Ik wil liever dood.

  • 27 August 2018
  • 25 reacties
  • 301 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hayy,
Ik ben zwaar depressief, ik heb een vriendje dar wel en een beste vriend maar ik wil gewoon dood.
Mijn leven is kut en iedereen haat me, mijn beste vriend is depressief en zijn vriendin heeft zelfmoord gepleegd nu moet ik hem helpen en dat lukt me gwn niet altijd... ik heb dan het gevoel dat ik faal in het leven...
Het voelr soms alsof jehovah (ik ben Jehovah's getuigen) iets tegen me heb, ik weet dat hij dar niet heb maar het voelt gwn zo...
Ik ben laatst misbruikt door een vriend van me beste vriend en nu voelt hij zich schuldig...
Ik heb alles tegen hem verteld behalve dat die vriend me forceerde hem te pijpen.... ik durf dat niet tegen hem te zeggen...
Mijn beste vriend wil niet thuis zijn maar hier kan hij niet verblijven, daar voel ik me schuldig over...
Ja eigenlijk ben ik best wel depressief door alles wat met hem gebeurt...
Hij is zo lief voor mij hoor, hij had laatst echt vet lief een rap geschreven dat was zooo cuteee

25 reacties

Hey,
Het klinkt inderdaad alsof je best zwaar depressief bent, wat wel logisch is als je dit allemaal mee maakt..
Goed dat je alles hebt verteld tegen een vriend! Ik kan me voorstellen dat dat best wel voelde als een opluchting.
Nu is het handig als je ook andere mensen hebt, bijvoorbeeld een mentor / vertrouwenspersoon op school of een psycholoog. Dat klinkt best heftig, maar het kan gewoon fijn zijn om een keer met iemand te praten en dan raak je uiteindelijk ook weer van je depressie af.
Jonah
Hee even voor de zekerheid. Heb je al hulp? En dan van een professional of in ieder geval een volwassene? Dat lijk me wel goed voor je. Het is niet niks wat je allemaal mee gemaakt hebt en waar je nu doorheen gaat en daar mag je best wel wat hulp voor gebruiken! Dat is helemaal niet erg, want niemand kan zoiets helemaal alleen aan. Probeer in ieder geval goed contact te houden met die vriend. Het klinkt alsof hij heel belangrijk voor je is. Probeer hem dat te laten weten dat is voor jullie allebei fijn! En ook al wil je hem niet alles vertellen wat er gebeurt is (wat je denk ik wel bij een prof moet doen) als je hem laat weten hoe je voelt kan hij het misschien ook wat eerder begrijpen?
Ik hoop dat je daar iets mee kan en dat je in kleine stapjes vooruit kan gaan!
Lieve groetjes, janna
Ps. beschadig je jezelf ook (ik hoop het natuurlijk niet maar wil het toch even checken)?
Ik heb al een psycholoog, dat helpt een beetje.
Nee ik snijd mezelf niet me beste vriend wel, we hebben met hem al een keer zo'n vlinder gemaakt op zijn arm en nu appte hij vanmiddag/vanavond dat hij een boekje wilde maken met positiefe dingen
Gelukkig! Dat scheelt weer een grootte zorg! Begin er alsjeblieft niet aan want de eerste keer lijkt het leuk en fijn maar het maakt alles alleen maar erger en moeilijker... Dat idee van het boekje klinkt goed! Dat kan voor jullie beide helpen. Jullie kunnen misschien ook een boekje voor elkaar maken? Dan heb je een eigen zodat je er altijd een bij je hebt en je niet toevallig hebt dat als je het moeilijk hebt hij net het boekje heeft, of andersom. Ook goed dat je een psycholoog hebt en dat dat wat helpt! Weet je psycholoog er ook van dat je misbruikt bent, want dat kan voor hem/haar ook veel helpen en dan kan hij/zij daar rekening mee houden.En dat die vriend zelf aan komt met een idee betekent dat hij initiatief toont en er dus ook nog moeite voor wilt doen en je nog niet kwijt wilt raken. Ik snap wel dat je het nog niet zo had gezien, maar ik denk dat jullie eerst nog zo veel mogelijk willen proberen voordat jullie er echt klaar mee zijn. Ik hoop dat ik je hiermee wat geholpen heb en als er nog meer dingen zijn moet je het maar laten weten!
Nou hij wilde deze avond zelfmoord plegen en appt me de hele tijd en ben best bang
Laat hem dat weten! en spreek die zorg gewoon eerlijk tegen hem uit. En kijk nog eens naar dit bericht hier boven 🙂 En als je echt bang bent dat het vanavond fout af gat lopen kan je ook een spoed uit de buurt bellen, er is daar momenteel vast nog wel iemand actief! En als dat niet het geval is en het echt dreigt mis te gaan kan je uiteindelijk altijd nog 112 bellen, maar bel ze NIET VOOR NIETS!
Ik hoop echt dat je hier iets aan hebt! Heel veel sterkte nog!
Ik ben al naar hem toe maar zijn vader mag ne niet omdat ik gelovig ben
Dat vindt ik echt heel erg jammer! Dan snapt hij niet hoe goed en mooi het is om gelovig te zijn en dat het je ook heel kan brengen. Hoe denkt je vriend er zelf over? En het is dan heel jammer voor die vader, maar hij zou ook moeten zien dat jij heel belangrijk bent voor zijn zoon! En het belangrijkste is dat je hem nu steunt en dat jullie gewoon steun aan elkaar kunnen hebben! Dat gaat nu voor alles en is het allerbelangrijkste samen met dat jullie allebei veilig zijn en dat dat voorlopig ook zo blijft! Dus dan maken de menigen van anderen lang niet zo veel uit, ook al kan dit soms anders lijken!
Bij me beste vriend, is nu ook van hetzelfde geloof, ik help hem daarbij alleen soms haalt hij nogal veel dingen door elkaar
Dat is wel fijn want daar steunen jullie elkaar dan ook in!
Wow uhm hey meisjek.
Waar jij nu over hebt beschrijft precies mij... en mijn verhaal.... ik zeg niet dat we elkaar kennen tis wel apart denk ik?
Ik hoop dat het goes gaat komen met je beste vriend!
Jullie verhalen passen inderdaad wel heel erg in elkaar...

