Vraag

Is het verstandig om mijn klas te vertellen dat ik PTSS heb?

  • 22 February 2023
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

Ik ben laatst gediagnostiseerd met PTSS, vanwege dingen in mijn verleden. Alleen ik weet niet of het verstandig is om het mijn klas te vertellen! Ik heb ook Tourette, maar daar heb ik nu niet van. Dus zou het verstandig zijn?

 


2 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Hoi yasmine,

 

Ik heb ook ptss en heb als ik heel veel stress he last van tics, heb geen tourette. Ik heb op school tijdens een bio les verteld over de tics en wat ptss in houd. In mijn geval heeft t veel begrip gemaakt in mijn klas. Ik kan bij veel stress nl heel heftig reageren.

Reputatie 7
Badge +8

Hoi Yasmine! 

Zelf heb ik een diagnose voor C-PTSS dus ik denk dat ik je miss kan helpen. 

Mijn orthopedagoog (de persoon die mij de diagnose gaf) vertelde mij dat het niet handig is om iedereen je diagnose te vertellen. Het is medische informatie en niemand behalve mensen die het moeten weten hoeven het te weten. Klasgenoten zullen hoogs waarschijnlijk niet weten wat PTSS is en ze gaan natuurlijk er vragen over hebben.  Maar in mijn geval gingen ze me gewoon pesten want ze begrijpen het niet. Ik denk dat je het beter het bij jezelf kan houden of misschien vrienden kan vertellen die je echt vertrouwd. Andere mensen gaan het echt niets aan. Alleen mijn familie, beste vriendin, mensen die mij helpen met mijn CPTSS (medische mensjes) en ikzelf weten over mijn diagnose. 

Het ligt er ook aan hoe erg comfortable je bent met mensen het te vertellen. Zelf wil ik niet dat iedereen mij ziet als het meisje dat PTSS heeft. Maar dat kan anders zijn voor jou. Denk er gewoon goed over na. Ik ben er enorm door gepest en laten we zeggen dat dat echt niet fijn was. 

Reageer