ik weet niet wat ik moet doen

  • 18 January 2023
  • 2 reacties
  • 170 Bekeken

Badge

Hoi ik moet gewoon even dit delen van mijn leven want ik weet niet meer wat ik moet doen.

ik ben seksueel mishandeld door een vriend van mijn opa, ik was 2-3 jaar toen het begon en het stopte voor een tijdje toen ik het tegen mijn oma zei (7-8 jaar) toen ik 10 was toen kwam hij weer vaker op visite bij ons huis, de eerste paar keer toen hij kwam deed hij niks meer dus ik dacht dat hij ermee was gestopt. Paar dagen later gebeurde het weer en ging door tot mijn 13e. Ik wist nog heel goed de dag dat ik het tegen mijn moeder vertelde, ik zat samen met haar in de auto en we waren onderweg naar de bios omdat we een film gingen kijken. We zaten grapjes te maken over geheimen en ik besloot de sfeer te verkloten en te vertellen dat de vriend van mijn opa mij weer mishandelde. Mijn moeder was heel geshockeerd en begon te huilen, daarna gingen we gelijk naar huis ipv naar de film gaan. Mijn moeder belde mijn oma en opa op en begon ge vertellen wat ik tegen haar had verteld en zei dat mijn opa zsm het contact moet afbreken met die vriend. We hebben geen aangifte gedaan, ik weet ook niet waarom maar het maakt mij niet meer zo erg uit, gelukkig heb ik dit wel ‘eerder’ verteld en niet nog langer gewacht, het kon namelijk erger worden en dat hij mij misschien kon ontmaagden. Door dit was ik ook sinds mijn 7e al seksueel actief en ik haat het zo erg. Elke dag moet ik weer perse denken aan seks en het begint vervelend te worden. 
Ook snij ik mezelf, ik begon toen ik 11 was en stopte toen een tijd. Begin brugklas ging ik weer mezelf snijden en verbrandde ik me met deo door de druk die mijn moeder mij gaf, uiteindelijk had ik geen motivatie meer door haar en zakte ik naar havo, ik stopte daarna weer en in de 2e klas ging ik ook een beetje snijden en besloot daarna te stoppen en mijn best te doen voor school, want ik zat op het randje om naar mavo te gaan en ik wist dat mijn moeder mij ging slaan als ik nog een keer ging zakken. Mijn moeder sloeg me toen ik 2 jaar was tot nu (ik ben 15) we zijn Aziatisch dus het is blijkbaar ‘normaal’ dat ik word geslagen als ik iets heb gedaan. Toen ik klein was waren het de meest random redenen, bijv. Toen ik zat te eten toen voerde mijn moeder mij nog omdat ik last had van geen eetlust. Ik deed iets te lang over om te kauwen en door te slikken, mijn moeder gaf me een klap op mn gezicht en ik kreeg een bloedneus. Ook een keer had ik perongeluk een vaasje met rietjes omgestoot (mijn familie heeft een restaurant)  toen ik naar huis ging had mijn moeder mij heel hard geslagen en geknepen. Gelukkig slaat ze me nu minder en ik begin ook meer tegen haar te praten. In de derde (nu) snij ik mezelf 4-5 keer per week en het word heel ongezond, ook neem ik melatonine (ik weet niet of ik het goed spel) voor mijn slaap want ik heb heel veel moeite met slapen, ik neem een hele hoge dosis en ik weet dat het slecht is voor me maar anders verslaap ik me voor school en krijgt mijn moeder een boete. Ik heb in de vorige kerstvakantie een pakje gekocht met 5mg in 1 pil, sindsdien neem ik elke dag 1 of 2 pillen voor het slapengaan en het lukt beter om te slapen.

