hi iedereen, ik zit al heel lang niet lekker in mijn el en het ging een tijdje beter met mij maar nu niet meer. Ik wil het lieft niet thuis zijn maar dat gaat lastig omdat het vakntie is ik ben al een week op kamp geweest en dat was super leuk maar ik weet niet wat ik moet doen ik ben veel thuis omdat me vrienden enzo op vakantie zijn en ik weet niks anders om te doen er is thuis wel elke dag ruzie en ik word er nog depresiever en verdrietiger van het lieftst wil ik de heledag alleen zijn of gewoon niet thuis mijn ouders merken ook dat er iets aan de hand is en ik durf het niet te zeggen ik eb er zin in als school weer begind want dan zit ik tot half vijf op school en ben dan niet zo lang thuis. ik weet niet wat ik moet doe want ik ben pas 12 jaar en vindt het fijn om vaak alleen te zijn en lekker te netflixen ofzo. Mijn broer (ik heb er 2) doet altijd vervelend en door hem is de sfeer in huis niet echt leuk hij slaat en schopt me vaak en is best agresief en heeft een kort londje ik vindt dat niet zo tof maar omdat ik ook vaak chagie ben doet hij nog irritanter. Als ik s'avonds ik bed lig denk ik vaak aan zelfmoord en dat dat de beste oplossing is maar dat weet ik niet zo goed.
groetjes blackberry
Bladzijde 1 / 1
Hallo BlackBerry
Je zit niet lekker in je vel. Het is een tijdje beter gegaan, maar nu voel je je weer slechter.
Fijn dat je een week op een leuk kamp hebt gezeten. Kan je afspreken met mensen waarmee je op kamp zat?
Er is thuis veel ruzie. Je kan een rugzakje maken, met daarin je telefoon, muziek, een boek, wat eten en een flesje water. Als de sfeer in huis niet fijn is, kan je dat rugzakje pakken, en er even tussenuit, naar het park bijvoorbeeld.
Je ouders merken dat er iets aan de hand is, maar je durft het hen niet te vertellen. Vind je het minder lastig om een brief te schrijven? Is er iemand anders waarmee je kan praten?
Niet ok dat je broer je pijn doet. Kan je dit aan je ouders zeggen? Zij kunnen je broer hierop aanspreken. Het mag niet getolereerd worden dat hij zo doet tegen jou.
Zelfmoord is geen oplossing. Jij verdient een gelukkig leven, en dat je je nu zo voelt, hoeft niet te betekenen dat je je later nog zo zal voelen.
Je kan altijd terecht bij de KinderTelefoon of 113. Zij kunnen naar je luisteren, en hebben vast advies voor jou.
Groetjes
Kenshin
Je zit niet lekker in je vel. Het is een tijdje beter gegaan, maar nu voel je je weer slechter.
Fijn dat je een week op een leuk kamp hebt gezeten. Kan je afspreken met mensen waarmee je op kamp zat?
Er is thuis veel ruzie. Je kan een rugzakje maken, met daarin je telefoon, muziek, een boek, wat eten en een flesje water. Als de sfeer in huis niet fijn is, kan je dat rugzakje pakken, en er even tussenuit, naar het park bijvoorbeeld.
Je ouders merken dat er iets aan de hand is, maar je durft het hen niet te vertellen. Vind je het minder lastig om een brief te schrijven? Is er iemand anders waarmee je kan praten?
Niet ok dat je broer je pijn doet. Kan je dit aan je ouders zeggen? Zij kunnen je broer hierop aanspreken. Het mag niet getolereerd worden dat hij zo doet tegen jou.
Zelfmoord is geen oplossing. Jij verdient een gelukkig leven, en dat je je nu zo voelt, hoeft niet te betekenen dat je je later nog zo zal voelen.
Je kan altijd terecht bij de KinderTelefoon of 113. Zij kunnen naar je luisteren, en hebben vast advies voor jou.
Groetjes
Kenshin
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.