Ik wil weg!!!!!

  • 15 April 2018
  • 8 reacties
  • 146 Bekeken

heyy allemaal,

ik wil weg uit dit k*t huis ik wil weg ik trek het niet meer mijn broer hij is zo irritant irritant is nog een klein woord ik wil het liefst dood hij verpest mijn leven hij verpest alles ik wil weg!!!!!!!

8 reacties

Hoi!

Je wilt weg. Je klinkt woedend, dus misschien is het een idee even weg te gaan. Kan je even naar buiten? Naar een park, natuurgebied, voetbalveldje? In de woede waar jij je nu in bevindt zal je waarschijnlijk niet tot een oplossing komen, dus even afkoelen lijkt me aangewezen.

Je broer gedraagt zich irritant. Dat is inderdaad vervelend, aangezien jullie waarschijnlijk onder één dak wonen. Weten je ouders van de spanningen tussen jullie? Zij zouden tussen jullie kunnen bemiddelen.

Je wilt dood. Je broer verpest je leven. Is het een mogelijkheid dat één van jullie tijdelijk ergens gaat logeren? Als het samenwonen in eenzelfde huis jou zo ongelukkig maakt dat je dood wilt, lijkt het me van belang dat er (tijdelijk) wat afstand tussen jullie komt.

Kan je dit met je ouders bespreken? Hebben zij al een oplossing voorgesteld?

Groetjes
x
heyy 100divergent11 mijn ouders weten dat het niet zo oed gaat tussen ons maar ze doen er niet explisiet iets tegen ik ben vaak na onze ruzie alleen op mijn kamer of ik ga inderdaad naar buiten en dat het liefst naar het bos(dat is dichtbij) zodat ik even alleen kan zijn ik weet niet waar ik dan zou kunnen logeren want bij me bff kan niet altijd en bij mijn oma heb ik geen zin in die doet veel te voorzichtig enzo en mijn tante kan elk moment bevallen. ik wil niet alleenmaar dood door mijn broer maar dat speelt ook een rol(zie mijn andere bericht) maar hardstikkebedankt voor je reactie
Zou je je ouders hierover kunnen aanspreken? Het kan nuttig zijn dat jullie eens goed praten, in een gesprek dat hieraan gewijd is. Het is belangrijk dat jullie tijd maken voor dat gesprek, en dat je dit niet ergens tussendoor noemt. Als je het niet expliciet vernoemt, kan het dat je ouders de situatie niet als "ernstig genoeg" opvatten. Als jij de tijd neemt dit gesprek te plannen, is de kans groot dat je ouders de ernst van de situatie begrijpen.

Goed dat je naar dat bos gaat. Dat is waarschijnlijk een rustmomentje voor jou. Het is goed om die gewoonte te blijven aanhouden.

Je weet niet meteen een logeeradres. Zullen we anders eerst bekijken hoe het gesprek met je ouders gaat?
heyy ja ik ga een gesprek aanvragen ik informeer je nog hoe dit ging.
Je moet bellen met kindertelefoon of een gesprek aan vragen
100Divergent11 ik ben gaat praten hij heeft sorry gezegt maar daarna deed hij gewoon irritand ik heb tegen hem gezegt dat hij mijn leven verpeste en hij zij Mooi zo. wat moet ik hier mee????
Na een gesprek heeft je broer zich geëxcuseerd. Voelde dat gemeend aan? Had hij er oprecht spijt van?

Even later deed hij weer vervelend. Ik vermoed dat die 'Mooi zo' niet gemeend was, maar dat hij aandacht zoekt. De volgende keer dat hij zo vervelend doet, kan je hem vragen wat hij ermee bedoelt. Als hij daarover nadenkt, ziet hij misschien in dat hij zijn frustraties op de verkeerde persoon uit.

Heb je dit al met je ouders besproken?
ok ik ga het met hem/me ouders bespreken

Reageer