Je bent niet alleen.


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi mensen, die dit berichtje van mij lezen.
Ik weet dat dit niet echt een probleem of een vraag van mij is, maar ik wilde dit topic graag aanmaken.
(Ik heb mezelf wakker gehouden tot 02:05 omdat ik het perse nog moest doen..)
Want dit forum is om mensen te helpen en te supports ( onder anderen) dus ik dacht dit kan er ook wel bij.
Hopelijk kan ik hier iemand anders mee helpen ooit.
-Dit zelf op kunnen schrijven heeft mij wel geholpen-.


Soms word ik wakker en voel ik me een beetje somber, zonder enige echte reden.
En dat heeft iedereen soms, en dat is normaal.
Maar goed hier zijn wat tips die voor mij werken om mezelf wat op te vrolijken als ik me somber voel:

- Ik schrijf en teken alles wat in mijn gedachten op komt voordat ik ga slapen.
- Ik organiseer mijn kamer en mijn rugtas.
- Soms kan een wandeling mijn gedachten gewoon legen.
- En met mensen praten, het maakt niet echt uit met wie ik praat of waarover.
- Onthouden dat positief er naar kijken alles veranderd.
- Je handen op je buik zetten en lachen. ( The laughing meditation)
- Iets doen voor iemand anders. (Dit klinkt als een rare maar het werkt echt. ( en dan hun gezicht zien opklaren als ze merken dat je iets voor ze hebt gedaan!)

En soms voel ik me nog steeds somber.
En dan voel ik mij schuldig omdat ik de energieke positieveling hoor te zijn, altijd.
Maar dat ben ik niet altijd.
En ik begon te denken: misschien ben ik echt oneerlijk naar mezelf toe.
Ik hoef niet altijd energiek en positief te zijn, en dat van mezelf te verwachten is niet redelijk/eerlijk.
Ik hoor mezelf niet in een hokje te drukken over hoe ik me moet gedragen en hoe ik me zou moeten voelen of denken.
Dat helpt niemand, en raakt jezelf in de war.

Dus hier is mijn gedachten voor jullie of voor die ene persoon die dit uiteindelijk gaat lezen:
Er is geen zomer zonder winter.
(En ik vind de winter ook prachtig.)
Zonder de minder goeie tijden, zijn er geen goeie tijden.

De sleutel is om te weten dat je niet alleen bent in hoe je je voelt.
Iedereen heeft zich ooit zo gevoelt in een punt van zijn of haar leven.

En dat wetend geeft mij een beter gevoel over je somber voelen.

Zoveel bedankt dat ik dit met jullie kon delen.
Ik waardeer het echt.

Groetjes van jullie enige echte Maii.:$

12 reacties

Hoi!

Wat een leuke topic 🙂 Ik ben me er beter door gaan voelen, en ben blij dat jij je beter bent gaan voelen door het te delen.

The laughing meditation, nog nooit van gehoord, maar ik vind het wel leuk :D

Groetjes
x
Hey,

Wat goed dat je dit topic hebt geplaatst! Voor jou, maar ook voor anderen!

Onthoud dat je niet altijd positief hoeft te zijn, zoals je zelf eigenlijk ook al zegt. Je hoeft je niet schuldig te voelen voor hoe je je voelt :)

Gr. Pin
Hee,

Heel leuk en fijn toppic dit, het heeft me weer wat opgevrolijkt.
Ik verwacht ook altijd van mezelf dat ik altijd vrolijk moet zijn, maar dat moet ik helemaal niet verwachten van mezelf. Dat is onmogelijk. Dat ben ik door jouw toppic in gaan zien. Thanks!

Groetjes!
Hee,

Heel leuk en fijn toppic dit, het heeft me weer wat opgevrolijkt.
Ik verwacht ook altijd van mezelf dat ik altijd vrolijk moet zijn, maar dat moet ik helemaal niet verwachten van mezelf. Dat is onmogelijk. Dat ben ik door jouw toppic in gaan zien. Thanks!

Groetjes!


Mooi!
Altijd leuk om te horen!
Onthouden he!
🙂
Hi lieve Maii,

ik wilde eigenlijk reageren op jouw topic dat je gisteren rond 20.50 uur postte, maar om één of andere reden heeft KT het verwijderd. Ik kon het iig niet meer terug vinden en daarom schrijf ik mijn reactie maar in dit topic van jou.

