ik zit even niet goed in mijn vel...

  • 31 January 2021
  • 3 reacties
  • 70 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal.

Het gaat de laatste tijd even niet zo goed met mij. Ik ben gewoon zo droevig en heb vaak last van paniekaanvallen.

Dit komt om een paar redenen. Ik volg ik dit moment een opleiding waar ik helemaal niet verder in wil. Ik vind het eigenlijk helemaal niet leuk meer daar. Ook vele mensen die bij mij in de klas zitten zijn erg negatief. Dit heeft een erg negatieve invloed op mij en krijg daardoor ook steeds minder zin in school. Ik wil hier graag weg en een andere opleiding volgen. Maar dit kan pas nu een paar maanden en ik heb geen idee hoe ik het hier zolang nog kan uithouden.

De tweede reden is misschien wel dat ik door de lockdown mijn vrienden minder kan zien. Ik heb 1 hele goede vriend van mij die ook bij mij in de klas zit. Hij is trouwens niet negatief. Aan de ene kant vind ik het heerlijk dat ik niet naar school hoef vanwege de lockdown nu, maar aan de andere mis ik het contact met die ene vriend wel heel erg.

Ook ben ik gewoon heel erg angstig de laatste tijd en ik merk dat ik steeds meer introvert wordt. Ik heb sowieso al een aantal jaar last van angst. Maar het loopt steeds vaker uit de hand. Ik wil ook liever niet naar een psycholoog toe, want als ik erover praat raak ik er alleen maar angstiger van. Ik durf het op school ook niet te melden omdat ik bang ben voor verdere gesprekken.

Heeft er iemand tips of weet iemand wat ik nu het beste kan doen?

Alvast bedankt! ;)


3 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hoi X6IrisX, 

 

Ik weet niet zo goed hoe ik je kan helpen, maar ik weet wel dat je 1 persoon per dag mag ontvangen. Misschien kan je met je vriend afspreken, zodat je je wat minder alleen voelt. Ik hoop dat je je snel beter gaat voelen.

 

Groetjes, tupurangi

Heyy

Dat soort dingen zijn moeilijk te verwerken zal ik maar zeggen zonder erover te praten, als je dat soort dingen opkropt wordt het meestal  alleen maar erger. Je kunt proberen om er gwn eens met je ouders over te praten. Je hoeft niet per se naar een psycholoog, je kunt ook gwn met een ander persoon praten , denk aan goede vriend, huisdokter,… Als je er echt niet over wilt praten zou ik echt niet weten wat je kunt doen, sorry

Reputatie 2
Badge +1

hey,

zeg het gwn tegen je ouders en vraag of je naar een physcholoog mag. En je kan er ook altijd over chatten of praten met de kindertelefoon!

 

groetjes,

i.love.sushi

Reageer