JEZELF SNIJDEN!

  • 10 April 2018
  • 2 reacties
  • 129 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi!
Al aan de titel te lezen gaat dit over snijden. Ik ben tijden terug gestopt met snijden, omdat mijn nichtje, daar heb ik een goede band mee, mij heeft geholpen te stoppen. Nu heb ik een week geleden vertelt dat ik weer ben begonnen. Ik kan niet meer, ik ben op. Ik ben radeloos. Mijn nichtje heb ik dat vertelt. Ze is een gevoelige dame, dus het deed mij extra veel pijn en moeite om het haar te vertellen. Ze weet er niet goed mee om te gaan. Ze heeft zelf geen ervaring ermee, (GELUKKIG!!!) , ze weet niet echt wat het is, ookal zegt ze dat ze me heel erg snapt. Een deel van mijn grote vriendengroepweet dit inmiddels ook al. Ik heb veel spijt van hetgeen wat ik heb 'aangericht'. Zelf ben ik nogal een prater over wat mij bezighoudt. Dus over mijn gevoelens, emoties en hetgeen wat mij bezig houdt vertel ik vaak te snel aan mijn vrienden. Soms heb ik het idee dat mijn vrienden niet naar me willen luisteren, maar doen alsof. DIt is natuurlijk de domste reden ooit dat ik het bedenk, maar het komt ineens in me opIk weet dat ze er altijd voor me zijn. Ik vind dat erg prettig idee. Alleen heb ik het gevoel dat niemand van de groep (ongeveer 10 mensen) mij begrijpt.. Mijn vrienden weten dus ook dat ik zelfmoordneigingen heb (gehad) en die komen tegenwoordig vaker terug. Ik ben bang dat ik mezelf weer begin te snijden en dan grote hoeveelheden. Mijn nicht deed het heel erg veel pijn dat ik vertelde dat ik weer begonnen was. Ik heb spijt dat ik haar heb moeten teleurstellen.

Als vriendin en tegelijkertijd nicht-zijnde voelt het als falen dat het me niet gelukt is volledig te stoppen. Nu ga ik 'dood' van de geestelijke pijn die ik erbij nu voel...

IEMAND EEN IDEE HOE IK ERVOOR KAN ZORGEN DAT IK KAN DUIDELIJKMAKEN DAT IK ENORM VEEL OM HAAR GEEF, haar niet kwijt wil en dat ik steun bij haar zoek? Het probleem is alleen dat zij moeilijk over mijn problemen kan en durft te praten en ik ben er vriijwel heel erg open in. Het is moeilijk een gesprek te hebben, maar ik wil haar dolgraag duidelijkmaken dat ik haar steun nodig heb.

Ik voel me slecht over hetgeen dat ik vele mensen heb moeten teleurstellen. Ik haat hierdoor mezelf nog meer waardoor de neiging tot snijden en de drang, nog sterker wordt.

HELP ME, IK WEET HET NIET MEER!

Hartelijk dank voor als je heel dit verhaal hebt gelezen, misschien iets te rumoerig, met vragen, stuur dan bericht hieronder... Dankjewel!

X
Een dame die niet meer weet verder te gaan...
HELP ME! Hoe kan ik het goedmaken met mijn nicht en vriendengroep?

2 reacties

Hoi

Ten eerste ik snij/ sneed mezelf ook door woede en verdriet nu hou ik me in als ik weer woede of verdriet heb en dat werkt.

Ik zou met je ni htje iets leuks gaan doen bijvoorbeeld bios of shoppen om haar te bedanken voor de steun je kan ook seggen dat je het wardereet dat ze er zo voor je is enzo

En met je vrienden, praat erover zeg dat het je spijt enzo
Hoi !
Jij hebt je vrienden en nicht helemaal niets misdaan met jezelf te snijden en je hoeft jezelf zeker niet te haten . Jezelf pijn doen is natuurlijk helemaal niet goed , maar het is niet zo dat je iets misdaan hebt . Zelfbeschadiging afleren is iets wat in stapjes gaat , maar het is al heel knap dat dit je al een periode is gelukt , probeer het stoppen vol te houden !
Ik vind het enorm knap van je dat je hier zo open over kan spreken met je nicht en vrienden . Zij kunnen je zeker steun bieden en zullen het vast ook appreciƫren dat jij hen zo vertrouwt , maar voor hen is het onbegrijpelijk dat je jezelf pijn doet en is het dus soms ook moeilijk om jou te steunen en open over gevoelens te praten .
Het is echter heel belangrijk dat jij met iemand kan praten over deze gevoelens zodat jij je wat beter in je vel voelt . Het lijkt mij een goed idee om hier eens over te praten met iemand die hier wat meer van kent , zoals een leerlingenbegeleid(st)er , psycholoog ,dokter ,... Je kan ook steeds online terecht bij bv. de chat van de KinderTelefoon .
Het kan ook helpen om hier met je ouders over te praten omdat zij heel dicht bij jou staan .

Ik denk dat je aan je vriendengroep en nicht best vertelt dat jij het niet altijd makkelijk hebt , maar dat je hun hulp echt apprecieert . Verder kan je best gewoon leuke dingen doen die je altijd zou doen , zonder dat automutilatie jullie kernonderwerp wordt . Je kan gerust letterlijk tegen hen zeggen dat je enorm veel om hen geeft , ik denk dat zij dat ook wel tof zullen vinden .

Ik geloof in jou !
Groetjes , Lot

Reageer