Elke dag word ik wakker en heb ik totaal geen motivatie om überhaupt uit mijn bed te stappen, het is zo erg geworden dat ik pas huiswerk of iets kan maken als mijn moeder boos begint te worden en gaat schreeuwen tegen mij. Het lukt gewoon niet en ik weet niet waarom. 
Ik heb denk ik ook anorexia maar ik wil mezelf niet self-diagnosen  want dat is heel zielig en raar. Ik heb tijden waar ik geen ontbijt eet, geen lunch, en een cracker of koekjes eet savonds. Het probleem is dat ik zelf dun en lang ben geboren, ik ben denk ik gewend aan mijn lichaam dat als ik een beetje dik word dat ik dat ‘niet normaal’ vind en dan vervolgens stop met eten. Ik heb echt geen zin meer in dit leven, ik heb jammer genoeg 3 hondjes waar ik heel veel van hou en ik vind het heel zielig voor hun als ik dood ben, ook vind ik het zielig voor mijn opa en mijn moeder en paar lieve vrienden van mij, mijn oma boeit mij echt helemaal niks, ze is een pedofiel omdat ze letterlijk fotos van mij maakt als ik aan het omkleden ben, bijvoorbeeld ik ging een keer afdrogen en vroeg mijn oma of ze even een handdoek kon brengen want ik was die van mij vergeten, ze brengt vervolgens een handdoek en kijkt nog eventjes naar mij die ondertussen al aan het afdrogen is, daarna pakt ze haar telefoon en maakte een foto van mij, ik zei tegen haar dat ze het moest verwijderen en werd beantwoord met een “ik ben je oma ik zag je bloot sinds ze een kleine baby was” vervolgens zag ik dat ze letterlijk die foto naar een familielid heeft gestuurd om te laten zien hoe ‘goed in vorm’ ik ben, het was een foto van mij van de achterkant dus je zag niet alles, maar het is nogsteeds niet oke om zoiets te doen en ook nog door te sturen. 

 

met al deze emotionele schade heb ik geen zin meer om iets te doen voor mijn schoolwerk, ik heb simpel gewoon geen motivatie meer. Ik kan ook nooit meer wat leuks doen met mijn vrienden sinds mijn beste vriend een jongen is en door mijn opas vriend mag ik dus niet meer alleen zijn met jongens. Ik snap mijn moeder wel aan de ene kant maar toch vind ik dit heel vervelend. Antwoord aub met wat ik met dit probleem kan doen en hoe ik mijn moeder misschien kan overhalen om toch te kunnen afspreken, en hoe ik kan komen aan motivatie .


Ik heb het gevoel dat ik teveel typ dus slaaplekker iedereen.

Fijne avond


2 reacties

Hoi!

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Anne - De Kindertelefoon

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @Noniem , 

wat erg… allereers … je moeder mag jou niet slaan, dit is gwn strafbaar in NL… en heet gwn KINDERMISHANDELING! Of je nou Aziatisch bent of niet….

 

ten 2e… mag jou oma geen (!) foto’s van jou maken, en al helemaal als je dat niet wilt… als dit zich herhaalt, aangifte doen…! 
 

fijn dat het contact met die creep is verbroken…. Maar ondanks ( een evt) trauma , is snijden en andere vorm van zelfbeschadiging, niet ok…

als jij denkt dat je Anorexia hebt… zeker wat aan doen/ hulp vragen, dat kan bij de KT, zoals @AnneW al zegt… maar ik zou ook voor nog wat “professionele re” hulp gaan… niks tegen de KT, maar bij jullie is alles anoniem… en is helpen dus ook een stuk lastiger…

 

je kan evt. Ook naar je mentor/andere docent/ ander vertrouwenspersoon gaan. ( buurvrouw/tante/kennis……) 

 

als jij je bedreigd voelt in huis… lijkt het mij verstandig om contact op te nemen met www.veiligthuis.nl.  De kindertelefoon kan natuurlihk ook, www.kindertelefoon.nl.

 

bij zelfbeschadiging / ( zm gedachten )/ depressieve gedachten,  kan je ook altijd (24/7) contact opnemen met www.113.nl

 

lieve groetjes, en goed dat je hulp zoekt bij het forum, 

 

Mij_Niet_Gezien 

Reageer