Heb je trouwens ook al aangifte gedaan bij de politie, want het is hartstikke strafbaar wat de vriend van je vriend gedaan heeft!
Nee ik heb nog geen aangifte gedaan ik ben daar te bang voor....

Uhn ronald2001? Ik ken geen Ronald sorry! Wel heel toevallig ja
Hmn meisje ik zou sws aangifte gaan doen.

Uhn ik heet in t echt geen Ronald maar ik zeg mijn echte naam niet hier....
Mayb al weet jij welke datum voor mij het t gevoeligst is dan weten we t bijna zeker...
Heb het er eerst over met wat mensen uit je omgeving en dan kan je altijd nog kijken wat je wilt! Heel veel sterkte
@ronald....
Uhm de 24ste van januari?
Uhm i think i found my bestie?
Al kom jij naar mij toe sure? Ik app wel ffkes
Voor jou privacy zal ik geen enkel van je topics openen zodat he er ook andere dingen in kan zetten

Ps (Kindertelefoon) ik bedoel dit niet als dating!
Goed plan! Zo houd je elkaars dingen toch prive zodat jullie hier allebei veilig je hart kunnen luchten!
Wat een bijzonder moment! Dat 2 vreemde mensen elkaars beste vrienden lijken te zijn zo toevallig. Ik bedoel het niet lullig hoor, maar als ik erachter zou komen dat mijn beste vriendin hierop zat en weet wie ik ben. oh men dan had ik me acc verwijderd. Dan is je anonimiteit gewoon in 1 klap poef verdwenen. Vergeet het dan maar dat een ander je met rust laat. Nope je leest het toch. Ik weet dat mijn vriendin dat zou doen en ik ook bij haar.

Maar misschien zit het anders bij jullie. I hope.

Ik vind het heel erg om te lezen dat je liever dood wilt. Doodgaan is nooit de oplossing en je doet je dierbaren er zoveel pijn mee. Jij bent uiteindelijk van je pijn af, maar je dierbaren moeten hun hele leven met die pijn blijven zitten dat zou je toch niet willen?

