Ik wil hulp

  • 2 September 2018
  • 2 reacties
  • 79 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo beste lezer,

Ik heb dus al een tijd problemen met eten. Ik kan niet meer zeggen erover dan dat ik weet dat het misschien ernstiger is dan ikzelf denk, want ik kan het gewoon niet bekennen.
Ik ben heel veel aangekomen in die zes weken van de zomervakantie en ik voel me kut. Ik wil gewoon weer normaal kunnen eten, maar dat lukt me gewoon niet. Ik mag dit niet, ik mag dat niet. Of ik mag het deze ene keer wel, want ik heb niet ontbeten... zo gaat het al heel lang in mijn leven, dag in dag uit, een strijd in mijn hoofd. Soms word ik al misselijk als ik andere mensen ‘niet toegestaan’ eten zie eten, of als ik zelf iets heb gegeten voel ik soms het gwn aan mijn lichaam groeien, en dan voel ik me gwn een walvis. Een walgelijke walvis. En soms prop ik zoveel als ik kan naar binnen zonder er iets om te geven, en ja, dan voel ik me ‘s avonds wel schuldig, maar dan eet ik de volgende dag bijna niet.
Ik en mijn moeder hebben mij een tijdje trug ingeschreven voor een GGZ kliniek/praktijk, en ik moest een online test doen. Vervolgens, zonder me überhaupt gesproken te hebben of wat dan ook, hebben ze gezegd dat ze me niet kunnen helpen.
Ik was (en ben ergens nog steeds) blij daarmee want ik wil eigenlijk geen hulp, of nou ja ik wil wel hulp maar ik wil niet beter worden want dan word ik weer dik, maar ik kan nu gewoon niet meer. Door de stress heb ik hoofdpijn en ik voel me gwn zwak, duizelig, kortom; ik voel me gwn kut. Sorry voor mn taalgebruik maar ik heb gwn geen ander woord.
Nu vraag ik aan jou, weet jij toevallig iets, iemand die mij kan helpen of wat ik nu moet doen?
Want ik weet het gewoon niet meer.

2 reacties

Is het mogelijk om dit met je huisarts te bespreken?
Die zou jou misschien nog door kunnen verwijzen naar een diëtist, die jou natuurlijk verder zou kunnen helpen.

Het is natuurlijk mogelijk om een lager gewicht te behalen en te behouden.
Dat vergt echter tijd, inspanning en vastberadenheid.
Het is wel belangrijk dat jij dat nu doet, omdat het lastiger kan zijn wanneer je ouder bent.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook eventuele risico's bij bepaalde gewichten, maar daar ga ik nu niet op in...

Is dat iets?
Is het mogelijk om dit met je huisarts te bespreken?
Die zou jou misschien nog door kunnen verwijzen naar een diëtist, die jou natuurlijk verder zou kunnen helpen.

Het is natuurlijk mogelijk om een lager gewicht te behalen en te behouden.
Dat vergt echter tijd, inspanning en vastberadenheid.
Het is wel belangrijk dat jij dat nu doet, omdat het lastiger kan zijn wanneer je ouder bent.
Daarnaast zijn er natuurlijk ook eventuele risico's bij bepaalde gewichten, maar daar ga ik nu niet op in...

Is dat iets?


Nou van dat aankomen —> ik ben heel lang geleden begonnen met minder eten en ben toen veel kg verloren maar nu heb ik perioden van bingen en vasten en de vakantie was zo’n binge periode en ik ben wel 2kg aangekomen!! Dus drm voel ik me gwn een verlepte walrus

Reageer