Jammer dat bezoekers van het forum, doordat jouw topic verwijderd is, niet meer kunnen lezen dat je hen bedankt voor alles wat ze voor jou en ook voor andere forumleden hebben gedaan en nog doen.

Ik wilde die boodschap van jou graag kenbaar maken aan iedereen.
Jij, die altijd zo je best hebt gedaan om anderen, inclusief mijzelf, te helpen verdient dat. Dat is dus wel het minste wat ik nog voor je kan doen.

Ik vind het jammer dat je, zoals je schreef niet langer meer actief zal zijn op het forum. Ik hoop natuurlijk stiekem, dat je uiteindelijk hier toch nog iets zal posten, maar ja, ik kan jouw beslissing niet eigenhandig terugdraaien, hoe graag ik dat ook zou willen.

Ik snap dat er allerlei dingen spelen die je dit hebben doen besluiten. Al weet ik natuurlijk niet precies wat. Ik vraag je alleen om er nog eens goed over na te denken.

Lees nog eens welke mooie woorden en tips je hierboven in dit topic hebt geschreven en hopelijk helpen ze jou, net zoals ze anderen en jezelf geholpen hebben toen je ze voor het eerst opschreef, nog een keertje.

Jij hebt mij iig geholpen door:

Maii schreef:
“Iets doen voor iemand anders. (Dit klinkt als een rare maar het werkt echt. ( en dan hun gezicht zien opklaren als ze merken dat je iets voor ze hebt gedaan!) ”

Ik heb dat elke keer gewaardeerd en je hebt me geraakt.

Ik hoop dat je het nog leest.

Tsja, wat kan ik nog meer zeggen.
Ik zeg vaak dingen met een liedje en dat ga ik nu dus ook doen.

De volgende regels wil ik je mee geven:

“Oh, even in the midst of doubt
Life is worth living
Life is worth living, so live another day”

Bron: https://genius.com/Justin-bieber-life-is-worth-living-lyrics


Ze komen uit:

Life is worth living by: Justin Bieber (Lyric Video)
https://www.youtube.com/watch?v=rs7hRqXBnOI

Btw onderstaande versie vind ik ook wel mooi door de moderne dans die er in zit:

Justin Bieber - Life Is Worth Living | Alek Palinski Chroreography
https://www.youtube.com/watch?v=-2hHYqv05mA

What else. Ik wens je het allerbeste en wie weet komen we elkaar ooit nog ergens tegen:

“You and I will meet one day
Under the night sky lit by soft black stars”

Bron: https://genius.com/Antony-and-the-johnsons-soft-black-stars-lyrics

Ik vind dit wel een mooi liedje om deze reactie mee af te sluiten. Ik hoop dat jij het ook mooi vindt.

Antony and the Johnsons - Soft black stars
https://www.youtube.com/watch?v=jhC_c7Xcbl8

Knuffel

Lost for words 😥

Groetjes en liefs,
M&M’s en twin
Hey Maii

Geïnspireerd door de reactie van M en Ms, zou ik graag wat met je delen.

Calm, but alert
Relaxed, but ready
Smooth, but sharp
Humble, but confident
Zo ken ik jou. Je bent hier vaak in de weer geweest om anderen te helpen. Daar mag je trots op zijn. Je lijkt echter best streng voor jezelf, en daar lijk je nu en dan onder te lijden.

You know you have made the right decision, when there is peace in your heart.
Ik hoop dat je de goede beslissing(en) zal nemen, waarvan je aanvoelt dat ze oprecht goed zijn. Ik hoop dat één van die beslissingen onder andere zal inhouden dat je milder wordt voor jezelf, en trots voelt voor wat je reeds gepresteerd hebt.

Om het nogmaals te benadrukken: If your compassion does not include yourself, it is incomplete. - Boeddha

Ik hoop dat je geluk kan vinden. Of dat geluk zich bevindt in een passie, kunstvorm, hobby of persoon, is gelijk. Als je je er maar goed bij voelt.

Groetjes
Kenshin
Hoi!
Ik lees deze topic net en wordt er helemaal blij van!
Ook bedankt voor jouw lieve reactie bij mijn berichtje!

liefs!
Hiya @M en Ms ,

Dat klopt.
Het was vrij snel daarna verwijderd, omdat het tegen de forumregels was en dat snap ik eigenlijk wel.
Daarbij vond ik het zelf ook niet een heel 'mooi' topic die ik had aangemaakt en ben ik wel tevreden dat het weg is..
De meeste kenden mij toch niet (omdat ik zo inactief ben) dus het had weinig zin maar was om dat moment wel een mooie afsluiting voor mij.

