Vraag

ik wil stoppen met zelfbeschadiging

  • 23 April 2024
  • 2 reacties
  • 29 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heyyy! (Meisje van 13 en in de eerste klas)

De laatste tijd heb ik op school, op training en met ouders veel problemen. Daardoor voel ik steeds de neiging om hard te knijpen in mijn vel en ik heb mezelf ook een paar keer gesneden. Ik heb een app die bijhoud hoe lang ik er mee ben gestopt, maar ik kom niet verder dan 2 dagen. Ik ben bang dat mijn ouders of vriendinnen erachter komen en wil graag stoppen. Het is me één keer gelukt om een week niks te doen maar dat was omdat ik op kamp was en er dus bijna altijd iemand bij mij was. Daardoor kón ik ook niks doen. Die hele week voelde ik me nog rotter en toen ik thuis kwam begon ik weer gelijk met knijpen en snijden. Als ik dat doe voel ik me veel beter ook al weet ik dat het niet goed is om te doen. IEMAND HELPPP AJBBB


2 reacties

Reputatie 3
Badge +1

hee, goed dat je wilt stoppen! misschien kan je een lijstje maken met de voor en nadelen want het is misschien fijn op de korte termijn maar op de lange termijn niet, je kan afleiding zoeken of een elastiekje gebruiken. ik hoop dat dat een beetje helpt, er met mensen over praten helpt ook! sterkte💗

Reputatie 5
Badge +1

hoi,

wat goed dat je wilt stoppen en het ook al lukt om af en toe te stoppen!

Het is lastig dat je steeds terug valt. ik vind het lastig om advies te geven maar ga vooral door met proberen te stoppen. Hopelijk kun je beseffen hoe super knap dat al is! Ik ga wat van mijn ervaring schrijven misschien helpt er ook iets voor jou.

Voor mij hielp het om uittestellen, als ik over 2 uur het nog steeds wel doen dan kan dat. verder hielp schrijven ook, alles opschrijven wat ik voelde, waarom ik mezelf pijn wou doen. Ook het vertellen aan iemand die je vertrouwd kan heel fijn zijn, dit kan een familielid, vriend of vriendin, of iemand van school zijn. Of lekker hard muziek op zetten. Of huilen (ik beschadigde mezelf soms omdat alles te veel werd en vooral alles wat ik voelde. ik wou niet huilen maar het moest er uit dus deed ik zelfbeschadiging. door juist te huilen hielp dit ook al was dat lastig)

verder zou je ook hier op kunnen kijken. hier staan allerlei alternatieven voor zelfbeschadiging.

 

 https://forum.kindertelefoon.nl/succesverhalen-135/alternatieven-zelfbeschadiging-39544?tid=39544&fid=135

 

Ik hoop dat dit helpt!

Heel veel succes en ik geloof dat je dit kan!!!

liefs,

L❤

 

Reageer