Ik word altijd vervangen

  • 29 May 2018
  • 4 reacties
  • 125 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee,
Ik heb opzich best veel vrienden, maar ik moet zelf ALTIJD het initiatief nemen. Als ik niet van me laat weten valt het contact weg en zo gaat dat bij iedereen. Ik heb geen echte vrienden. Ik word altijd vervangen door iemand beters. Ik ben blijkbaar nooit goed genoeg en dat ben ik ook nooit geweest. Is dit herkenbaar en heeft er iemand tips ofzo..?
Alvast bedankt

4 reacties

Reputatie 2
Badge +9
Ik herken het opzicht wel. Ik moet zelf ook altijd een gesprek beginnen en als ik niks meer zeg verwaterd het contact ook. Ik heb ook wel wat vrienden en ik kan gelukkig wel zeggen dat het me "echte'' vrienden zijn. Want zoals nu dat het wat slechter gaat praten ze wel vaker met mij.

Ik denk niet dat het eraan ligt dat je slecht bent ofso, meer omdat de mensen om je heen het misschien lastig vinden om een gesprek te beginnen of aan te houden, of misschien herken je je er zelf wel in? Ik kan ook heel moeilijk contact leggen, maar ik probeer het altijd wel.

Ik zou eigenlijk niet weten wat je eraan kan doen, maar ik durf te wedden dat er wel meerdere mensen zijn die hier onder gaan reageren en die hebben vast en zeker wel een tip voor jou!

Gr: Mr.S
Ik herken het opzicht wel. Ik moet zelf ook altijd een gesprek beginnen en als ik niks meer zeg verwaterd het contact ook. Ik heb ook wel wat vrienden en ik kan gelukkig wel zeggen dat het me "echte'' vrienden zijn. Want zoals nu dat het wat slechter gaat praten ze wel vaker met mij.

Ik denk niet dat het eraan ligt dat je slecht bent ofso, meer omdat de mensen om je heen het misschien lastig vinden om een gesprek te beginnen of aan te houden, of misschien herken je je er zelf wel in? Ik kan ook heel moeilijk contact leggen, maar ik probeer het altijd wel.

Ik zou eigenlijk niet weten wat je eraan kan doen, maar ik durf te wedden dat er wel meerdere mensen zijn die hier onder gaan reageren en die hebben vast en zeker wel een tip voor jou!

Gr: Mr.S


Hee,
Bedankt voor je reactie, het heeft me weer wat opgevrolijkt!
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Sorry voor de late reactie en ik heb helaas ook geen tips. Hopelijk heb je iets aan mijn ervaringen.

Ik herken het dus ook erg goed. Ik heb dan wel geen vrienden, maar toen ik dat nog wel had (zover je dat vrienden kunt noemen) moest ook alles vanaf mij komen. Ik dacht soms ook wel eens waarom ik nooit werd aangespeeld en om eerlijk te zijn weet ik dat nogsteeds niet. Op school had ik met iedereen contact en kon het met zoveel goed vinden, maar daarbuiten hoorde ik van niemand wat. Ik weet dus niet waarom mensen je niet aanspelen, maar ik denk dat het niet komt omdat jij niet goed genoeg voor hen bent.
Hoi,

Ik snap het nooit hoe dit kan als ik dit soort berichten lees. Ik heb namelijk zelf de ervaring dat er altijd wel iemand in je omgeving is die ook een vriend kan gebruiken, waardoor er dan toch een soort vriendschap ontstaat. Ik snap ook niet hoe mensen zo rot kunnen doen om mensen te laten vallen of zoals jij zegt, te 'vervangen'.
Jij neemt zelf het initiatief. Daar is op zich niks mis mee toch? Als ze dan wel met je willen praten of willen afspreken, is dat op zich een bewijs dat ze je wel aardig vinden.

Ik weet verder eigenlijk ook niet wat je er aan kan doen. Je kunt in ieder geval voor jezelf de volgende beslissing maken:
Wil ik vrienden die wellicht niet mijn vrienden zijn of kies ik ervoor hen achter te laten en me te focussen op de toekomst waar wellicht wel mensen zijn die mij waarderen zoals ik ben?

Gr. Pin

Reageer