Ik vind het lief dat je hier nog een berichtje hebt geplaatst, aangezien ik dat nooit verwacht had.
Ik ben hier nu toevallig omdat ik mijn account wilde deleten, maar niet zeker wist hoe en wat.
Het is om de één of andere reden toch best moeilijk voor mij om weg te blijven, misschien omdat ik hier al sinds 2016 zit en dit dus wel iets moois voor mij is en ik het daarom ook zo lastig vind/vond om het zomaar af te kappen; Omdat ik hier toch veel tijd in heb gestopt en het een deel van mij is?'
Misschien klinkt dit als een hoop bs dus sorry daarvoor, haha.

Daarom twijfel ik ook, of deze keuzes de juiste zijn.
Was er maar een knop met 'begin opnieuw' een nieuwe start, een nieuw begin.
maar.....
Ik ben hier sowieso niet zo actief meer, dus waarom zou ik dan blijven, weetje.
Dat is mijn eigen domme schuld obviously, maar dat komt ook door de problemen die ik heb momenteel.
Het is alsof ik er niet van weg kan komen, en dit is niet lullig bedoeld, maar ik voel me echt alleen met hoe ik me voel. (een beetje ironisch dat dit in 'je bent niet alleen' is)
Mijn oude, ik zou er denk ik een topic over plaatsen, maar jullie kunnen mij niet helpen.
Jullie kunnen wel zeggen 'loop daar van weg' ''je bent beter dan dat' etc, maar uiteindelijk zit ik nog steeds vast, en gaan jullie door naar jullie volgende topic, en dus ben ik wel alleen.


'ik vraag je alleen om er goed over na te denken'
Het is nu een maand later, en ik ben geen klap verder.
maar ik zal nog eens een dagje/weekje erover nadenken.


Ik vond het ook mooi, je hebt me ook geraakt.
Misschien is het omdat ik zo'n zooi ben momenteel maar ik zit gewoon te huilen voor mijn laptop.
(weer iets af mijn bucketlist, haha)
Super bedankt voor jullie comment. (idk of jullie dit nog zullen lezen maar ik waardeer het oprecht)

Heel andere stijl maar ik moest aan dit liedje denken:
https://youtu.be/0dcbw4IEY5w

-er staat thankyou in en dat klopt want ik wil jullie echt bedanken voor mij en namens iedereen.
  • 'for the music, for giving it to me' omdat je me muziek stuurde 😅
Hontōni arigatōgozaimasu

*een virtuele knuffel van Maii*
Hopelijk dat jij/jullie dit nog lezen zal.
Hi Maii

Fijn dat je je gesteund voelde door de reacties 🙂

Ook als je zelden actief bent, ben je welkom op het forum. Dat kan onder je huidige account, of eventueel onder een nieuw. Die keuze is aan jou.

Opnieuw beginnen kan fijn zijn, maar doorzetten met een account waar ja hard aan hebt gewerkt, kan ook mooi zijn. Het kan dat je spijt hebt van bepaalde topics of oude reacties, en dat is niet meer dan normaal. Mensen veranderen, meningen veranderen, en de manier waarop je je vroeger uitte, is niet per se de manier waarop je dat nu graag doet.

Jouw lieve woorden blijven, ook na het verwijderen van een account, op het forum staan. Ze staan er echter anoniem, maar kunnen lezers nog steeds steun bieden. Het verwijderen van een account kan de goede intentie en de mooie boodschap van een reactie niet ongedaan maken.

Dou itashi mashite, en een virtuele knuffel terug :)

Groetjes
Kenshin
Hey Maii,

Je kan best opnieuw beginnen als je dat graag wil 🙂 Account verwijderen en een nieuwe aanmaken. Niemand zal weten dat jij het was, tenzij je het vermeld, dan zullen we het wel weten :)

Jammer dat het forum jou niet meer kan helpen. Ik hoop dat het dat in het verleden wel heeft gedaan.

Doe wat goed voelt!

Groetjes Pin
Echt super mooi gezegd het helpt me wel een beetje:)

Reageer