Skip to main content

ik wil niet leven maar ook niet dood

• 11 september 2024
  • 5 reacties
  • 187 Bekeken

Ik ben Stracciatellaaa en ik zit in de 2de van de middelbare school.

Sinds het einde van de vakantie merk ik dat ik een stuk somberder ben. Ik zat dan 's avonds op mijn kamer te huilen en ik had nergens zin in. Na ongeveer een week werd dat iets minder, maar het is nu terug. Ik denk steeds meer na over dood. Soms hoop ik dat ik tijdens het fietsen gewoon heel plotseling word doodgereden door een auto. Ik probeer mijn ouders het te vertellen, maar mijn moeder zegt dat ik vroeg naar bed moet en dat het dan weggaat. Maar ik word dan de volgende dag wakker en er is niks veranderd. Ik probeer hard te werken voor school maar ik heb er gewoon geen zin meer in. Gisteravond heb ik een uur lang gehuild en proberen op te zoeken wat er is, maar ik weet nog steeds niet waarom dit gebeurt. Ik heb het vandaag aan 2 van mijn vriendinnen verteld op school, maar ik heb geen idee of dat werkt. Ik heb geen zin meer om te leven, want het voelt als een soort doodlopend steegje, maar ik wil er ook zelf geen eind aan maken. Alleen ik weet niet of dat zo blijft, want het voelt alsof het steeds iets erger wordt. Ik durfde zelf in eerste instantie niks te zeggen, want dan zou het zo dramatisch en egoïstisch klinken. Heeft iemand misschien advies?

5 reacties

str4wb3rry
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • 116 reacties
  • 11 september 2024

Hey @Stracciatellaaa 

Ik heb hetzelfde als jij.. maar laten we hiersamen doorheen gaan en forumleden zullen jou steunen en de KT zal dat ook zeker doen

Mijn moeder zij precies hetzelfde over het slapen, maar dat gaat niets oplossen.. net zoals de zelfmoord

Liefs van mij

• 0 reacties
  • 11 september 2024

Hey, zelfmoord plegen is nooit een goede optie als je echt op het punt staat om zelfmoord te plegen dan kun je altijd nog 113 bellen dat is gratis en ze zijn 24/7 beschikbaar en het is anoniem. Je kan natuurlijk ook gewoon op dit forum erover blijven praten of gewoon met de kindertelefoon bellen. Maar zoals ik eerder ookal zei zelfmoord plegen is geen goede optie.

Veel succes nog 

Groetjes

Babs van de Kindertelefoon
Forum|alt.badge.img+2

Hoi @Stracciatellaaa ,

Heel goed van je hier vertelt dat je somber bent en je steeds meer nadenkt over de dood. Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.  Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Babs

Forum|alt.badge.img

Hoi @Stracciatellaaa,

probeer alsnog leuke dingen te doen met mensen of alleen ook al heb je er geen zin in is het vaak uit eindelijk wel leuk.

NightShadow
  • 184 reacties
  • 12 september 2024

Hey,

Rot dat je je zo voelt. Heb je huisdieren? Want voor mij (en heel veel andere mensen) helpt het om met dieren te knuffelen en spelen. Het maakt je maar voor even vrolijk, maar het is wel genoeg om de dag door te komen. En anders proberen hobbies te zoeken, ookal heb je nergens zin in? En zelfmoord is een slecht idee, misschien kun je 113 bellen/chatten, zoals ze hierboven al zeggen. 

Sterkte!

Cookiestatement

We gebruiken cookies om je bezoekerservaring te verbeteren en om analyses te kunnen maken van het forum. Ga je akkoord, of ga je door naar het forum, dan ga je akkoord met ons cookiebeleid.

Cookie instellingen