Kip Verdriet


Reputatie 1
Badge

Ik heb al 5 jaar lang een lievelingskip het klinkt stom maar ik ben echt  gehecht aan haar.

Nu heeft ze een ziekte waardoor ze deze week gaat overlijden.

Als ik vrije tijd heb dan ben ik bij Tokkie, maar straks kan dit niet meer.…

Ik maak ook samen huiswerk aan de buitentafel met Tokkie op schoot. 

Ik ga echt helemaal stuk van  binnen als ik er aan denk dat ik straks geen lieveling meer heb. 😭

Kan iemand me hier overheen helpen?

 


12 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Vervelend dat je lievelings kip deze week gaat overlijden. Lijkt me inderdaad niet leuk, al helemaal niet als je gehecht was aan haar. 

Tja ik weet niet echt hoe je over het overlijden van een kip heen komt. Maar ik zou er over praten met iemand die die kip ook kent ofzo🤷🏼‍♂️ Verder zou ik deze week nog maar genieten van je kip.

sterkte!

 

joeeeeee

Reputatie 3
Badge +2

Hallo JijWeetNietWieIkBenn,

Wat rot voor je!! Ik snap dat het heel lastig voor jou is om hier mee om te gaan. Toch denk ik dat ik een paar tips kan geven die jou misschien kunnen helpen.

Ik denk dat het voor jou heel fijn is om een soort van plek te maken met allemaal dingen van Tokkie. Zodat je op een fijne manier aan haar/hem word herinnerd. Dat kan ook helpen om het los te laten.

Wat ook altijd een goed idee is om dingen te doen waar je blij van word, of waardoor je het vergeet. 

Ook kan het helpen om Tokkie te begraven. Zodat je zelf kan kiezen om naar haar/hem te gaan, en zodat je het achter je kan laten.

Als je dat wil is het ook altijd een goeie om er over te praten, zoals met je ouders, vriend(in)en, familie en als je het echt heel zwaar mee hebt met een psycholoog. Maar je moet het natuurlijk ook niet te groot maken voor jezelf.

 

Ik hoop dat je er wat aan had, ik wens je heel veel succes. En zeg maar tegen Tokkie dat het wel een heel bijzondere kip is als hij/zij jou zo ontroert.

Gr. Felix

Reputatie 3
Badge +2

Ik zie mijn reactie weer niet @De kindertelefoon weten jullie hoe dat komt?

Reputatie 6
Badge +12

Misschien praten met iemand anders die dol was op jou kip?

Reputatie 7
Badge +19

@Felix weetjewel  check Dit

Badge

aaawww
ik snap je helemaal maar ik weet niet hoe ik je kan helpen
ik heb zelf ook kippen en ik snap hoe gehecht je er aan kan worden
je kan nog afscheid nemen 
en het klinkt niet stom dat je een lievelings kip hebt
heb ik zelf ook namenlijk

groetjes van mij

tekst aangepast door De Kindertelefoon n.a.v. Forumregel 7: het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.

Reputatie 3
Badge +2

@Felix weetjewel  check Dit

Ik heb het bekeken, heb alleen nog geen mailtje gekregen. Het kan ook zijn dat dat nog even duurt hoor, maar ik dacht ik zeg het even. 
In ieder geval bedankt!!

Gr. Felix

Reputatie 7
Badge +19

@Felix weetjewel  check Dit

Ik heb het bekeken, heb alleen nog geen mailtje gekregen. Het kan ook zijn dat dat nog even duurt hoor, maar ik dacht ik zeg het even. 
In ieder geval bedankt!!

Gr. Felix

Je krijgt ook geen mailtje… je beticht wordt (hier) vanzelf wel geplaatst als het goed is.

Wat vervelend dat het niet goed gaat met Tokkie. Ik heb dit zelf nog niet meegemaakt maar kan me voorstellen wat je doormaakt. Het is helemaal niet stom hoor dat je gehecht raakt aan een kip, voor jou is dat nu eenmaal een huisdier zoals andere mensen dol zijn op hun hond, kat of hamster. Heb je misschien iets aan dit linkje? https://www.afscheidvaneenhuisdier.nl/verwerking-verlies-huisdier/

Heel veel sterkte en maak er nog een mooie tijd van!

P.S. Heb je nog andere huisdieren? Probeer daar dan wat meer mee om te gaan, je moet en zal Tokkie natuurlijk nooit vergeten maar wellicht helpt dat met het verwerken. Zo niet, dan kan je met je ouders overleggen of jullie een nieuwe kip kunnen nemen. Tokkie kan nooit helemaal vervangen worden, maar wellicht kan het je wel helpen (een nieuwe hoeft natuurlijk niet meteen, dat kan ook over een tijdje).

Heey,

Het klinkt helemaal niet stom. Ik kan mij helemaal voorstellen dat je erg gehecht bent geraakt aan je kip. Het is ook helemaal niet gek dat je dan erg verdrietig bent doordat je weet dat je kip gaat overlijden.

Het lijkt me fijn om deze week de tijd die je hebt samen met Tokkie door te brengen. En geniet er ook van. Je kunt verdrietig zijn om het afscheid, maar aan de andere kant ook extra genieten van alle tijd die je nodig hebt met de kip.

Daarnaast is het misschien een idee om nog wat foto's van de kip en van jullie samen te maken. Die kan je dan bijvoorbeeld op je kamer of een andere plekje in huis ophangen of neerzetten. Zo heb je altijd een herinnering aan jou en de kip.

Voor sommige mensen helpt het ook om een nieuwe kip of een ander huisdier te nemen. Ook om gewoon een dier te hebben en iets om voor te zorgen. Dit is per persoon verschillend en hoeft voor jou dus niet te werken. Ik zou kijken wat voor jou prettig voelt in het afscheid en daarna. Sterkte!

Groetjes,
Simply Me

 De quote is verwijderd door De Kindertelefoon in verband met forumregel 7

Hey Simeon,

Goed en ontzettend lief dat ie wil helpen maar probeer de forumregels in gedachten te houden! Het is namelijk niet toegestaan om contactgegevens te delen op het forum, hoe goed het ook bedoeld is.

koop een lievelings haan

Reageer