ik weet niet wat ik moet doen?

  • 11 August 2020
  • 7 reacties
  • 138 Bekeken

Badge

euhm, hey?

dit is de eerste keer dat ik hier ben en ik ben best bang om dit te vertellen maar ik ga het proberen.

 

ik ben een meisje van 13 en mijn leven is een grote puinhoop, en eerlijke  gezegd weet ik niet waar het is mis gegaan. ik heb altijd al het ‘perfecte leventje’ gehad.

 

maar de laatste tijd gaat het alleen maar slechter. ik heb last van paniek aanvallen en dat neemt heel veel energie van me weg, ik vind het moeilijk om weer rustig te worden na een paniek aanval en de enigste manier is mezelf pijn doen. ik weet dat het slecht is en ik probeer er mee te stoppen maar het is moeilijk.

 

ik heb de laatste tijd ook veel last van ‘depressieve symptomen’ ik lig bv hele dagen in bed omdat ik geen motivatie heb om er uit te komen, ik heb geen honger, dingen die ik eerst leuk vond vind ik nu niet meer leuk, de kleinste dingen kosten veel meer moeite, ik word heel snel boos enzov. 

 

ik heb ook heel vaak het gevoel dat de wereld beter af is zonder mij, maar ik durf er niet over te praten wanr ik ben bang dat mensen me raar vinden....

 

ik wil hulp zoeken maar ik durf niet naar mijn ouders en mijn vrienden zetten me onder druk door te dreigen dat ze het aan mn ouders gaan vertellen.

 

je hoeft hier niet perse op te reageren maar ik wou dit gwn even kwijt. sorry


7 reacties

Hey ,

Vervelend dat je je zo voelt!

Je kan natuurlijk ook naar je huisarts gaan en die kan je verwijzen naar een psycholoog,  je kan ook naar je ggd gaan, je hoeft je echt niet denken dat mensen je  raar gaan vinden bij die hulp. Die is er niet voor niks. Je kan natuurlijk ook de kindertelefoon bellen of als je zelfmoord neigingen hebt of snijden kun je ook anoniem bellen of chatten met 113. 

Hier een linkje, misschien helpt het.

.

Ga alsjeblieft praten met mensen! Daar is niks mis mee! Die kunnen je helpen. 

Vragen of opmerkingen? Laat het maar weten.

 

Groetjes Gebruiker c 

Badge

Hey,

Echt kut dat je je zo voelt  😥

Het is belangrijk dat je erover gaat praten met iemand waarbij je je veilig voelt, ookal is het moeilijk. Je kan ook chatten met iemand die je kent of met de kindertelefoon. Probeer afleiding te zoeken  en ik heb Hier alternatieven voor zelfbeschadiging. Als je wilt kun je daar iets mee doen en ik hoop echt dat het helpt. 

Je bent voor heel veel mensen echt belangrijk en er zijn veel mensen die van je houden, vergeet dat nooit. ❤️ het is ook echt niet raar om erover te praten.

Heel veel succes! ❤️💪💪

Hey,

Wat ontzettend naar voor je dat je je zo voelt. Ik zou je willen aanraden om de kindertelefoon te bellen om te vragen bij welke instanties je het beste kunt melden met deze problemen. Als je dat eng vind kun je natuurlijk ook met ze chatten via https://www.kindertelefoon.nl/chat.

Ik denk ook dat het verstandig is dat je dit met je ouders deelt, het is niks om je voor te schamen. Een depressie is enkel een soort foutje in je hersenen en dat hoeft niet te betekenen dat er verder iets mis is/was in je leven. Je zegt dat je vrienden dreigen het tegen je ouders te vertellen. Ik denk echt dat zij de beste bedoelingen hebben daarmee, zij willen jou gewoon helpen omdat zij om je geven.

Misschien heb je hier wat aan!

Heel veel succes:heart:

Hey,

Echt kut dat je je zo voelt  😥

Het is belangrijk dat je erover gaat praten met iemand waarbij je je veilig voelt, ookal is het moeilijk. Je kan ook chatten met iemand die je kent of met de kindertelefoon. Probeer afleiding te zoeken  en ik heb Hier alternatieven voor zelfbeschadiging. Als je wilt kun je daar iets mee doen en ik hoop echt dat het helpt. 

Je bent voor heel veel mensen echt belangrijk en er zijn veel mensen die van je houden, vergeet dat nooit. ❤️ het is ook echt niet raar om erover te praten.

Heel veel succes! ❤️💪💪

Als aanvulling op de goede reactie van Amélie; op dit topic staan ook een heleboel alternatieven voor zelfbeschadiging.

euhm, hey?

dit is de eerste keer dat ik hier ben en ik ben best bang om dit te vertellen maar ik ga het proberen.

Wat knap dat je hier je verhaal komt doen. 

 

ik ben een meisje van 13 en mijn leven is een grote puinhoop, en eerlijke  gezegd weet ik niet waar het is mis gegaan. ik heb altijd al het ‘perfecte leventje’ gehad.

Het perfecte leventje bestaat niet echt. Iedereen heeft wel eens last van een dip. Dat hoort er ook bij.

maar de laatste tijd gaat het alleen maar slechter. ik heb last van paniek aanvallen en dat neemt heel veel energie van me weg, ik vind het moeilijk om weer rustig te worden na een paniek aanval en de enigste manier is mezelf pijn doen. ik weet dat het slecht is en ik probeer er mee te stoppen maar het is moeilijk.

