Vraag

kermis

  • 7 August 2021
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Heyy, 

Ik ga morgen (zaterdag) naar de kermis met een oudere vriendin van mij, bij mij in het dorp. Ik heb nu niet bepaald veel ‘vrienden’ in mijn dorp, meer mensen die mij niet mogen (terwijl ik niks heb gedaan, maar dat is een ander verhaal). Ik vind het best spannend om ergens heen te gaan in mijn door, ik ben bang dat ik hun tegenkom, ik ben dus ook bang dat ik hun tegenkom op de kermis wat 75% zeker gaat gebeuren. Ik ben bang dat ze naar me wijzen, me uitlachen, over me praten, stomme dingen zeggen enz…

Soms ben ik niet bang, dan heb ik ineens een confident boost (zo noem ik het), maar meestal ben ik heel bang. 
IK WIL NIET DAT HET WEER HETZELFDE WORD ALS EERST! THEY REALLY HURT ME! Ik heb er een (lichtelijk) trauma en angst aan overgehouden, en het voelt alsof het nooit meer weggaat, telkens als ik ze zie kan ik het gewoon niet meer, ik begin te zweten, mijn hart begint super snel te kloppen, ik krijg gewoon een kleine paniek aanval. En andere keren gaat het wel wat beter maar lang niet altijd.

IK WIL GEWOON DIT HOOFDSTUK AFSLUITEN EN HUN ALLEMAAL NOOIT MEER TE HOEVEN ZIEN!

Weet iemand wat ik kan doen om toch mijn paniek in de hand te houden, me een confident boost geven alsjeblieft! 


3 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Rosa06 

Misschien kan je je vriendin erover vertellen en kan die jou een beetje ‘beschermen’. Verder zou je ook naar medewerkers van de kermis kunnen gaan.

Na het lezen van je post zie ik wel dat je er echt nog heel erg mee zit. Volgens mij is het pesten nog niet gestopt. Praat erover met bijvoorbeeld je ouders, mentor of vertrouwenspersoon. En je hebt waarschijnlijk een psycholoog nodig tegen je paniekaanvallen / trauma. Ga met je ouders naar de huisarts en hij kan jullie doorverwijzen naar een psycholoog.

Veel succes
En natuurlijk ook veel plezier op de Kermis

Groetjes NV

Reputatie 4
Badge +4

@NaamVergeten 

ik ga inderdaad al naar een psycholoog, we zijn er mee bezig en meestal is de angst die ik heb iets te groot een maak ik me te druk.  Maar ik vind het nog steeds spannend. 
dankjewel voor je Reactie!!

Reputatie 5
Badge +2

Ik heb het zelfde probleem 

Vertel het aan due vriendin 3 vriendinnen van mij weten wat er is gebeurt en als ze een goede vriendin is helpt ze je en ja zoek hulp ik zweer je komt er anders niet vanaf. 

De tekst is aangepast door De Kindertelefoon i.v.m. forumregel 7

Reageer