Vraag

Ik wil een vriend en hecht me er steeds meer aan

  • 16 March 2024
  • 10 reacties
  • 128 Bekeken

Badge

Hoi iedereen die dit leest,

ik ben een jongen van 17 en ik heb een aantal goede tips nodig voor wat ik ga vertellen. Hopelijk is de tekst duidelijk en niet te lang om te lezen voor jullie:)

Ik zit dus op een school die erg vol zit dus moest mijn klas naar een andere locatie verhuizen. Hierdoor moest ik een aantal vrienden achter laten en heb ik best weinig contact met anderen. En er is dus een jongen(tussen de 12 en 14) op de oude locatie waar ik echt vrienden mee zou willen worden. Toen ik ongeveer in groep 7 zat was kwam hij voor het eerst school dus ik ken hem al best wel lang(niet persoonlijk). Sinds een jaar geleden zit hij ook in het voortgezet onderwijs. Toen zag ik hem elke dag en vond toen al dat hij een goede vriend kon zijn, maar ik durfde niet met hem te praten want ik zeg niet zo snel iets uit mezelf. Maar nu kan ik het niet meer aan. Ik heb hem op Tik Tok gezien en ik vind hem echt leuk. Ik denk dat ik een zware obsessie met hem heb. Ik denk nu tot de dag van vandaag constant aan hem en ik krijg zelfs geen eetlust door de spanning in mijn lichaam. Ik heb dit al eens eerder gehad bij andere personen maar nog nooit zo extreem. Bij anderen heb ik het ook gelaten omdat ik te bang was. Maar ik ben mezelf zat dat ik nooit iets durf te vragen of zeggen en kan me ook niet meer inhouden. Ik heb alleen geen idee hoe ik dit kan doen doordat we niet meer op dezelfde locatie zitten. Er zijn gelukkig wel fietsen van school die ik kan gebruiken om naar de oude locatie te komen maar ik heb dan niet eens 10 minuten de tijd om daar te blijven vanwege de pauze. Hij loopt in de pauze met zijn vriend(in) die net zo oud is als ik. Alleen ga ik echt niet zomaar naar hen toe lopen en dan met hem praten, dat is te raar. Ik had een manier bedacht dat als er dit jaar een schoolfeest georganiseerd wordt waarbij alle klassen elkaar zien dat ik zou wachten totdat hij naar de wc gaat en daar naar binnen gaan net nadat hij klaar is en dat ik dan hoi kon zeggen. Het probleem is dan dat ik niet weet of hij überhaupt naar de wc zal gaan en als hij wel gaat wat als hij alleen maar hoi terug zegt en daarna gewoon weg loopt. Moet ik misschien nog iets anders zeggen nadat ik hem heb begroet. Ik ga toch niet zeggen ‘hoe gaat het’ dan lijkt het alsof we elkaar goed kennen terwijl we maar een keer een interactie met elkaar hebben gehad. Hij lijkt me heel aardig maar wat als hij mij toch raar gaat vinden. Ik weet niet of dit kan helpen maar er is ook een Tik tok account waar zijn vriend(in) en hij op te zien zijn wat mij ook wel jaloers maakt en zelf heeft hij ook een account erop. Ik wil hem zo graag ik weet niet of ik sexueel aangetrokken ben tot hem maar ik heb hem zo hard nodig hij kan mijn leven zoveel beter maken en ik wordt er wanhopig van als alles zo moeilijk is bovendien weet ik niet eens of hij mijn naam weet.

Weten jullie hoe ik dit kan aanpakken? Hij is hetgene wat ik nodig heb en ik zal daar zoveel mogelijk voor doen maar ik kan dat niet zonder wat hulp. Weten jullie misschien wat ik zou kunnen zeggen als ik hem alleen tegen kom? Elk antwoord kan mij helpen. Bedankt als je tot zo ver hebt gelezen, ik waardeer het enorm en ik sta open voor alle reacties.

Groetjes


10 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Hoi @Spicestrike , 

 

Heel goed van je dat je dit vertelt! Wat een lastige situatie. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je om hulp vraagt!

Veel succes!

 

Kim (De Kindertelefoon)

Reputatie 7
Badge +11

Hi @Spicestrike 

Ik snap wat je bedoelt.

Weet jij waar je op valt?

Vind je hem knap?

Word je opgewonden van hem??

Als dat zo is kun je verliefd zijn.

 

Je mag me alles vragen. (Als je vragen hebt aan mij)

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. ik ben geen expert op dit gebied 

Badge

Hoii,

Wat moet dat heftig zijn voor je zeg, ik schrik ervan.

Ik denk idd dat je een obsessie met hem hebt, maar dit hoeft niet per se erg te zijn. 

Je ziet op een andere locatie van school toch? Als je ooit een keertje hoi tegen hem zegt, zal hij misschien hoi terug zeggen, maar hij zal je daarna ook weer vrij snel vergeten aangezien jullie op een andere locatie verblijven. Dit is positief als het heel awkward was, maar wat nou als hij oprechte interesse toonde? Dan is dit juist negatief! Dus wat nu?

Ik heb onderstaande site voor je opgezocht, ik hoop dat het kan helpen. Hierop kan je zien hoe het komt dat contact maken met mensen moeilijk is en wat je eraan kan doen. Hopelijk maak je dan een leuke indruk op die persoon! En kan het je helpen, wat ik oprecht hoop.

