kiezen tussen ouders

  • 6 April 2018
  • 4 reacties
  • 151 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Mijn ouders gaan scheiden en dat betekent dat ze apart van elkaar gaan wonen. Alleen ik moet van mijn moeder kiezen of ik bij haar wil gaan wonen of bij mijn vader.
Alleen wat het lastiger maakt is dat mijn moeder in Amerika gaat wonen want daar is ze geboren en woont al haar familie. En mijn vader die blijft in Nederland.
Maar mijn moeder wilt dus dat ik kies tussen haar in Amerika en mijn vader in Nederland.
Ik moet het uiterlijk 13 april zeggen bij wie ik wil gaan wonen, want ze gaat 13 april weg en als ik bij haar wilt gaan wonen dan ga ik dus 13 april met haar mee.

Hoe kan ik nou kiezen tussen mijn ouders?
Heeft iemand advies of tips voor me?

Groetjes,
Anoniempje789

4 reacties

Volg je gevoel!
Dit is misschien een standaard uitspraak maar je moet het echt doen. Misschien kan het ook helpen als je erover nadenkt dat als je met je moeder meegaat je een heel nieuw leven op moet bouwen omdat al je vrienden en (ik denk) familie in Nederland zijn. Je kunt ook je moeder opzoeken in de vakanties als je in Nederland blijft maar als je naar Amerika gaat kun je elke vakantie je vader opzoeken in Nederland.
Het kan natuurlijk ook zijn dat jij juist graag een nieuw begin ergens anders wil maken. Dus een nieuwe school, nieuwe vrienden, een nieuw huis. Alles nieuw...

Ik zou persoonlijk denk ik in Nederland blijven maar het ligt ook aan hoe de band met je vader is of hoe de band met je moeder is. Als je een veel betere band met je moeder hebt kun je misschien het beste met haar meegaan, als je de beste band met je vader hebt dan kun je beter in Nederland blijven.

Ik kan nu wel van alles zeggen maar de keus is natuurlijk aan jou.
Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen 😃
Dankjewel voor je advies.
Ik heb inmiddels gekozen om bij mijn vader te blijven, dat heb ik besloten omdat ik met hem een betere band heb.
Maar de grootste reden is omdat mijn vader en ik er achter zijn gekomen dat mijn moeder een dubbel leven leid. Daar bedoel ik mee dat ze in Amerika ook een vriend heeft wonen. Mijn moeder gaat vaak naar Amerika voor der werk zei ze altijd alleen nu blijkt dus dat dat helemaal niet waar is. Ze ging dus alleen maar naar Amerika om haar andere vriend te zien.
Hoi!

Dat moet een lastige keuze geweest zijn. Ik vind het jammer wanneer kinderen moeten kiezen tussen hun ouders.

Intussen heb je je keuze gemaakt, en blijf je bij je vader in Nederland wonen. Dat lijkt me het beste, aangezien er dan minder dingen gaan veranderen, waar je aan had moeten wennen. Het is ook niet fijn van je moeder dat ze geheimen voor jullie hield.

Je kan je moeder nog bezoeken, of zij kan op vakantie komen naar Nederland. Wat je keuze ook is, je hoeft geen definitief afscheid te nemen van één van beide. Jij hebt het recht je beide ouders te zien.

Groetjes
x
Ja ik ga sowieso mijn moeder vaak in de vakanties opzoeken.
Dank jullie wel voor jullie advies!!

Reageer