Wat vervelend dat je last hebt van paniekaanvallen. Ik kan me heel goed voorstellen dat dat heel uitputtend kan zijn. Dat je self-harm als de enige oplossing ziet is ook heel vervelend. In dit topic staan een heleboel alternatieven hiervoor. Probeer eens of dat helpt.

ik heb de laatste tijd ook veel last van ‘depressieve symptomen’ ik lig bv hele dagen in bed omdat ik geen motivatie heb om er uit te komen, ik heb geen honger, dingen die ik eerst leuk vond vind ik nu niet meer leuk, de kleinste dingen kosten veel meer moeite, ik word heel snel boos enzo. 

Wat vervelend dat je je zo voelt. Weet je de oorzaak hiervan? Maar onthoudt dat dit tijdelijk is. Over een tijdje ben je weer uit deze dip geklommen, sterker dan daarvoor.

ik heb ook heel vaak het gevoel dat de wereld beter af is zonder mij, maar ik durf er niet over te praten wanr ik ben bang dat mensen me raar vinden....

Dat is echt niet waar! Als jij er niet meer zou zijn, zal iedereen in je omgeving, je familie, je vrienden, andere kennissen, met gigantisch verdriet en een enorm schuldgevoel machteloos achterblijven. Zelfdoding is echt niet de juiste oplossing. Het is een permanente uitweg voor een tijdelijk probleem.

Hierover praten is juist heel goed. Mensen zullen je zeker niet raar vinden, heel veel jongeren (ook ouderen trouwens) zitten met zulke gevoelens. Als je deze opkropt, kan je soms niet meer helder nadenken en ga je misschien domme dingen doen.

Als je het lastig vindt om met bekenden over je problemen te praten kun je altijd anoniem met de Kindertelefoon of 113 bellen of chatten. Dit is misschien een goede eerste stap voor je. Je plaatst hier een topic, dit zegt mij dat je het zelf ook liever anders ziet, dat je op zoek bent naar een oplossing. Deze oplossing is echt praten. Mensen kunnen jouw gedachten niet lezen. Het is misschien moeilijk, maar leer hierover te praten.

Je ouders houden veel van jou en ze zullen je alleen maar willen helpen. Zij zouden juist heel graag willen dat je het hen vertelt zodat ze je kunnen supporten en kunnen helpen met het zoeken naar oplossingen. Ze zullen echt niet boos op je worden omdat je je op het moment kut voelt.

Naast je vrienden, ouders, andere familie, de kindertelefoon en 133, zijn er ook nog andere mensen waarmee je kunt praten . Bijv de huisarts (misschien (kinder)psycholoog) en je mentor of een ander vertrouwenspersoon op school.

 

Zij zullen je allemaal heel graag willen helpen. Deze mensen zijn er voor jou.

ik wil hulp zoeken maar ik durf niet naar mijn ouders en mijn vrienden zetten me onder druk door te dreigen dat ze het aan mn ouders gaan vertellen.

Je vrienden doen dat waarschijnlijk omdat ze zich zorgen maken om jou. Zij willen je juist helpen. Je kunt bijv tegen ze zeggen dat je dit waardeert maar dat ze je op het moment meer zouden helpen om gewoon met jou te praten en het voor henzelf te houden.

​​​​​​​​​​

je hoeft hier niet perse op te reageren maar ik wou dit gwn even kwijt. sorry

Tuurlijk reageren we op jou. Jij bent het waard!

 

 

Stay strong!

 

Groetjess:kissing_heart:

Hoi!

Ik wou dat ik kon zeggen dat ik wist hoe je je voelde.

Maar eerlijk gezegd kan ik dat niet.

Ik kan makkelijk praten om te zeggen dat je hulp moet zoeken, maar ik weet dat dat moeilijker is dan het lijkt.

Toch hoop ik dat je ergens de moed en kracht zult vinden om hulp bij je ouders te zoeken.

Verder wil ik zeggen dat je zuinig moet zijn met je vrienden, ze maken zich zorgen om je en willen je helpen.

Ik hoop echt voor je dat je je weg zal vinden!

Liefs Anoniempje_Cool

(zo cool ben ik ook weer niet hoor ;) )

Laat ik beginnen met te zeggen dat het juist helemaal niet raar is om het hier over te hebben. Veel mensen. Echt. Heel veel mensen. Delen de gedachten en problemen die jij ervaart. Laat ik dan ook maar meteen zeggen dat het ontzettend dapper is om je gevoelens met random mensen op het internet te delen, want dat is wat wij uiteindelijk zijn. Afhankelijk van hoe kut je je voelt is het verstandig om het met mensen die je beter kunnen helpen te bespreken. Je ouders, bijvoorbeeld. Dat is misschien eng, maar wel het verstandigst om te doen. Want Met hun zou je professionele hulp kunnen zoeken, zij kunnen je echt helpen. Wij niet. Wij kunnen je alleen vertellen dat het, bijvoorbeeld, handig is om jezelf niet te bezeren op wat voor manier dan ook, omdat het het probleem alleen maar erger maakt, in plaats van minder. Of dat je opzoek moet gaan naar iets waar je gemotiveerd van wordt, want er moet iets zijn waar je nog enigszins blij van wordt. Wat is iets waar je van geniet? Waar je van droomt? Waar je je fijn bij voelt? Of... We kunnen je vertellen dat de wereld gegarandeerd niet beter zonder jou af is, omdat zonder jou een heleboel mensen juist zich slechter zouden voelen dan dat ze zich nu voelen.

Sterkte makker

Reageer