Contact maken met mensen, hoe doe je dat? - That Life

 

En trouwens, hoe weet je nou zo zeker dat je die persoon echt aardig vind, alleen maar van looks en tiktoks? Als ik jou was zou ik eerst uitzoeken hoe die persoon echt is en dan pas contact leggen. Misschien is de persoon wel hartstikke anders dan je dacht en zou je er nooit van je leven vrienden mee kunnen worden?

Liefs van mijj en ik hoop dat je eruit komt!

 

Badge

Hey @Wees Jezelf Bij Noah

Het kan inderdaad niet anders dat ik verliefd ben. Ik val zelf meestal op meisjes maar vaak vind ik jongens ook wel leuk. Ik weet alleen niet hoe ik met hem in contact kan komen. 

Heb jij misschien een idee?

Badge

Hey @just_stella

Sorry dat je van mijn verhaal schrikt, het gaat niet zo slecht met mij. Dit was de eerste paar dagen dat ik werd opgewonden dus het gaat sowieso beter. Maar dit betekent niet dat ik geen hulp  nodig heb. Ik denk nog steeds veel aan dit persoon en ik ben nog steeds bereid om te doorzetten met wat ik doe. En zou je misschien deze tekst hieronder op een andere manier kunnen uitleggen want eerlijk gezegd begrijp ik het niet.

"Je ziet op een andere locatie van school toch? Als je ooit een keertje hoi tegen hem zegt, zal hij misschien hoi terug zeggen, maar hij zal je daarna ook weer vrij snel vergeten aangezien jullie op een andere locatie verblijven. Dit is positief als het heel awkward was, maar wat nou als hij oprechte interesse toonde? Dan is dit juist negatief! Dus wat nu?"

En over dat hij anders zou kunnen zijn dan ik denk, ik heb ken hem al een langere tijd. Ik zei al dat ik hem al zag vanaf de basisschool en vorig jaar zag ik hem elke dag. Ik had dit misschien moeten vermelden in mijn bericht hierboven maar een keer was ik met mijn vrienden in de pauze aan het klooien bij een automaat toen sprong een vriend van mij op de automaat en toen vloog zijn oortje aan de andere kant eronder. Hij kon er niet bij maar die jongen was in de hal bij ons en vroeg vrijwel direct of hij kon helpen wat hij ook heeft gedaan. Dus ja ik denk wel zeker dat ik wel weet hoe hij als persoon is. Van de website wist ik denk ik alles al maar alsnog bedankt dat je mij wilt helpen.

Groetjes @Spicestrike 

Reputatie 4
Badge +4

Hey @Wees Jezelf Bij Noah

Het kan inderdaad niet anders dat ik verliefd ben. Ik val zelf meestal op meisjes maar vaak vind ik jongens ook wel leuk. Ik weet alleen niet hoe ik met hem in contact kan komen. 

Heb jij misschien een idee?

Snapchat? Als ik met mensen contact wil vraag ik gwn om de snap van de persoon, begin gewoon met een gesprek van jij bent toch ….. en dan zegt ie iets van ja en dan moet je ff een gesprek zien te starten praat over sport of vrienden laat hem niet echt merken dat je zo vaak aan hem denk, laat hem lekker veel over zich zelf vragen vinden de meeste mensen fijn. Laat maar weten hoe het is gegaan en of je nog meer vragen hebt  

Badge

Hi @Spicestrike 

Ik bedoel dat je niet bang hoeft te zijn dat als jij hoi zegt hij je al gelijk afwijst of je beoordeeld, dat hij je nog heel erg herrinerd omdat jullie beide op een andere locatie zitten en dat de kans dat jullie elkaar vaak zien kleiner maakt. Hij zal je dus echt niet herrineren als die ene rare jongen die hoi zei. Nu zijn de verschillende locaties dus een voordeel!

 

Als hij een gesprek met je aanknoopt nadat je hoi zei weet je dus dat er wellicht wat kan groeien en dat er oprechte intresse vanuit zijn kant kan zijn! Dan zijn de verschillende locaties dus een nadeel.

 

 Sorry als je het niet begreep of als dit raar of gemeen overkomt, dat is niet de bedoeling!

 

Groetjes Stella

Badge

@Vleesstok 

Ik weet het niet echt. Ik zou liever in het echt met hem willen praten het kan een beetje raar voor hem overkomen dat ik zomaar weet wat zijn social media is. In een reactie zei hij dat hij geen snapchat had maar ik heb het opgezocht en hij heeft het duidelijk wel. Dus...

Reputatie 4
Badge +4

@Vleesstok

Ik weet het niet echt. Ik zou liever in het echt met hem willen praten het kan een beetje raar voor hem overkomen dat ik zomaar weet wat zijn social media is. In een reactie zei hij dat hij geen snapchat had maar ik heb het opgezocht en hij heeft het duidelijk wel. Dus...

Ja lastig mis kan je beetje naar plekken gaan waar hij ook wel eens komt, en als je in de buurt bent een beetje small talk te doen dan kan je dat later uitbreiden naar langere gesprekken als je merkt dat hij het niet vervelend vind ofzo, vraag hem dan een beetje over sport gwn iets over hobby’s . Zorg dat jullie regelmatig praten en dan kan je het verder brengen. Laat maar weten als je nog wat vragen hebt 

Badge

@just_stella 

Ik begrijp je nu, maar er is dan een probleem. Ik wil niet dat hij mij vergeet ik wil vrienden worden dus ik moet een manier hebben waarop ik meer tegen hem kan zeggen dan alleen begroeten. Dat is ook waar ik mee dwars zit.

Reageer