik geen examen dus dan weet ik ook niet wat ik moet doen. Zoals ik me nu voel ben ik alleen niet in staat om iets te doen aan school dus ik weet niet hoe ik überhaupt die kut examens moet gaan halen. En daarna weet ik ook niet wat ik moet doen want ik wil echt niet een bak geld betalen om naar een universiteit te mogen om me daar weer kut te voelen. Dus wat moet ik dan met mijn leven? ik heb oprecht even geen idee. 

nouja anyway sorry voor dit lange bullshit verhaal ik heb geen idee wat ik hiermee wil bereiken, had alles net zo goed in notities kunnen typen ofzo. 

kwakend1tje


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Kut dat je je kut voelt. Vooral als daar geen reden voor lijkt te zijn kan dat echt heel erg klote voelen. Wil wel ff zeggen dat je je echt niet aanstelt. Ja, er zijn altijd mensen die het slechter hebben maar dat wil niet zeggen dat jouw gevoelens er niet toe doen of dat jij je niet slecht mag voelen.

Met iemand praten kan wel helpen kan ik je zeggen. Het hoeft niet eens echt ergens over te gaan. Alleen al af en toe ff stoom afblazen kan al heel veel schelen. En als je dat niet face to face wilt doen kun je natuurlijk altijd hier je verhaal neergooien.

iig sterkte en ik hoop dat je je snel weer wat beter voelt.

 

Reputatie 4
Badge +2

We lezen dat je niet lekker in je vel zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes,

Yasmin van de Kindertelefoon

Reputatie 1

Hey, normaal reageer ik nooit op mensen hun post ofzo, want ja, gewoon nooit de moeite gedaan, maar nu wel. Ik heb hier helemaal een account voor aangemaakt. Ik wil hierop reageren, omdat ik soort van hetzelfde had vorig jaar, ik zeg soort van, omdat ik niet alles weet over jouw leven enzo. Maar ik wil je helpen, want het komt goed. Skip naar het einde als je niet wil lezen.

Vorig jaar startte ik mijn laatste jaar (5 havo) en het enige waar ik aan kon denken was het jaar ervoor. Het was een kut jaar, ik had vrijwel alles verkloot in mijn vriendengroep doordat ik super afstandelijk deed en moest aan het einde van het jaar alleen zitten. Nou, ik deed het eigenlijk uit eigen initiatief, maar dat maakt ff niet uit. De eerste week van school was echt super kut. Ik praatte amper met mensen en kwam niet door de dag heen. Ik dacht steeds aan hetzelfde "als ik dit jaar niet slaag, dan kap ik met alles.". Ik had in de 3e week er bijna een einde aan gemaakt, maar ik deed het uiteindelijk niet, geen idee waarom. De volgende dag moest ik samenwerken met een van die vrienden aan een project. In die les had ik niks tegen hem gezegd, want ik wilde het gewoon niet. Na school had ik hem een bericht gestuurd of ik het maar gewoon kon maken, omdat ik niet wilde samenwerken. Hij wilde wel graag samenwerken en belde me op. Nou, lang gedoe over een project, blablabla. Wij appten bij de dag meer en ik had hem verteld dat ik het allemaal gewoon kut vond. Hij was blij dat ik dat had verteld en ik eigenlijk ook. Na een paar dagen durfde ik terug te gaan naar mijn 'oude' vrienden. Na een tijdje (2/3 weken) was alles vrijwel normaal.

 

Ik weet niet of dit je helpt, maar het moraal van mijn niet gestructureerde verhaal: vertel het aan een van je vrienden die je vertrouwt. Doe niks raars, het is het niet waard. Ga met mensen om, geloof me. Het werkt beter dan je denkt.

 

Sterkte,

Sofie

Reputatie 7
Badge +7

@HetKomtSerieusGoed 

hey,

sorry beetje late reactie, was dit echt compleet vergeten tbh. Maar iig bedankt dat je helemaal de moeite hebt genomen om een account aan te maken en een berichtje voor me te schrijven<3

Nouja, we zijn dus nu ruim 2 weken verder en ik voel me eigenlijk nog steeds kut lol. Ik probeer maar ik mijn hoofd te houden dat ik nog maar een paar maanden hoef, dus dat alleen zijn niet erg is maar ik voel me zo gaar. Ik heb in de pauzes niemand om mee te zitten want ik wil niet bij mijn ‘oude’ vrienden zitten. Ik spendeer de meeste pauzes op het studieplein, dus meestal skip ik het eetgedeelte van de pauze maar dat is ook niet helemaal optimaal. Ik baal er een beetje van dan geen enkele ‘vriend’ uit mijn vriendengroep me de afgelopen dagen heeft benaderd om te vragen of het goed met me gaat, ze zijn klaarblijkelijk al helemaal over me heen dus ik ga daar echt niet meer naar terug. Dan toch maar liever alleen. Maar dat is ook kut dus ik weet niet helemaal wat te doen. Ik stap elke dag met tranen in mijn bloeddoorlopen ogen die school binnen en elke dag krijg ik nog meer tegenzin dan de dag ervoor. Gister was wel weer een nieuw dieptepuntje, had ruzie met mn moeder en het voelde gwn alsof de hele wereld niet het kleinste beetje om me gaf. Ik lag zodra ik thuis kwam oprecht de hele dag in bed te janken.  Ik weet het gewoon even niet meer. Misschien moet ik gewoon nog even volhouden maar ik heb niet het idee dat het beter gaat worden. Ik zie de komende maanden voor me op het studieplein in de pauze om vervolgens met honger in een les te zitten waar ik toch mijn aandacht niet bij kan houden. Ik voel me soms zo dom. Het zou zoveel makkelijker zijn om terug te kruipen naar mijn ‘vrienden’ maar daar wordt ik uiteindelijk toch weer gekwetst waardoor ik daar ook weer ongelukkig van wordt, bovendien sta ik erboven om nu opeens weer gezellig te doen tegen mensen die me zo gekwetst hebben en zelf te naïef zijn om dat in te zien. Nou dat was weer even mijn verhaal:) 

toedels,

kwakend1tje

Reputatie 2
Badge

(onnodige quote verwijderd)

 

hey ik snap wat je bedoeld. Ik heb precies het zelfde gehad, bij mij was er na 2 maanden corona waardoor iedereen thuiszat. Maar ik denk er wel nog af en toe aan ook nu ik dit berichtje lees. Ik snap wat je voelt, het voelt zo kut dat iedereen het gezellig heeft en jij niemand hebt. Ook tijdens de lessen, je hoopt dat je niet in tweetallen hoeft te werken omdat je niemand hebt (bij mij dan) . Ik had ook niemand om mee te praten en moest echt me tranen inhouden tijdens de lessen.  Ik voelde me zo verloren en eenzaam, niemand die het begrijpt. 

 

Je doet het heel goed, toch proberen om te denken, en denken het is bijna voorbij. Ookal lijkt het heel erg lang. Maar mijn tip is echt praat erover met iemand. En ik begrijp dat je dit niet tegen een mentor of familie ofzo verteld. Deed ik ook niet btw. Maar als je je zo kut voelt zijn er veel instanties die je helpen. En je hoeft helemaal niet depressief te zijn om hulp te krijgen echt niet. Ik voel me ook niet goed laatste tijd, en ik ben helemaal niet depressief of iets. Maar ik kan wel me verhaal aan iemand kwijt en frustratie kwijt. 

 

Blijf vertrouwen hebben in jezelf

 

Reageer