Ik zou echt aangifte doen tegen die jongen. Volgens mij kan dat tegenwoordig ook anoniem dus.. Je kan deze jongen niet vrij laten rondlopen zodat hij dit bij andere meisjes kan doen.

Als je graag met mensen wilt praten over je probleem. Praat dan is met je beste vriend of je eigen vriend. Of toch met die psycholoog.

En je kan altijd chatted en bellen met de kindertelefoon of op 113.nl als je dat fijn vind. Beiden zijn anoniem dus je kan rustig je verhaal doen.

^
Future
hoii,
Kun je goed met je vriendje en beste vriend praten?
Als jij zelfmoord pleegd dan zullen jou vriendje en je beste vriend gebrokken zijn.

Ik lees nu het boek: Ik kan je niet vergeten van Asley Royer er is daarin is een jongen Levi die zijn vriendin kwijt is geraakt tijdens een ongeluk. Zijn vriendin raakte van de weg af en was op slag dood. Daarna weigert Levi te praten. Hij word depresief en kan niet goed met het verlies omgaan. Uitijndelijk word hij naar zijn vzder gestuurt die aan de andere kant van de wereld woont dat helpt eerst niet maar na een lange tijd wel. Hij had ook al met veel pyschologen gepraat (nou ja hij niet, hij had op de plek waar ik nu ben al een half jaar niet gepraat) Het heeft meer dan drie kwart jaar geduurt voordat hij weer beter werd.

Dit is dan wel een boek maar dat kan ook in het echt gebeuren. En daar was het een ongeluk maar als jij zelfmoord pleegd dan is het express. En dan hebben ze spijt dat ze jou niet geholpen hebben. ( of niet goed genoeg. En al hebben ze je goed geholpen dan zal dat altijd bij hun blijven. Als jij zelfmoord pleegd dan hebben ze een litteken voor het leven.

Je leven is nu mischien kut maar later, zal je blij zijn dat je geen zelfmoord hebt gepleegd.
Iedereen haat je. Dat denk je. Maar ik denk niet dat dat zo is. Waarom heb je dan een vriendje? Die had het dan allang uit gemaakt. Waarom heb je dan een beste vriend? die was allang bij je weg gegaan.

Je beste vriend is depresief wat wss komt doordat zijn vriendin zelfmoord heeft gepleegd.
Wat denk je dat er gebeurt als zijn beste vriendin ook zelfmoord pleegd?
Het lukt je niet altijd om hem te helpen. Als je hem probeert te helpen dan is dat al goed! Als het niet lukt dan heb je het gevoel dat je vaalt in je leven maar dat hoefd niet. Probeer in te zien dat je je best doet om hem te helpen.

Je weet gelukkig dat het niet klopt dat jehovah wat tegen je heeft al voelt het wel zo. Blijf onthouden dat het niet klopt en dan komt het goed. Je wil de duivel toch niet zo ver laten kommen dat je het hellemaal denkt en zeker weet?

Je beste vriend kan er niks aan doen dat een vriend van heb je heeft misbruikt. En maak dat hem ook duidelijk. Hij kan met die vriend gaan praten over hoe een wat maar hii kan hem nu ook gewoon laten barsten. En ik zou ook dat aangifte moet doen. Hoe ga jij er nu onder. Aan wie heb je het allemaal verteld. Waarom durf je niet aan je beste vriend te vertellen dat je die vriend moest pijpen?

Je beste vriend wil niet thuis zijn en je zegt hji kan hier niet verblijfen. Waar is hier?

Je bent depresief geworden door wat er is gebeurt. Ik weet niet zo goed hoe ik je daarbij moet helpen. Sorry.
Jij wil dus zelfmoord plegen misschien is het een idde om een online therapie bij 113 te gaan doen. Dat is voor als je zelfmoord wil plegen je hebt twee soorten voor kinderen en een voor iedereen. https://www.113.nl/ik-denk-aan-zelfmoord/online-therapie

Wat lief van je vriend wat hij allemaal voor je doet.
Hey MeisjeK.

