Vraag

ik wil dood maar ik ben gewoon te bang

  • 14 June 2021
  • 6 reacties
  • 85 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik durf me ouders niet te vertellen maar ik zit al wel bij een psycholoog voor angst stoornis.

en voelt snijden goed?


6 reacties

Reputatie 6
Badge +5

Hoi @GeileRakker

 

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

 

Sterkte,

 

Renske

De Kindertelefoon 

Reputatie 2
Badge +1

Hallo! 
wat naar voor je. Ik heb in eenzelfde situatie gezeten. Snijden is niet de oplossing, want ik ken veel mensen die veel scars hebben door snijden en dat neem je dus je hele leven mee. Als je wel pijn wilt voelen kan je een elastiekje om je pols doen, hem uitrekken en hem dan op je pols laten klappen. Dit doet pijn, en het is niet ideaal, maar als je echt een coping methode nodig hebt, kan je dat doen, als het niet helpt kan je ijs zo lang mogelijk in je hand houden. Dat doet ook pijn, maar is niet schadelijk voor je lichaam. Je kan altijd met me praten via dit topic als dat nodig is echt geen probleem maar ik hoop dat je hier iets aan hebt. 
ook nog, als je er klaar voor bent is het het best als je je ouders op de hoogte brengt van je gevoelens. Als je het nog moeilijk vindt kan je ook je gevoelens opschrijven, dat helpt mij ook. 
 

ik hoop dat je hier iets aan hebt! 
xoxo Val

Reputatie 6
Badge +3

Hey GeileRakker,

Wat vervelend dat je je zo voelt en dat je aan zelfmoord plegen denkt!

Ook al lijkt het de oplossing, die is het echt niet! Denk eens aan iedereen die je er verdrietig mee zal maken. Er zijn echt mensen die om jou geven!

Als je denkt dat je zelfmoord gaat plegen kan je altijd met 113 bellen of chatten. Zij kunnen je dan helpen en steunen. Ook kan je met hen bellen of chatten als je over je gevoelens wil praten.

Hoe moeilijk het ook is, probeer er met iemand over te praten. Dat lucht heel erg op en dan kan je ook verder geholpen worden. Je zou alles tegen je psycholoog kunnen zeggen aangezien je het niet aan je ouders wil vertellen. Je kan het ook tegen je mentor of vertrouwenspersoon zeggen.

Heb je ook een idee waarom je je zo voelt? Als je dat weet kunnen we daar ook tips voor geven.

Succes!

Groetjes iemand.

-onnodige quote verwijderd-

 

ik wil het wel tegen m’n psycholoog zeggen maar m’n ouders zitten altijd bij de gesprekken 

 

Reputatie 6
Badge +3

Je zou aan jouw psycholoog kunnen vragen of je even alleen met hem/haar kunt praten. Je ouders begrijpen vast wel dat je niet alles bespreekbaar wil hebben.

Groetjes iemand.

Reputatie 3
Badge +2

-onnodige quote verwijderd-

 

ik wil het wel tegen m’n psycholoog zeggen maar m’n ouders zitten altijd bij de gesprekken 

 

miss een keer zeggen of je zonder  je ouders een extra gesprek mag?

Reageer