Vraag

Is dit aanranding?

  • 9 October 2018
  • 8 reacties
  • 748 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi allemaal!
Ik heb een probleem, en ik vind het echt niet fijn, want 5 jaar geleden zijn mijn ouders gaan scheiden.. mijn moeder kreeg een nieuwe relatie en mijn vader ook, maar mijn stiefvader had ik nooit zo veel mee, maar ineens ging hij me knuffelen enzo, het voelde niet goed, maar ik hoop(te) dat het niets zou betekenen, maar al steeds iets vaker gaf hij me een kus, voelde weer niet fijn.. maar letterlijk NET ging hij me kietelen en ineens zat hij met zijn hand in mijn shirt aan mijn borsten!
Help ik vind dit echt niet fijn en durf het ook echt niet aan iemand te vertellen, maar ik vind het echt niet fijn, hij zei zo van dan gaan we een keer samen douchen, ik ben bang want je hoort wel eens dat meiden verkracht worden enzo... Ik wil NU weg hier help!😭
X Anoniem

8 reacties

Bespreek het met je moeder, het hoort niet helemaal wat hij doet. Kan het ook zijn dat hij dit als grapje bedoeld?
Hoi

Helemaal niet ok dat je stiefvader dit doet. Zoals Lukaspukas zei, bespreek je dit best met je moeder. Het is belangrijk dat er voorkomen wordt dat je stiefvader nog verder gaat. Denk je dat je dit aan je moeder durft zeggen? Eventueel via een briefje?

Groetjes
Kenshin
Hey,
Ja dit is aanranding. Ik zou het zsm met je moeder bespreken of met een andere volwassene die je vertrouwt. Kindertelefoon bellen helpt misschien ook als je niet zo goed durft.

Superveel succes!
ja dat is aanrading is strafbaar wat hij doet als iemand zonder toestemming je aan raakt de helle tijd en je vind het niet fijn en je laat merken dat je het niet wil als die genen dan nog steeds door gaat dan spreek je van aanranding (heb het zelf ook mee gemaakt maar dan met me neefje) ik heb het 1 jaar verborgen gehouden en er loopt nu aangifte op hem ik zeg niet dat jij aan gifte moet doen maar praat er over met iemand die je vertrouwt deed ik ook ze heeft me jaar gesteund en is met mij naar de mentor gegaan en die hebben op school aan me moeder gezegt met toestemming het is nu een moeilijke tijd maar ben blij dat ik het gezegt heb
Dank voor jullie reacties,
ja ik durf het eigenlijk niet zo goed te vertellen. Ik ben er vandaag op school wel een soort van over begonnen met een vriendin, maar heb het toch niet gezegd... lafaard ben ik ook..
maar vandaag was mijn stiefvader dus vrij van zijn werk, en mijn moeder zou pas om 5 uur thuis komen.
Dus ik heb afgesproken met die vriendin bij haar thuis, want durf dus niet meer alleen te zijn met hem!
Mijn vriendin weer niet dat ik met haar afsprak voor o.a. dit, ook voor gezelligheid natuurlijk, maar ook voor dit.

maarja, conclusie, ik durf het niet tegen mijn moeder te vertellen, en ik ben bang dat de relatie tussen mijn moeder en mijn stiefvader van uit gaat. En dat is voor haar dan heel verdrietig, maar voor mij geen punt, maar wat voor mij wel een punt is, is dat we dan zo weinig geld hebben, dat we op straat komen te staan. En mij broer en ik hebben dan mijn vader nog, maar mijn moeder niemand, en ik wil niet dat zij op straat komt te staan!😪
Hey Anoniem.xx.me
Wat jou stiefvader doet is zeker aanranding en als dit zo doorgaat kan dit tot verkrachting leiden. Als ik jou was zou ik tegen je moeder zeggen wat hij doet en dat je dit niet fijn vind en of ze hem wil vragen ermee te stoppen. Ik zou me als ik jou was er niet druk over maken dat het uit gaat tussen jou moeder en stiefvader, jij moet een veilig thuis hebben en dat heb jij nu niet. Over dat jou moeder op straat kan komen te staan zou ik je ook niet druk maken, dit gebeurt namelijk niet zo snel. Jij zegt ook dat jij en jouw broer jullie vader nog hebben, misschien kan je ook bij je vader gaan wonen, dan heb je in iedergeval geen last meer van je stiefvader.
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen Xx ❤️
Dank voor jullie reacties,
ja ik durf het eigenlijk niet zo goed te vertellen. Ik ben er vandaag op school wel een soort van over begonnen met een vriendin, maar heb het toch niet gezegd... lafaard ben ik ook..
maar vandaag was mijn stiefvader dus vrij van zijn werk, en mijn moeder zou pas om 5 uur thuis komen.
Dus ik heb afgesproken met die vriendin bij haar thuis, want durf dus niet meer alleen te zijn met hem!
Mijn vriendin weer niet dat ik met haar afsprak voor o.a. dit, ook voor gezelligheid natuurlijk, maar ook voor dit.

maarja, conclusie, ik durf het niet tegen mijn moeder te vertellen, en ik ben bang dat de relatie tussen mijn moeder en mijn stiefvader van uit gaat. En dat is voor haar dan heel verdrietig, maar voor mij geen punt, maar wat voor mij wel een punt is, is dat we dan zo weinig geld hebben, dat we op straat komen te staan. En mij broer en ik hebben dan mijn vader nog, maar mijn moeder niemand, en ik wil niet dat zij op straat komt te staan!😪


Ik snap heel goed dat je het niet durft te vertellen en je bent absoluut geen lafaard! Wat hij deed was fout en niks gaf hem het recht om dat te doen. Het is niet goed dat je niet naar je eigen huis durft, als hij daar is. En ik snap dat je niet wilt dat de relatie met je moeder en stiefvader uitgaat, maar je moeder wil dit ook echt niet. En je moet er iets aan doen voordat het echt uit de hand loopt! Veel sterkte
Het is heel normaal dat je dit spannend vindt om te vertellen. Dat je het nog niet verteld hebt, maakt je helemaal geen lafaard.

Je bent bezorgd over wat er gebeurt als je dit met je moeder deelt. Het is heel lief dat je zo aan anderen denkt, maar vergeet niet aan jezelf te denken.

Zou je het minder lastig vinden om dit via een briefje of mailtje aan iemand te vertellen? In een brief kan je goed nadenken over hoe je bepaalde dingen zegt. Je hoeft de brief pas af te geven als die helemaal weergeeft wat jij bedoelt.

Reageer