Wat jammer dat het niet zo goed met je gaat. Je hebt een vriendje en een beste vriend, dat is alvast fijn. Ik ben ervan overtuigd dat zij heel veel om je geven.

Het is heel lief dat je je beste vriend wilt helpen, maar zorg ervoor dat je hier zelf niet onder lijdt. Het is niet de bedoeling dat jij je slechter gaat voelen door anderen te helpen. Verlies jezelf niet uit het oog.

Kan je met andere Jehovah-getuigen praten? Wie weet voel je je daarmee gesteund.

Wat naar dat je misbruikt bent geweest. Heb je dit aan iemand kunnen vertellen? Het is goed dat je dit met je beste vriend gedeeld hebt, zodat je er niet alleen mee bent blijven zitten. Het kan ook fijn zijn om met iemand anders te praten, bijvoorbeeld de huisarts. Die heeft beroepsgeheim, en mag niet zomaar doorvertellen wat jij vertelt. Je kan ook steeds terecht bij de KinderTelefoon terecht.

Je voelt je schuldig dat je beste vriend niet bij jou kan wonen. Ik kan me voorstellen dat je graag meer voor hem zou doen, maar als bepaalde dingen nu eenmaal niet mogelijk zijn, is dat zo. Je helpt hem vast al heel veel door hem te steunen.

Vind je het een fijn idee van dat boekje? Het lijkt me goed dat jullie hier samen aan werken. Ik hoop dat het jullie beiden helpt.

Als je bang bent dat je beste vriend zichzelf pijn gaat doen, mag je altijd de politie (112) bellen. Zij kunnen naar je luisteren, en kunnen dan beoordelen wat de goede volgende stap is.

Wat fijn dat jullie samen over het geloof kunnen praten. Vervelend dat zijn vader moeilijk doet. Ik hoop dat jullie voldoende samen kunnen zijn. Desnoods kunnen jullie afspreken op een openbare plek, bv. een park of een terrasje.

Groetjes
Kenshin
Heyo,
Met mij gaat het een beetje beter, het was heel erg de paniek van gister, nu wel een klein nadel dat ik die kerel gepijpt had wist mijn beste vriend nier en nu is hij heel erg boos op hem en wil hij dingen gaan doen, ook dingen die illigaal zijn...

Dat boekje vond ik echt een leuk idee! Ik wil hem wel altijd helpen want anders word ik nog depressiever omdat hij veel voor me betekent....

Gr, meisje

Ps. We hebben afgesproken elkaars topic niet te lezen dus dit zal hij niet te zien krijgen
Fijn dat het een beetje beter met je gaat. Ik begrijp dat je beste vriend heel erg boos is op zijn vriend die jou gedwongen heeft, maar je kan je beste vriend zeggen dat hij jou echt niet helpt door gevaarlijke en illegale dingen te doen.

Wat goed dat jullie samen aan dat boekje kunnen werken. Ik hoop dat dat voor jullie beiden helpt.

Goed dat jullie elkaars privacy zullen respecteren.
heyy,
ik was even een paar dagen offline....
ik weet niet of mijn beste vriend t verteld heeft maar hij was dus met iemand aan het praten(een meisje) en eigenlijk heeft dit meisje best misbruik van hem gemaakt.... en toen kreeg ik een keer de waarheid te horen.... sinds ik met hem omga is hij depressief....
ik heb gewoon iemand suicidaal en depressief gemaakt....
Ik zou willen dat ik een manier had waarop ik jou duidelijk kon maken dat jij niet de oorzaak bent van zijn depressie. Jij bent degene die ervoor zorgt dat hij deze moeilijke tijden doorkomt. Ik vind het heel gemeen van dat meisje dat ze deze dingen tegen je gezegd heeft, aangezien het, naast het feit dat het leugens zijn, ook nog heel gemeen is.

Jij hebt niet iemand depressief gemaakt. Jij maakt de dagen van een depressief iemand aangenamer om dragen met jouw aanwezigheid en steun. Ik vermoed dat je beste vriend dat ook al tegen je gezegd heeft.

Reageer