Vraag

ik word moe van mn beste vriendin

  • 22 January 2022
  • 4 reacties
  • 63 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Oke dus zelf ben ik depressief en ik word moe van alles. Ik heb een vriendin en ik merk dat het al een tijdje niet goed met haar gaat. Ik zei dat ze altijd met me mag praten, maar nu ze dat doet word ik er alleen maar nog meer moe van. Ik wil m'n vriendin zeker helpen, maar liever niet ten koste van al mijn (erg weinige) energie. Is dat egoïstisch?


4 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Nee dat is het niet, je hebt een depressie dus dat is normaal (denk ik). Miss gaat het beter als je hulp krijgt (als dat mogelijk is). Ik weet niet zoveel van depressies maar 1 reactie is beter dan geen

Hey sevilla

Nee hoor het is zeker niet egoïstisch! Als je merkt dat ze veel van jouw energie wegneemt zou je dit met haar kunnen bespreken. Het is belangrijk dat jij namelijk je eigen grenzen bewaakt, dit kan vervelend zijn voor je vriendin, maar haar helpen moet niet ten koste van jezelf gaan. Je geeft aan dat je depressief bent, heb je hier al hulp voor? En weet je of je vriendin al hulp krijgt? Als (een van) jullie nog geen hulp krijgen kunnen jullie  misschien samen kijken naar een optie die voor jullie werkt. Dit kan bijvoorbeeld zijn door te praten met een ouder, een mentor, een schoolcounselor of je huisarts. Ook je voorstellen dat je vriendin een keer de kindertelefoon belt als ze ergens mee zit en ergens over wilt praten, maar jij er op dat moment geen energie voor hebt.

~BlueWolf~

Haii

Op zich is dat niet zo vreemd. Praat daar eens over met je vriendin. Vraag haar of ze bij niemand anders terecht kunt, omdat jij ook je eigen stuff hebt waar je om mee moet gaan. Dat zal ze vast wel snappen hoor!

Succes!

Hai,

 

Ach lieve schat, tuurlijk is dit niet egoïstisch. Het kan erg kwetsend voor haar zijn, maar diep van binnen zal ze dit wel kunnen begrijpen. Geen idee of ze ook jou helpt met je depressie, maar misschien kan ze ook jou steunen. Het hoeft niet altijd alleen vanuit jouw kant te komen. Deze situatie is erg lastig, maar ik weet als geen ander wat je hiermee bedoeld. Wees gewoon eerlijk tegen haar, maar blijf wel aardig en open. Help haar met het bedenken van opties en mogelijkheden. Zeg dat ze op dagen wanneer je geen energie meer over hebt, ze ook bij de kindertelefoon terecht kan. Als ik wist wie jouw vriendin geweest zou zijn, misschien kon ik dan wel een luisterend oor aanbieden, maar goed dit kan natuurlijk niet. 

 

Wees open en deel gewoon wat je voelt. Ik snap dat ze liever bij jou terecht wilt, omdat ze je kent etc, maar deel gewoon je zorgen. Jij bent een goed mens en dit blijf je ook. Ook wanneer je een pauze wilt <333

Reageer